رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال:

پازل عملکرد سعودی‌ها را آمریکا می‌چیند/ قرار است «ایران اینترنشنال» مروج ناآرامی باشد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: سرمایه‌هایی که امروز برای مقابله با ایران در اختیار آمریکا قرار داده شده، در شکل‌های مختلفی است و یکی از آنها راه‌اندازی شبکه ایران اینترنشنال است.
کد خبر: ۳۱۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ - 14November 2018

پازل عملکرد سعودی‌ها را آمریکا می‌چیند/ قرار است «ایران اینترنشنال» مروج ناآرامی باشدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سید مرتضی موسویان» رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی، درباره ظهور شبکه ایران اینترنشنال گفت: این شبکه دقیقا همزمان با ظهور تحریم‌ها در ایران کار خود را به اوج رساند و فعالیت گسترده‌ای در همین زمینه دارد.

وی ادامه داد: به هر حال آنچه که در پازل عملکرد عربستان سعودی می‌بینیم برنامه‌ریزی دقیقی توسط امریکا است که سعودی آن را پیاده می‌کند. 

موسویان با اشاره به افتتاح مونیتورینگ سعودی با حضور ترامپ نیز بیان داشت: نزدیک به دو سال قبل شاهد افتتاح مونیتورینگ بسیار معظم سعودی بودیم که با اولین سفر خارجی ترامپ به عربستان سعودی همزمان شد و در اصل آنها با حضور ترامپ مونتورینگ خود را افتتاح کردند. الان هم می‌بینیم که در تمامی اغتشاشات داخلی آدرس‌ها  یا همان آی پی‌هایی که به این ماجرا دامن می‌زنند و سعی می‌کنند بر موج موارد مختلفی که ایجاد می‌شود سوار شوند، از سمت عربستان سعودی است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهارداشت: سرمایه‌هایی که امروزه برای مقابله با ایران در اختیار آمریکا قرار داده شده، در شکل‌های مختلفی است و یکی از آنها بحث رسانه‌ای است که در قالب شبکه ایران اینترنشنال و با هدایت آمریکا ایجاد شده است.

وی دلیل حمایت سعودی از این شبکه را وابستگی سعودی به آمریکا دانست و بیان داشت: عربستان سعودی مهره آمریکا در منطقه است و بنابراین آنچه برای آنها دیکته می‌شود به ظهور می‌رساند. اگر دقت کنید بقای رژیم عربستان سعودی به این است که آمریکا پشت آنها باشد و به قول ترامپ «اگر آمریکا پشتیبانی از این کشور را دو هفته قطع کند این رژیم سقوط می‌کند.»

موسویان در همین زمینه بیان داشت: طبیعی است که سعودی در زمین آمریکا بازی کند و یکی از مواردی که می‌تواند به ایجاد نا آرامی و تشنج کمک کند و همچنین یکی از ابزارهای بسیار مهم استفاده از رسانه است.

وی با اشاره به آورده‌ای که اداره این شبکه برای سعودی‌ دارد، نیز افزود: همان‌گونه که سایر رسانه‌های مختلف در خارج از کشور با سرمایه‌های عمدتا آمریکا کار خود را آغاز کرده و ادامه دادند، این شبکه هم به دنبال ایجاد نا آرامی در ایران است و عدم موفقیت‌شان که امنیت موجود در ایران است نشان می‌دهد که علی‌رغم سرمایه‌گذاری بسیار به اهدافی که می‌خواهند نرسیده‌اند، اما در هر صورت از کار حرفه‌ای -استفاده از رسانه- برای رسیدن به اهدافشان در منطقه به خوبی استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان درباره حقوق‌های نجومی که به کارمندان این شبکه می‌دهند، اظهار داشت: وقتی کسی دارای یک جایگاه حرفه‌ای است که شغلی هم دارد، برای اینکه از محل خود به جای دیگری مهاجرت کند باید انگیزه‌ای داشته باشد و یکی از این انگیزه‌ها دریافت حقوق بسیار بالا است که با این ترفند می‌شود افراد حرفه‌ای را در این حوزه به راحتی جذب کرد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار