مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور:

برگزاری دومین جشنواره‌ سرآمدان فناوری و صنعت کشور/ کاهش اثرات تحریم مستلزم استفاده از سرمایه‌های اجتماعی است

علی اصغر شهبازی از برگزاری دومین جشنواره‌ علمی سرآمدان فناوری و صنعت کشور در بهمن ماه خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا از سرمایه‌های اجتماعی و متخصصان برای ارائه راه میان‌بر و راه‌های کم‌هزینه به منظور کاهش اثرات تحریم استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۱۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ - 14November 2018

کاش اثرات تحریم مستلزم استفاده از سرمایه‌های اجتماعی و متخصصان استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «علی اصغر شهبازی» مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور صبح چهارشنبه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس «مدارس سمپاد» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خلأیی که در کشور وجود دارد، نبودِ بانک معرفی توانمندی‌های موجود در بخش صنعتی کشور است؛ به همین خاطر نمی‌توان ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف مربوط به واحد‌های صنعتی را شناسایی کرد.

وی افزود: این موضوع باعث شده تا افراد روی مسائلی کار کنند که نه‌تنها نیاز کشور را برطرف نمی‌کند، بلکه بن‌بست بازگشایی هم در آن ایجاد نمی‌شود؛ پس در این حالت نمی‌توان انتظار داشت که قدرت بازدارندگی در بخش صنعتی به وجود آید.

شهبازی گفت: در حوزه صنعت به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت‌های موجود در کشور را باید به سمت صنعت سوق دهیم؛ لذا راهکار ما این است که دانش آموزان مستعد را شناسایی کنیم و سپس آن‌ها را به سمت نیاز‌های کشور سوق دهیم؛ بر این اساس، صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای با معاون وزیر آموزش و پرورش امضا شد.

وی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه تصمیم گرفتیم دانش‌آموزان مستعد را به سمت نیاز‌های کشور سوق دهیم، عنوان کرد: البته شاید راه‌کار‌هایی که دانش‌آموزان ارائه می‌دهند، فناورانه نباشد، ولی چون خلاقیت در دانش‌آموزان زیاد است، می‌توان از خلاقیت و نوآوری آن‌ها برای تولید فناوری استفاده کرد.

وی ادامه داد: با این تفاهم‌نامه می‌خواهیم از خلاقیت‌های دانش‌آموزان در مسائل مورد نیاز کشور و در جهت تولید دانش استفاده کنیم؛ در همین راستا بهمن ماه امسال جشنواره‌ای را در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌کنیم که در آن سرآمدان فناوری و صنعت و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی به ارائه دستاورد‌های خود می‌پردازند.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور اظهار داشت: این سازمان با وزارتخانه‌های نیرو، نفت و صمت و سازمان انرژی اتمی همکاری‌هایی دارد که در این جشنواره از نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان مورد اشاره افرادی حضور خواهند داشت؛ علاوه بر این نمایندگانی هم از پارک‌های علم و فناوری حضور دارند که به ارائه دستاورد‌های خود می‌پردازند.

وی تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره به دنبال آن هستیم تا از سرمایه‌های اجتماعی و متخصصان برای ارائه راه میان‌بر و راه‌های کم هزینه به منظور کاهش اثرات تحریم استفاده کنیم؛ البته این تجربیات در گذشته نیز وجود داشته، اما ظهور و بروز نداشته است.

شهبازی با اشاره به اینکه این جشنواره دومین سال است که برگزار می‌شود، گفت: خروجی جشنواره سال گذشته منجر به تاسیس شرکت مادرتخصصی در سازمان بسیج مهندسین کشور شده است؛ که این شرکت به دنبال مصوب کردن تصمیم‌های زیرساختی در حوزه‌های فناورانه و به اشتراک گذاشتن آن‌هاست.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها