محسن جوادی در جمع خبرنگاران:

تسهیلات وزارت ارشاد برای نویسندگان/ نمایشگاه‌های کتاب استانی برای حمایت از اقتصاد نشر است

معاون فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به تسهیلات جدید وزارت ارشاد برای نویسندگان گفت: نمایشگاه‌های کتاب استانی برای حمایت از اقتصاد نشر هستند.
کد خبر: ۳۱۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ - 14November 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد صبح امروز در حاشیه مراسم آغازین مراسم‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که در کاشان برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران به ضرورت حمایت از چرخه تولید کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: در چرخه تولید کتاب باید نسبت به نشر، چاپ و توزیع کتاب توجه شود.

وی گفت: بخش اصلی چرخه کتاب، خواندن است که سرمایه‌گذاری لازم را می‌طلبد. عمده این اتفاقات باید در مدارس شکل گیرد، چون دانش‌آموزان بهترین مخاطبان کتاب هستند.

جوادی حمایت وزارت ارشاد را متوجه نویسندگان دانست و ادامه داد: طی هفته اخیر خبر‌های خوبی مبنی بر تسهیلات وزارت ارشاد برای نویسندگان خواهیم داشت.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فروش خوب سال گذشته کتاب اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه‌های ما طی سال گذشته فروش خوبی داشتند که نشانه‌ خوبی است. مدتی پیش در تبریز شاهد فروش نزدیک به هشت میلیاردی نمایشگاه استانی بودیم.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون چند نمایشگاه استانی در سراسر کشور در حال برگزاری است و طی هفته جاری نیز چند نمایشگاه افتتاح خواهد شد تا نشر به لحاظ اقتصادی بتواند روی پای خود بایستد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها