نقوی حسینی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

توان دفاعی سایه جنگ را از کشور دور می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر متحدان آمریکا قدرت نظامی ما را ضعیف قلمداد می‌کردند، برای راه‌اندازی جنگ علیه ما لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.
کد خبر: ۳۱۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 15November 2018

توان دفاعی جمهوری اسلامی یکی از دستاورهای عظیم انقلابسیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به وضعیت نابسمان اقتصادی کشور، علت اصلی بروز ظهور و بروز چالش‌ها و نابسمانی‌ها در این خصوص را اقدامات دولتمردان آمریکایی عنوان کرد و اظهار داشت: به هم ریختن ثبات اقتصادی کشورمان یکی از برنامه‌ها و دستورکارهای مهم دولتمردان آمریکاست؛ لذا یکی از دلایلی که باعث شده آمریکایی‌ها در تحقق اهدافشان تا حدودی موفق شوند، ضعف مدیریتی برخی مسوولان داخلی ماست.

این نماینده خانه ملت در ادامه با اشاره به باور برخی مسوولان مبنی بر اینکه مذاکرات و توافق با آمریکا می‌تواند مشکلات کشور را به میزان قابل توجهی کم کند، افزود: مگر ما در برجام با آمریکایی‌ها پای میز مذاکره ننشستیم؟ آیا زمانی‌که با آنها گفت‌وگو می‌کردیم مقداری از معضلات اقتصادی ما کاهش پیدا کرد؟ دولتمردان آمریکایی نه‌تنها در قبال توافق برجام به تعهدات خود عمل نکردند، بلکه با گستاخی هرچه تمام‌تر قوانین بین‌المللی را نیز زیر پا گذاشتند و برجام را یک قراردادی بی‌اساس عنوان کرده و از آن خارج شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته که تلاش برخی مسوولان برای برقراری ارتباط با آمریکا خیانت به انقلاب و آرمان‌های امام راحل است، گفت: مشکل اساسی دولتمردان آمریکایی با ملت و دولت‌های جمهوری اسلامی نیست؛ آنها با اصل نظام و انقلاب ما مشکل دارند؛ لذا هر اقدامی می‌کنند تا انقلاب و نظام اسلامی ما را تخریب کنند.

نقوی حسینی با بیان اینکه متعهد بودن ما در برجام و حتی پیوستن کشورمان به لوایح FATF  نمی‌تواند آمریکا را از دشمنی با ما منع کند، خاطرنشان کرد: عده‌ای بر این باورند که با پذیرفتن FATF می‌توانیم بهانه‌ها را از دست آمریکایی‌ها بگیریم؛ اما این باوری غلط است؛ چراکه اگر کنوانسیون‌های بین‌المللی را هم قبول کنیم آنها بهانه‌های دیگری خواهند تراشید که توان دفاعی و برد موشک‌های ما می‌تواند یکی از آنها باشد.

نماینده مردم شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی بروز و ظهور انقلاب اسلامی را عامل اصلی ایجاد دشمنی آمریکایی‌ها با کشورمان دانست و تصریح کرد: در زمان پهلوی عمده منافع آمریکایی‌ها از ایران حاصل می‌شد و آنها در تمام امور جاری مملکت ما تصمیم‌گیر و صاحب اختیار بودند؛ لذا پیروزی انقلاب اسلامی آنها را در تحقق اهدافشان ناکام گذاشت.

نقوی حسینی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: غربی‌ها در تلاش هستند تا به گونه‌ای در جامعه ما القا کنند که پس از انقلاب ما موفقیت‌ها و پیشرفت‌های قابل توجهی نداشته‌ایم و مدام در حال پسرفت هستیم؛‌ این در حالی است که امروز در عرصه‌های علمی،‌ آموزشی و صنایع به جایگاهی از اقتدار رسیده‌ایم؛ امروز بسیاری از دانشمندان، نخبگان و پزشکان آمریکایی،‌ ایرانی هستند.

این نماینده خانه ملت با توجه به این نکته که دشمنان اگر فرصت پیدا کنند برای ضربه زدن به کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، تصریح کرد: افزایش توان دفاعی ما یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است که غربی‌ها بر این موضوع به خوبی واقف هستند؛ لذا اگر متحدان آمریکا قدرت نظامی ما را ضعیف قلمداد می‌کردند، برای راه‌اندازی جنگ علیه ما لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار