مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری:

کتاب «بلدچی» آغاز مرحله جدید از ادبیات پایداری لرستان است

«محمد قاسمی» گفت: کتاب«بلدچی» آغاز یک مرحله و دوره نوین برای عرصه ادبیات پایداری و مقاومت در لرستان خواهد بود و به موفقیت این راه و کسانی که در این مسیر هستند و آن را طی می‌کنند بسیار امید داریم.
کد خبر: ۳۱۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ - 14November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «محمد قاسمی » مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری ظهر امروز (چهار شنبه) در آیین رونمایی از جلد دوم کتاب «بلدچی» که در حوزه هنری لرستان برگزار شد اظهار داشت: ادبیات پایداری، سلاح کارآمد و تاثیر گذاری است که می‌تواند ما را برای فردای پیش‌رو و فردای که در آن سرافرازی و تفاخر باشد همانند سال‌های 8 سال دفاع مقدس کمک کند.

وی گفت: در عرصه جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی که با آن دچار و مواجه‌ایم راهگشاتر، تعیین کننده‌تر و تاثیرگذارتر از ادبیات پایداری و خاطرات انسان‌های ایثارگر، رزمنده، پاک باخته و جانباخته انقلاب و دفاع مقدس نداریم و نمی‌توانیم پیدا کنیم

قاسمی افزود: «بلدچی» آغاز یک مرحله و دوره نوین برای عرصه ادبیات پایداری و مقاومت در لرستان خواهد بود و به موفقیت این راه و کسانی که در این مسیر هستند و آن را طی می‌کنند بسیار امید داریم.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری بیان کرد: مقام معظم رهبری چهارم مهر ماه امسال در هفته دفاع مقدس و در جمع پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس فرمودند من اهل اغراق نیستم معمولا عدد و ارقام را با دقت و قطعیت استفاده می‌کنم، اغراق نمی‌کنم اما به مسئولان و تلاشگران عرصه ادبیات پایداری می‌گویم که تا کنون هر تلاش و کاری می‌کردید و هر فعالیتی که در این زمینه داشتید از امروز باید این تلاش 100 برابر شود.

قاسمی گفت: مقام معظم رهبری در بیانات مذکور به اهمیت کار و تلاش در زمینه به ظهور رساندن خاطرات ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس تاکید داشتند پس اگر ما سرباز ولایی و ایثارگری برای رهبری هستیم فراموش نکنیم که عرصه ادبیات پایداری تلاش و همت 100 برابر می‌طلبد.

وی تصریح کرد: به کسانی که در حوزه اعتبار، امکانات مادی و لجستیکی و پشتیبانی فعالیت دارند می‌گویم که کار در عرصه ادبیات پایداری همت بزرگی می‌طلبد؛ محقق، نویسنده، هنرمند و تلاشگران این عرصه باید پشتیبانی شوند پس ای مسئولان در برنامه‌ریزی‌هایتان و در نگاه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود گنج و گنجینه دفاع مقدس را فراموش نکنید چرا که راه فردای ما نیازمند به این خاطرات است.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به اینکه زندگی ما بر اساس آن خاطره‌ای که بر جای می‌ماند و بر اساس آنچه که ما نقل می‌کنیم، روایت، ثبت و تعریف می‌شودعنوان کرد: اگر استان لرستان در دفاع مقدس پایمردی و همت داشته است، اگر حضور و رکورد دارد و در مقاومت زیر بمبباران‌های بی رحمانه و آتش سنگین دشمن بوده است خاطرات آن باید ثبت، ضبط، نقل و روایت شود و این جز با همت امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: 30 سال از پایان دفاع مقدس می‌گذرد و در 5 یا 10 سال آینده دیگر اطمینانی نیست که خاطرات و حرف‌ها از گزند و آسیب روزگار در امان بماند بنابراین ما باید تلاش کنیم و همت والایی صرف کنیم تا به صورت حداکثری به ثبت و ضبط خاطرات بپردازیم.

قاسمی به آمادگی برای برگزاری کلاس‌های خاطره نگاری خود نوشت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: ما حاضریم برای رزمندگان دوران دفاع مقدس کلاس بگذاریم و خاطره نگاری خود نوشت را یاد بدهیم و یا می‌توانیم با رزمندگان گفت‌ و گو کنیم، پای حرف‌های آنها بنشینیم و به ثبت و ضبط خاطرات آنها بپردازیم.

 

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری خطاب به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس افزود: رزمندگان بازگشته از دفاع مقدس، یادتان باشد گنجی که در سینه دارید، آنچه  که در ذهن و یاد دارید مربوط به خودتان نیست و اگر روزی احساس تکلیف کردید که خدا، امام (ره)، غیرت و همت می‌گوید باید برای جنگ و دفاع بروید حواستان باشد امروز نیز رهبری معظم انقلاب و آحاد جوانان تشنه خاطرات دفاع مقدس از شما می‌خواهند که گنجی که در سینه دارید برای خود نگه ندارید و نسبت به نشر آن همت کنید.

وی گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس اگر برای ثبت و ضبط خاطرات اقدام کردید بدانید کار جهادی قبلی‌تان را تکمیل کردید و خداوند از این همت و تلاش شما راضی است و اگر اقدامی نکردید مطمئن باشید در آینده پیش رو فراموشی است.

قاسمی افزود: هیچ کسی نیست که از جنگ برگشته باشد و نسبت به دوستان و همرزمانش شهیدش ادای دین و تکلیف نکند و به طور یقین حاج «اسماعیل سپهوند» نویسنده کتاب «بلدچی» اگر همت کرده  و دو جلد کتاب در حجم بالا را قلم زده است بخش زیادی از آن ادای دینی است نسبت به آنهایی که امروز نیستند ولی از همه روزنه‌ها دارند ما را نظاره می‌کنند.

مدیر دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس، بیان کرد: اگر یک خط، یک صفحه، یک مطلب مفید و یا یک خاطره تاثیر گذار از جنگ دارید آن را پنهان نکنید آن را ثبت و ضبط کنید؛ امیدواریم رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تا سال 1400 دیگر خاطراتشان ثبت و ضبط شده باشد.

وی با بیان اینکه خاطرات رزمندگان برای فردا، تاریخ، آینده سازی و پرورش نسل‌هایی است که اکنون دارند به دنیا می‌آیند خاطرنشان کرد: نگذارید این خاطرات تبدیل به افسانه شود و باز غربی‌ها و رسانه‌های غربی بیایند و شما را تعریف و روایت کنند پس بگذارید این خاطرات با سند از خودتان به جا بماند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار