مسئول کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اراک خبر داد؛

وجود ۹ هزار و ۴۸۶ جلد کتاب در کتابخانه دفاع مقدس اراک/ عضویت رایگان علاقه‌مندان به‌مناسبت هفته کتاب

«الهام قائمی‌زاده» تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اراک را ۴ هزار و ۲۶۹ عنوان و در مجموع ۹ هزار و ۴۸۶ جلد ذکر کرد و گفت: همچنین ۳۱۴ عنوان نشریه و ۱۱ عنوان پایان‌نامه در زمینه دفاع مقدس در این کتابخانه موجود است که حدود ۱۳۰۰ جلد از این کتاب‌ها در سال جدید به این مجموعه اضافه شده است.
کد خبر: ۳۱۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ - 18November 2018

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی امکان عضویت رایگان در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس وجود دارد.«الهام قائمی‌زاده» مسئول کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اراک، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: کتابخانه «ایثار و شهادت» در سال ۱۳۸۴ با هدف ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی راه‌اندازی شد و در حال حاضر تنها کتابخانه تخصصی در استان است که در زمینه دفاع مقدس فعالیت می‌کند.

وی تعداد کتاب‌های این کتابخانه را ۴ هزار و ۲۶۹ عنوان و در مجموع ۹ هزار و ۴۸۶ جلد ذکر کرد و افزود: همچنین ۳۱۴ عنوان نشریه و ۱۱ عنوان پایان‌نامه در زمینه دفاع مقدس در این کتابخانه موجود است که حدود ۱۳۰۰ جلد از این کتاب‌ها در سال جدید به این مجموعه اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با تاسیس این کتابخانه، بستر مناسبی برای پژوهشگران و محققانی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند ایجاد کرده است، تصریح کرد: این مجموعه شامل کتاب‌های داستان، خاطره، زندگی‌نامه، سرگذشت‌نامه، عملیات‌ها، منابع مرجع دفاع مقدس، سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همچنین کتاب‌های کودک و موضوعات دیگر است.

قائمی‌زاده بخشی از فعالیت‌های این مجموعه را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیان و خاطرنشان کرد: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برای مراجعه‌کنندگان عضویت رایگان در نظر گرفته است، همچنین بازدید مدارس و سایر کتابخانه‌ها از کتابخانه تخصصی دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی بیشتر مراجعین به کتابخانه تخصصی را پژوهشگران و محققان عنوان و تصریح کرد: چون حوزه دفاع مقدس زمینه تخصصی است، بیشتر پژوهشگران و محققان مراجعین و متقاضیان این کتابخانه هستند، اما با انتشار کتاب‌های کودک در زمینه دفاع مقدس، سعی شده است که این کتاب‌ها نسبت به سایر کتاب‌ها جذاب‌تر باشند، امیدواریم حتی قشر کودک هم در این حوزه متقاضی کتاب باشند.

قائمی‌زاده افزود: با توجه به ارئه درس «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌ها، دانشجویان نیز از متقاضیان دیگر این کتابخانه‌ هستند، همچنین با وجود کتاب‌هایی در حوزه داستان و خاطره در این کتابخانه نیز خیلی از افرادی که جویای وضعیت رزمنده‌ها و شهدا هستند از این کتابخانه استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار