"کمیسیون سیاسی دانشگاه بیرمنگهام" گزارش داد

استفاده از پهپادهای جاسوسی در انگلیس به بهانه مبارزه با تروریسم

استفاده از پهپادهای جاسوسی در انگلیس به بهانه مبارزه با تروریسم خارجی در 20 سال آینده رو به افزایش بوده و این امر موجب نگرانی‌ مردم درباره امنیت و حفظ حریم‌خصوصی‌شان شده است.
کد خبر: ۳۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸ - 22October 2014

استفاده از پهپادهای جاسوسی در انگلیس به بهانه مبارزه با تروریسم

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، "کمیسیون سیاسی دانشگاه بیرمنگهام" گزارش داد علیرغم آنکه استفاده بسیار از پهپادهای شناسایی میتواند برای حفظ امنیت و برای اقتصاد انگلیس مفید باشد، وجود این پهپادها بر فراز و اطراف انگلیس میتواند تهدیدی برای حریمخصوصی محسوب میشود.

این کمیسیون خواستار اقداماتی در جهت حفظ حریمخصوصی و حریمهوایی انگلیس شد. «کمیسیون سیاسی دانشگاه بیرمنگهام» در بیانیهای گفت ممکن است سوءاستفاده از پهپادهای شناسایی نکته قابل توجهیاست که فکر بیشتری را برای استفاده از آنها در حریم داخلی انگلیس میطلبد.

انگلیس مدعیاست استفاده از این پهپادهای شناسایی برای جلوگیری از هرگونه حمله تروریستی خارجیاست اما بیانیه کمیسیون سیاسی دانشگاه بیرمنگهام به این نکته مهم اشاره داشته که ممکن است هرجای انگلیس مانند یک مرکز خرید پر رفتوآمد و یا یک استادیوم ورزشی نقشه حملات تروریستی توسط تروریستهای داخلی برنامهریزی و اجرایی شود.

همچنین جمعیت حاضر در یک مسابقه ورزشی یا یک راهپیمایی عمومی نیز ممکن است مورد تهدید تروریستهای داخلی باشند که این پهپادهای شناسایی هیچ کمکی در شناسایی آن تهدیدها نخواهند کرد.

در ادعایی توخالی، «سازمان پیامدهای امنیتی استفاده از پهبادها» گفت: این پهپادها میتوانند به عنوان سلاحی برای عکاسی از چهرههای معروف استفاده شوند.

پلیس منچستر هم گفتهاست در جایی که جمعیت زیادی از مردم حضور دارند، پرواز این پهپادها بر فراز آسمان میتواند تهدیدی برای امنیت مردم باشد؛ روز دوشنبه مردی 41 ساله در منچستر به اتهام ایجاد اختلال در دستورات راهبری اتوماتیک یک پهباد بر فراز مسابقه منچستر-تاتنهام دستگیر شد.

دیروز هم «فالن» وزیر دفاع انگلیس خبر پرواز پهبادهای بینام را بر فراز سوریه برای جمعآوری اطلاعات تایید کردهبود. وزارت دفاع انگلیس همچنین گفت پهبادهای بینام برای جمعآوری اطلاعات و بازرسی مناطق اطراف بریتانیا نیز مأمور خواهند شد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار