مدیر اوقاف و امور خیریه خرم آباد:

امسال 11 وقف جدید در خرم آباد ثبت شده است

فضل الله نجفی گفت: در شهرستان خرم آباد 12 بقعه متبرکه وجود دارد و از ابتدای امسال تاکنون 11 وقف جدید در شهرستان خرم‌آباد و چگنی ثبت‌ شده است.
کد خبر: ۳۱۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱ - 13November 2018

امسال 11 وقف جدید در خرم آباد ثبت شده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «فضل الله نجفی» مدیر اوقاف و امور خیریه خرم آباد در همایش یاوران وقف که 22 آبان در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: انسانی که مال یا ملکی را وقف می‌کند این وقف تا روز قیامت ماندگار است و باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه تعابیر زیادی در قرآن کریم درباره وقف آمده است، گفت: کلمه خیر و خیرات 10 بار در قرآن تکرار شده و وقف به‌ عنوان ماندگارترین، پرسودترین و پر ثواب‌ترین عبادت نام‌گذاری شده اس چرا که آثار و برکاتش تا مدت طولانی ماندگار است و انسان های زیادی از آن بهره می برند.

مدیر اوقاف و امور خیریه خرم آباد افزود: هزار و 40 موقوفه در شهرستان خرم‌آباد وجود دارد که 66 مورد این موقوفات املاک، 916 مورد مسجد، 34 حسینیه، 12 آرامستان، هفت مورد دارالقرآن و سه مورد مدرسه علمیه ثبت‌شده است که این آمار نشان دهنده اعتقاد قلبی مردم به این امر خداپسندانه است.

نجفی با اشاره به اینکه در شهرستان خرم آباد 12 بقعه متبرکه وجود دارد، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 11وقف جدید در شهرستان خرم‌آباد و چگنی ثبت‌شده است.

وی رابطه بعضی از مردم و دستگاه‌های دولتی با موقوفات را آزار دهنده دانست و تصریح کرد: اگر شخصی درراه خدا برای کار خیری موقوفه‌ای را ایجاد کرده و از مال خودش گذشته است این با احکام اسلامی همخوانی ندارد که دیگران آن را تصاحب و به مالکیت خود دربیاورند و یا اینکه رابطه صحیحی با موقوفه نداشته باشند.

مدیر اوقاف و امور خیریه خرم آباد، با بیان اینکه چیزی که وقف شود فروش آن غیرممکن است و نمی‌توان آن را هدیه داد یا به ارث برد، خاطر نشان کرد:  پرونده‌های متعددی در این رابطه وجود دارد، شخصی عرصه یک موقوفه را در دست دارد و پرونده هم در دستگاه قضایی است، آن شخص 11 سال است اجاره موقوفه‌ای که در دستش بوده را پرداخت نکرده است و طمع آن را دارد که به مالکیت خود دربیاورد.

وی بابیان اینکه بخشی از خیابان بزرگمهر در منطقه کوی جهادگران به تصرف شهرداری درآمده است گفت: با مسئولان مربوطه حرف می‌زنیم که وقف است ولی می‌گویند خیابان را ببندید؛ موقوفه خواری توسط اشخاص و برخی دستگاه‌ها بخشی از وقت و انرژی ما را می‌گیرد، در بحث احیای موقوفات و مساجد برخی رهاشده بودند که نیاز به بازسازی، درخواست مجوزات و تغییر کاربری‌ها دارد.

نجفی گفت: بخشی از موقوفات در اختیار دستگاه‌ها و قسمت عمده آن در اختیار شهرداری است به‌طوری‌که به‌وسیله احداث خیابان بدون اینکه عوض آن‌ها را بدهد به تصرف خودش درآورده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار