آمریکا بیشترین بمب را در کدام کشور شلیک کرد؟

فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی در سال‌جاری میلادی بیشترین بمب و موشک را در افغانستان پرتاب کرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ - 14November 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، 17 سال پس از حمله آمریکا به افغانستان و تصرف کابل، اکنون حدود نیمی از افغانستان تحت کنترل یا نفوذ دولت قرار گرفته است و جنگ همچنان ادامه دارد.

اگرچه بحران افغانستان با وجود تشدید آن کمتر در راس اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است؛ اما گزارش تازه فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا نشان می‌دهد که نیرو‌های این کشور در سال‌جاری بیشترین بمب و موشک را در افغانستان به کار برده است.

به گزارش «فوربز» از ژانویه تا سپتامبر سال 2018 هواپیما‌های آمریکایی 5 هزار و 213 بمب و موشک را در افغانستان مورد استفاده قرار داده است.

پیش از این سال رکورد پرتاب بیشترین بمب و موشک در سال 2010 و در زمان حضور 150 هزار نظامی آمریکایی و ناتو به ثبت رسیده بود و در مجموع بمب و موشک رها شده 5 هزار و 101 عدد بود.

با این حال هرچه به انتهای ریاست جمهوری اوباما نزدیک شدیم شمار حملات هوایی نیز کاهش یافت و مجموع بمب‌ها و موشک‌های بکار رفته در سال 2015 به 947 و در سال 2016 نیز به هزار و 337 عدد تنزل پیدا کرد.

پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ و اعلام استراتژی وی برای افغانستان، اما جنگ در این کشور بار دیگر شدت گرفت، نظامیان بیشتری به این کشور اعزام شدند و بمباران هوایی نیز تشدید شد.

افزایش حملات هوایی در پی تغییرات در قوانین درگیری روی داده است که با از بین بردن محدودیت‌ها به نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا اجازه می‌دهد تا نیرو‌های دشمن را هدف قرار دهد.

تشدید بمباران آمریکا سبب افزایش تلفات غیرنظامیان افغان نیز شده است. ماه گذشته نیز سازمان ملل اعلام کرد که شمار تلفات غیرنظامیان در 9 ماه نخست سال 2018 بیش از هر سال دیگری است که تاکنون به ثبت رسیده است.

آمریکا بیشترین بمب را در افغانستان پرتاب کرد + نمودار

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها