معاون فرهنگی وزارت ارشاد:

سرانه مطالعه در جامعه آرمانی بیشتر از آمارهای مطالعه کشور است

محسن جوادی گفت: سرانه مطالعه در جامعه آرمانی بیشتر از آمارهای مطالعه کشور است. فرصت پایتخت کتاب کاشان محملی برای مطالعه کتاب است تا خیلی از آسیب‌های اجتماعی کم شود.
کد خبر: ۳۱۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ - 14November 2018

سرانه مطالعه در جامعه آرمانی بیشتر از آمارهای مطالعه کشور استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهر کاشان اظهار داشت: پایتخت کتاب ایران امسال کاشان است و این اتفاق یک تصمیم درست و عادلانه بوده چون کتاب‌های بزرگ زیادی با فرهنگ این شهر گره خورده‌اند.

وی گفت: قطعا کوتاهی‌هایی در حوزه رسیدگی‌های فرهنگی در این شهر وجود داشته که موجب کم‌کاری در این شهر شده است.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد افزود: ریشه بسیاری از ضعف‌های اقتصادی در مسائل و کمبودهای فرهنگی است. حوزه فرهنگ ریشه بسیاری از مسائل مختلف است.

جوادی گفت: سرانه مطالعه در جامعه آرمانی خیلی بیشتر از آمارهای مطالعه کشور است. فرصت پایتخت کتاب کاشان محملی برای مطالعه کتاب است تا خیلی از آسیب‌های اجتماعی کم شود.

وی به قوانین مصوب مجلس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رقم‌های زیادی برای توسعه مشاغل روستایی اختصاص یافته است اما اشتغال‌زایی مربوط به فرهنگ دیده نشده است. وقتی چنین نگاهی در مجلس وجود داشته باشد موجب می‌شود دست مجریان فرهنگ نیز بسته باشد.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد عنوان کرد: ‌خیرین فرهنگی ظرفیت مهمی برای رفع محرومیت‌هاست ما در این راستا ناشران، مولفان، آثار باستانی و تاریخ کاشان را در سطح بین‌الملی معرفی می‌کنیم.

جوادی گفت: سهمیه و یارانه کتابفروشی‌های مربوط به شهر کاشان پس از پایتخت شدن شهر کتاب افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار