سردار اشتری در جمع خبرنگاران خبر داد؛

برقراری بیش از ۷ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ طی ۷ ماه گذشته

فرمانده ناجا از برقراری بیش از ۷ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ طی ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: مردم پلیس را ملجأ و پناهگاه خود می‌دانند.
کد خبر: ۳۱۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ - 14November 2018

مردم پلیس را ملجأ و پناهگاه خود می‌دانندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا صبح چهارشنبه در بازدید از ستاد فرماندهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اجرای دقیق ماموریت‌ها توانسته نظم، آرامش و اقتدار را در تهران بزرگ ساری و جاری کند، اظهار داشت: همت کارکنان خدوم تهران بزرگ اثرات مثبتی در جامعه گذاشته است.

وی ادامه داد: مردم پلیس را ملجأ و پناهگاه خود می‌دانند و مردم و مسؤولان به راحتی با پلیس در ارتباط هستند و خوشبختانه شرایط خوبی برقرار است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی یک مجموعه اجتماعی‌محور است، افزود:  اقدامات ما بر اساس نیازمندی‌هایی است که مردم دارند و جدای از مردم نیست؛ امروز با ارتباطی که مردم با پلیس دارند در هفت ماه گذشته بیش از هفت میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده است که باید این ارتباط را تقویت کنیم تا آرامش بیشتری را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

سردار اشتری با تشکر از زحمات کارکنان پلیس تهران بزرگ گفت: یکی از کار‌های بزرگ پلیس تهران بزرگ برقراری امنیت جاماندگان اربعین بود؛ این مراسم باشکوه که حدود ۲ میلیون نفر در آن شرکت کردند، خوشبختانه بدون هیچ‌گونه خلل امنیتی برگزار شد که نقش فاتب (فرماندهی انتظامی تهران بزرگ) در تأمین این امنیت، بی بدیل بود.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه‌هایی که از طرف ستاد ناجا ابلاغ شد، باعث ارتقای امنیت شده است و این اراده برای برخورد با هرگونه هنجارشکنی و قانون‌گریزی در تهران بزرگ وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: هیچ نقطه‌ای از تهران وجود ندارد که پلیس بر آن اشراف نداشته باشد و پلیس با هر گروهی که نظم را بر هم بزند با شدت برخورد می‌کند.

سردار اشتری افزود: خوشبختانه امروز نقطه‌ای که بی نظمی بر آن حاکم باشد در تهران نداریم و این جزء افتخارات ناجا است؛ حدود ۱۲ میلیون نفر در تهران تردد می‌کنند و این واقعا بسیار کار بزرگی است که در کنار فعالیت بزرگی که در تهران انجام می‌شود، مردم امنیت را احساس می‌کنند. حمایت‌های مردم و تلاش ماموران در فاتب باعث ایجاد این امنیت در تهران شده است.

وی در خصوص نظارت ستادی گفت: تهران بزرگ رشد قابل قبولی داشته است و معتقدیم این توانمندی و ظرفیت در همکاران من در تهران بزرگ وجود دارد که این رشد را ارتقا دهند و این حرکت رو به جلو را سرعت بخشند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امنیت در تهران بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: امنیت ابعاد مختلفی از جمله اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دارد و باید روز به روز ارتقا یابد.

سردار اشتری ادامه داد: خوشبختانه بر اساس آموزش‌هایی که به نیروهای پلیس داده شده است، امروز پلیس‌های تخصصی در حوزه امنیت و در ابعاد مختلف به خوبی کار کرده‌اند و باید ضعف‌های موجود را نیز شناسایی و برطرف کنیم.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های ما برخورد با معتادان و خصوصا معتادان متجاهر است که گزارش‌های متعددی از مردم درباره این افراد داریم. ما آمادگی داریم که با ایجاد زیرساخت‌های لازم طی ۴۸ ساعت تمامی معتادان متجاهر در تهران و سراسر کشور را جمع‌آوری کنیم و تحویل مراجع ذی‌ربط دهیم.

فرمانده ناجا شناسایی باند‌های توزیع‌کننده مواد مخدر را یکی از اولویت‌های پلیس برشمرد و تاکید کرد: پلیس در برخورد با حاملان و فروشندگان مواد مخدر با اقتدار و طبق برنامه برخورد خواهد کرد.

سردار اشتری با بیان اینکه یکی از موضوعات اولویت دار ما موضوع ترافیک است، گفت: خوشبختانه با کار‌هایی که صورت گرفته، آمار تصادفات و تلفات کاهش یافته است و تلاش می‌کنیم که این آمار کاهش بیشتری داشته باشد. جان باختن حتی یک نفر هم زیاد است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این زمینه، پایش تصویری، کنترل و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها برای کنترل ترافیک است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات آموزشی برای همکارانم در ناجا از اولویت‌ها محسوب می‌شود، افزود: در تهران بزرگ خوشبختانه رشد خوبی در حوزه آموزش داشتیم و یکی از اولویت‌های ما در سال ۹۷ حرفه‌ای شدن کارکنان ناجا با آموزش‌ها و استمرار آموزش‌ها بوده است. خوشبختانه آموزش‌ها ارتقا یافته و رشد خوبی با توجه به حجم ماموریت‌ها داشتیم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در دستور کار ناجا قرار دارد، شناسایی کسانی است که مخل نظم اقتصادی در کشور هستند و بعد از اتفاقاتی که در بازار ارز و سکه افتاد، یکی از مجموعه‌هایی که پیشتاز مبارزه با مفسدان اقتصادی است، ناجا بود.

سردار اشتری ادامه داد: نتایج اقدامات ما منجر به این شد که دو نفر از افرادی که در اختلال بازار ارز موثر بوند، شناسایی و امروز صبح اعدام شوند؛ این پرونده توسط لیس آگاهی فرماندهی تهران بزرگ پیگیری شده بود و این یکی از افتخارات پلیس است.

وی افزود: علی‌رغم امکانات محدود ناجا، با همکاری مردم خوشبختانه ماموریت‌های ما به خوبی اجرایی شده است و امیدواریم باز هم با هماهنگی دستگاه قضا در برخورد با سودجویان بازار ارز، گام‌های موثری برداشته شود.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در بازرسی از مرکز فرماندهی ستاد تهران بزرگ معایب و مزایایی دیده است و معایبی که وجود دارد باید طی ماه‌های آینده برطرف شود.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار