حجت الاسلام شهیدی:

12 هزار ایثارگر وام اشتغال و کارآفرینی دریافت می‌کنند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال‌های 1396 و 1397، 12 هزار نفر از ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به بانک‌ها معرفی شده‌اند تا وام‌های خوداشتغالی دریافت کنند.
کد خبر: ۳۱۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ - 14November 2018

12 هزار ایثارگر وام اشتغال و کارآفرینی دریافت می‌کنندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، چهارمین جلسه هیئت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران روز سه‌شنبه 22 آبان ماه به ریاست حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور اعضای هیئت امنا، هیئت مدیره و مدیرعامل این صندوق برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی در این جلسه با اشاره به اهمیت بسیار زیاد مسئله اشتغال گفت: یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد در سال 1397 مسئله اشتغال است و ما تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال ایثارگران انجام می‌دهیم.

وی افزود: در ابتدای حضور در بنیاد در سال 1392 تعداد ایثارگران جویای شغل حدود 60 هزار نفر بود که با تلاش‌های صورت گرفته در پنج سال گذشته 95 هزار شغل توسط بنیاد برای ایثارگران ایجاد شده است. همچنین در سال‌های 1396 و 1397 نیز 12 هزار نفر از ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی به بانک‌ها معرفی شده‌اند تا وام‌های خوداشتغالی دریافت کنند. با وجود این تعداد شغل ایجاد شده، در حال حاضر 62 هزار نفر از ایثارگران عزیز جویای شغل هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که متوسط نرخ بیکاری در کشور 12 و 2 دهم درصد است که این میزان برای جامعه ایثارگری حدود چهار درصد یعنی یک‌سوم میزان متوسط جامعه است؛ اما باید نهایت تلاش خود را در جهت ایجاد زمینه‌های شغلی برای این عزیزان نیز به کار گیریم و یکی از بخش‌های مورد توجه ما در این مسیر صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است تا از طریق آن بتوانیم به ایجاد اشتغال ایثارگران کمک کنیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به میزان تسهیلات در نظر گرفته شده توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برای سال 1397 گفت: 750 میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود شش درصد و در مناطق مرزی با سود چهار درصد در سال‌جاری برای ایثارگران در نظر گرفته شده است. همچنین 250 میلیارد تومان هم به عنوان سایر وام‌ها در نظر گرفته شده که 120 میلیارد تومان از این مقدار وام‌های قرض الحسنه هستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار