مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام:

مقاومت ملی موجب مستاصل شدن دشمنان شده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت : امروز به کوری چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی را جشن می گیریم و ایده مقاومت موجب مستاصل شدن دشمن شده است.
کد خبر: ۳۱۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ - 14November 2018

به گزارش دفاع پرس از ایلام، سرهنگ «محمدرضا شرف بیانی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس ایلام در آئین گرامیداشت آزادسازی دهلران و موسیان در عملیات محرم درمحل یادمان شهدای شرهانی اظهار داشت: اگر بخواهیم واقعیت های دفاع مقدس را درک کنیم باید دو تجربه دوران ستم شاهی و عزت مند و حماسه ساز دفاع مقدس را مطالعه کنیم.

وی با اشاره به قراردادهای ننگین آن زمان و واگذاری هزاران کیلومتر از خاک کشور به دشمنان افزود: در دوران دفاع مقدس علیرغم حمایت 40 کشور و اشغال 18 هزار کیلومتر از خاک کشور اما یه وجب آن به برکت مجاهدت رزمندگان و خون شهدا و ولایت مداری ملت در دست دشمن باقی نماند و این تجربه ای تاریخی و عزت مند برای انسات های آزاده و آیندگان است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس ایلام عزت مندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را حاصل خون شهدا دانست و گفت: امروز با گذشت 36 سال از عملیات محرم آمده ایم تا یاد و خاطر شهدا را گرامی و بگوییم ای شهدا راهتان ادامه دارد و آن تجربیات ارزشمند را به نسل جوان منتقل کنیم.

شرف بیانی با اشاره به قدرت پوشالی دشمن که طبق بیان رهبر معظم انقلاب رو به افول است، افزود: آنهاییکه به دنبال خاورمیانه و نیل تا فرات بودند امروز دور تا دور خود را حصار کشیدند و این نتیجه دفاع مقدس و تجربه ارزشمند آن دوران است.

وی با اشاره به تحریم دشمنان یادآور شد: امروز به کوری چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی را جشن می گیریم و ایده مقاومت موجب مستاصل شدن دشمن شده و این اعتراف دشمنان است که از همین تجربه دفاع مقدس و محور مقاومت شکست خورده اند.

عملیات محرم در 10 آبان 1361 با رمز یا زینب در سه مرحله آغاز شد و در طی مرحله اول این عملیات 550 کیلومتر مربع از خاک ایران از جمله ارتفاعات مهم منطقه ، پل چم سری ، حوزه نفتی بیات ، نهر عنبر ، شهر میمه ، موسیان آزاد و جاده عین خوش به دهلران ، از زیر دید و تیر رس نیروهای عراقی خارج و همچنین تاسیسات نفتی حدود 35 حلقه چاه نفت به تصرف نیروهای ایرانی در آمد.

اتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار