رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌شرق عنوان کرد:

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و روحیه انقلابی­‌گری در نظام تربیتی

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌شرق گفت: اگر بتوانیم فرهنگ ایثار و روحیه انقلابی­‌گری را در نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش و آموزش عالی نهادینه کنیم؛ جامعه در برابر آسیب­‌های اجتماعی بیمه شده است.
کد خبر: ۳۱۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ - 14November 2018

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و روحیه انقلابی­‌گری در نظام تربیتیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، کارگاه آموزشی گردآوری و تدوین تاریخ شفاهی نقش ادارات و سازمان‌­های استان خراسان رضوی در دفاع مقدس با حضور سردار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «اکبر شیخ» رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌شرق، «شفیقه نیک‌نفس» رییس گروه اطلاع‌رسانی منابع دیداری و شنیداری سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی جمهوری اسلامی  و نمایندگان دستگاه­‌های اجرایی و ادارات این استان امروز (چهارشنبه) در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

اکبر شیخ در این نشست اظهار داشت: کشور ایران در طول تاریخ همیشه موجب فخر و مباهات همه بشریت بوده و انقلاب اسلامی یک تاریخ پر رونقی بر کشور ایران است. گذشته از آن یک قطعه طلایی از تاریخ کشورمان مربوط به دفاع مقدس است.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، لبیک به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص گرد آوری خاطرات دفاع مقدس است که به مناسبت سالگرد هفته دفاع مقدس در جمع پیشکسوتان و یادگاران این دوران ایراد داشتند.

این مسئول تأکید کرد: ما بر این باور هستیم اگر امروز همه دست به هم دست ندهیم و این خاطرات را جمع آوری نکنیم و آنها را در قالب کتاب به آیندگان منتقل نکنیم تاریخ کشورمان در حوزه دفاع مقدس با خسران عظیمی مواجه خواهد شد.

شیخ ادامه داد: انتظاری که از نمایندگان دستگاه‌­های اجرایی استان داریم این است که بعد از برگزاری این کارگاه، هر دستگاه لیستی از رزمندگان دفاع مقدس خود تهیه کند و با توجه به شرایط این عزیزان مصاحبه با آنان را آغاز و در ادامه کار، نسبت به پیاده سازی مصاحبه‌ها اقدام کند.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌شرق با بیان این مطلب که در احصاء تاریخ شفاهی باید از توان و ظرفیت دانشگاه فردوسی مشهد استفاده کرد؛ ادامه داد: باید خروجی این کارگاه تولید محتوا باشد. محتوایی که مزین به فرهنگ دینی، انقلابی و گذشت است. اگر فرهنگ ایثار و روحیه انقلابی‌گری را بتوانیم در نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش و آموزش عالی نهادینه کنیم جامعه در برابر آسیب‌­های اجتماعی بیمه شده است. آن زمان است که می­‌توانیم بگوییم که این موفقیت از نتایج برگزاری این کارگاه­‌ها بوده است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار