اهالی قلم اهداف شوم استکبار را روشنگری کنند/ برای آزادی قدس منتظر بیست سال دیگر نمی‌مانیم

نشست بین‌المللی «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸ - 14November 2018

اهالی قلم اهداف شوم استکبار را روشنگری کنند/ برای آزادی قدس منتظر بیست سال دیگر نمی‌مانیم/ می‌توانیم در زمینۀ نشر از غرب هم پیشی بگیریمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست بین‌المللی «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» از ظهر امروز با حضور جمعی از شخصیت‌های شناخته‌شدۀ داخلی و همچنین نمایندگان جوامع اسلامی در حوزۀ هنری آغاز به کار کرد و طی روزهای  ۲۳ و ۲۴ آبان، پذیرای اهالی فرهنگ و مخاطبان است.

در همین راستا افتتاحیۀ این نشست که با آغازبه‌کار جایزۀ بین‌المللی ادبی فلسطین همراه بود، با حضور مهمانانی از اتحادیه‌های نشر و انجمن‌های ادبی ۱۴ کشور جهان اسلام به‌ویژه خالد القدومی، نمایندۀ جنبش اسلامی حماس و ناصر ابوشریف، نمایندۀ جنبش جهاد اسلامی فلسطین و همچنین سخنرانی علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

راهبرد جدی ما در حوزۀ نشر و نویسندگی است/ برای آزادی قدس منتظر بیست سال دیگر نمی‌مانیم

نشست بین‌المللی «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» از ظهر امروز با حضور جمعی از شخصیت‌های شناخته‌شدۀ داخلی و همچنین نمایندگان جوامع اسلامی در حوزۀ هنری آغاز به کار کرد و طی روزهای  ۲۳ و ۲۴ آبان، پذیرای اهالی فرهنگ و مخاطبان است.

در همین راستا افتتاحیۀ این نشست که با آغازبه‌کار تأسیس جایزۀ بین‌المللی ادبی فلسطین همراه بود، با حضور مهمانانی از اتحادیه‌های نشر و انجمن‌های ادبی ۱۴ کشور جهان اسلام به‌ویژه خالد القدومی، نمایندۀ جنبش اسلامی حماس و ناصر ابوشریف، نمایندۀ جنبش جهاد اسلامی فلسطین و همچنین سخنرانی علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در سخنانی توضیح داد: «همفکر‌ی‌های اولیه دربارۀ این جایزه از دو سال قبل انجام شد و البته بی‌ربط به جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت مضاعف مردم فلسطین هم نبود و تلاش کردیم دغدغۀ اصلی و راهبردی خود را در این زمینه در حوزۀ تشکلات نشر و نویسندگی به کار گیریم.»

وی افزود: «افکار عمومی دنیا امروز به‌واسطۀ سلطۀ رسانه‌های برخوردار از نظام استکبار بین‌الملل کاملاً همسو با صهیونیسم عمل می‌کنند و عملاً توجهی به مظلومیت مردم فلسطین نداشته یا اینکه شجاعت کافی برای حرکت پیدا نکرده‌اند. بنابراین ادبا و شعرا و اتحادیه‌های نشر ملل اسلامی وظیفۀ سنگین‌تری دارند و باید همدلی و هماهنگی بیشتری داشته باشند.»

نیلی با بیان اینکه این‌گونه حرکت‌های فرهنگی می‌تواند مقدمۀ تشکلی برای دفاع از مظلوم باشد، تأکید کرد: «از دو سال قبل، همراه با تشکل‌های ادبی کشور مثل شهرستان ادب، حوزۀ هنری و انجمن قلم و نیز برخی تشکل‌های فعال ادبیات مقاومت در فضای بین‌الملل و حامی قدس‌ شریف، نشست‌هایی در جهت‌دهی افکار عمومی جهان اسلام و حتی غیر آن داشتیم تا برای آزادی قدس منتظر بیست و اندی سال دیگر نباشیم.»

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی یادآور شد: «می‌توان برای پیشبرد مقاومت با جهت‌دهی افکار عمومی، این امر را جلوتر انداخت تا مقدمه‌ای برای رفع مظلومیت فلسطین و نابودی اسرائیل باشد. امیدوارم بتوانیم برای آرمان بزرگ فلسطین، زمینه‌ای را برای راه‌اندازی جایزۀ ادبی و بین‌المللی فلسطین داشته باشیم.»

اهالی قلم اهداف شوم استکبار را روشنگری کنند/ ایجاد امنیت پایدار برای اسرائیل توهم آمریکایی است

علی‌اکبر ولایتی در این نشست گفت: «سیاست‌ها و دیدگاه‌های آمریکا در جریان مقاومت به نحوی است که در پی ایجاد گفتمان‌سازی است تا مسیر رو به رشد مقاومت اسلامی را مهار و امنیت رژیم صهیونیستی را با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و نزاع اسلامی تأمین نماید.»

وی افزود: «سیاست آمریکا به شکل فشار، مذاکره و امتیازگیری است که جز با پذیرش خواسته‌های آمریکا گویا محقق نمی‌شود. از یک سو با تضعیف جبهۀ مقاومت و از سوی دیگر با افزایش ضریب امنیت اسرائیل می‌خواهد امنیت خود را تضمین سازد. رویکرد استکبارستیزی باید راهی در مقابل زیاده‌خواهی و زورگویی و حمایت از رژیم کودکش اسرائیل قرار گیرد.»

مشاور  رهبر معم انقلاب تأکید کرد که واشنگتن به دنبال امنیت پایدار و باثبات برای اسرائیل است که البته این توهم و رؤیا هم محقق نمی‌شود. آمریکا می‌خواهد جبهۀ مقاومت را محدود نماید. پس باید با هوشیاری در مقابل آن ایستاد. در این راستا عملکرد اهالی قلم برای تنویر افکار عمومی بسیار مهم است؛ چنان‌که می‌توانند از این اهداف شوم جلوگیری کنند.

به گفتۀ وی، اقدامات جنجال‌برانگیز آمریکا نمایی از اهداف شوم آنان است که مثال آن در انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس شریف و استحاله‌کردن این سرزمین نمود دارد تا با یکسره‌کردن موضوع فلسطین، اهداف اسرائیل که خود جرئت انجامش را ندارد، محقق سازد؛ هرچند که به این اهداف شوم هم نخواهند رسید. تحولات اخیر نشان داد که جبهۀ مقاومت بیش از گذشته می‌تواند اسرائیل را به زانو درآورد.

ولایتی با ابراز اینکه ایستادگی و موشک‌باران در مقابل بمباران اسرائیل به جایی رسیده که به‌زودی صهیونیست‌ها دست‌های خودشان را بالا خواهند برد، گفت: «مطمئناً انتفاضه پیروز خواهد شد. همان‌طور که می‌دانیم شکل‌دادن تروریست‌های داعش برای شکستن مقاومت از درون اسلام بود. همان کسانی که فقط چهرۀ اسلامی به خود گرفته‌اند؛ اما بویی از آن نبرده‌اند.»

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل اشاره کرد: «می‌خواهند دو کشور فلسطین و اسرائیل را درست کنند تا مقاومت را از بین ببرند. این یک فریب بزرگ است. می‌خواهند با هزینۀ دول عربی که عربستان در رأس آن است و مصر و اردن و همچنین خاک آنان، امنیتی به اسرائیل بدهند. این معامله فقط نشان از شکست ترامپ خواهد داشت.»

ولایتی ادامه داد: «می‌خواهند همسویی اعراب و اسرائیل را با هم فراهم سازند؛ اما مهم در این باره مردم مسلمان عرب منطقه هستند که با اینجور حرکات مخالف‌اند. تمام اقدامات، عملی جز پایمال‌کردن حقوق فلسطین نیست. رسالت نویسندگان دقیقاً افشای تزویر این‌هاست که می‌خواهند در جهت تجزیه و نابودی دولت‌های مسلمان و حفظ اسرائیل گام بردارند.»

وی عادی‌سازی کشورهای عربی و اسرائیل را که هدف آمریکا و صهیونیسم برای تسلط به منابع منطقه است، نقشۀ شوم آنان دانست و گفت: «این قطار صلح نیست که به حرکت درآمده؛ بلکه مسیر تسلیم در مقابل نقشه‌های اسرائیل است تا بر اقتصاد دول عربی مسلط شود. این دنباله‌روی حرکت اسرائیل برای تجزیه و تحلیل کشورهای اسلامی اعم از عراق و سوریه و غیره است که موفق هم نشدند.»

به گفتۀ ولایتی، طرح روند سازش و سرکوب و شکنجۀ فلسطینیان باعث شده است که مردم فلسطین راه مقاومت را در پیش بگیرند. بنابراین و بدون شک، نقش نویسندگان و نخبگان جبهۀ مقاومت در حمایت از فلسطین و افشای نقشه‌های شوم اسرائیل در اینجا حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: «تمام طرح‌های اسرائیلی و تفکیری برای ایجاد سقوط سوریه این بود تا جبهۀ مقاومت را در انحصار و تسلط خودشان درآورند و چه‌بسا حلقۀ طلایی مقاومت را بشکنند. این خط مقدم باید تقویت شود تا در مقابل سازش و تجزیۀ ملل اسلامی بایستند. امروز نسبت به همۀ زمان‌ها جبهۀ مقاومت کارآمدتر است.»

مشاور رهبر معظم انقلاب این‌گونه عنوان کرد: «حال که در مسیر شکست سوریه با قهرمانی مردم و ارتش نتوانسته‌اند موفق باشند، به سمت تعیین قانون اساسی برای آنان هستند. در جنگ که نتوانسته‌اند سوریه را شکست دهند. بنابراین در خارج از مرزها می‌خواهند سرنوشت مردم این کشور را تعیین کنند. در حالی که سرنوشت و تعیین تکلیف سیاسی سوریه فقط توسط مردم و درون سرزمین سوریه انجام خواهد شد.»

وی با ابراز این مسئله که اقدامات و تجزیه‌طلبی در عراق نمایشی دیگر از اقدامات آمریکایی صهیونیسم بود، گفت: «عراق یکی از کشورهای قوی عربی و اسلامی است که آمریکایی‌ها با هوشیاری مردم عراق موفق به این تجزیه‌طلبی نشدند. بدانید که هدف جبهۀ استکبار حفظ امنیت اسرائیل و تسلط بر منابع دول اسلامی است.»

ولایتی همچنین تصریح کرد: «با جنگ ویرانگر یمن و سوریه و ازبین‌بردن نیروی انسانی و زیرساختی جهان اسلام راهی را در پیش گرفتند تا با ایجاد نزاع، جایگزینی را برای امنیت رژیم اسرائیل فراهم سازند. برملاکردن خیانت و جهالت گروه‌های تکفیری و حامیان آنان و افشای آن یکی از رسالت‌های عمیق اهالی قلم جهان اسلام است تا بیش از گذشته دست به روشنگری بزنند.»

باید به ادبای نوآور جبهۀ مقاومت جایگاه رفیع دهند/ نوبل را به کسانی می‌دهند که مقابل فلسطین ایستاده‌اند

ناصر ابوشریف، نمایندۀ جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در این نشست گفت: «فلسطین موضوع مرکزی اسلام است؛ اما متأسفانه هم‌اکنون در رأس مسائل نظام‌های اسلامی و عربی قرار نمی‌گیرد؛ چراکه اینها به دنبال حصر موضوع فلسطین هستند.»

وی ادامه داد: «کشوری مثل عربستان مسئلۀ فلسطین را جز اولویت‌هایش نه‌تنها قرار نمی‌دهد، بلکه با دستور آمریکا و کمک اسرائیل حتی می‌خواهد این موضوع را حذف کند. طرح رژیم اسرائیل، سلطه‌طلبی و فساد است. پس کسی هم اگر بخواهد مقابل آن بایستد، باید خط مقاومت را در پیش گیرد. کسی که می‌خواهد در این مسیر پیروز شود، باید بندۀ خوب خدا باشد و شدت و قدرت را در برابر طرح صهیونیستی به کار ببرد.»

نمایندۀ جنبش اسلامی فلسطین افزود: «اینها پول و اموال زیادی دارند؛ همچنان که قرآن بر این موضوع صراحت دارد. چهارده‌درصد مقامات مهم را یهودیان دارند، مراکز علمی و رسانه‌ای را در خدمت گرفته‌اند و منابع مالی زیادی در دست دارند؛ پس مقابله با آن باید با قدرت همراه باشد.»

به گفتۀ ابوشریف، خداوند در قرآن وعدۀ پیروزی مقاومت بر ظالمان را داده است. بنابراین همان‌طور که وارد قدس شده‌اند، با خواری هم خارج خواهند شد. کسانی هم که در کنار اسرائیل ایستاده‌اند، چه‌بسا باید حکم کفر و ارتداد را بدان‌ها داد. اقدامات اسرائیل مبتنی بر سلطه‌طلبی است. بنابراین فعل ایران و جبهۀ مقاومت و کسانی که از فلسطین حمایت می‌کنند، به تعبیر قرآن در خط صحیح هستند.»

وی با بیان اینکه اندیشمندان و فرهیختگان باید توطئه‌ها و نظام‌هایی را که برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل در پیش گرفته‎اند تبیین حقیقی کنند، گفت: «کسانی که دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند، قطعاً در کنار ظالم ایستاده‌اند و همانند جنایتکاری در برابر مظلوم قرار گرفته‌اند.»

ناصر ابوشریف در پایان خاطرنشان ساخت: «جوایزی مثل نوبل هیچ‎وقت به افراد محترم اعطاء نمی‌شود. در دهۀ 80 به کسانی مثل انورسادات و جیمی کارتر نوبل دادند که همگی در مقابل فلسطین ایستاده بودند. پس باید در مقابل این‌ها افراد نوآور را تکریم کنند؛ همان‌هایی که از حق مظلوم دفاع می‌کنند. باید جوایز ادبی و فرهنگی را به سمت حق برد و افراد این حوزه را تکریم و  ترفیع کرد. امیدوارم این جوایز روز به روز بیشتر هم بشود.»

می‌توانیم در زمینۀ نشر از غرب هم پیشی بگیریم/ نشر جهان اسلام خودش را باور داشته باشد

علی زارعی نجف‌دری در نشست «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» بیان کرد: «در جهان اسلام در زمینۀ نشر با چالش جدی مواجه هستیم و چه‌بسا مشکل عمدۀ مسلمانان ناشی از این است که ما نویسندگان و ناشران جهان اسلام همدیگر را نمی‌شناسیم.»

رئیس اتحادیۀ ناشران جهان اسلام ادامه داد: «اهالی قلم و نخبگان مسلمان، نه‌تنها شناختی از هم ندارند، بلکه همدیگر و فعالیت‌های هم را نیز خنثی می‌کنند. در حالی که حوزۀ نشر و ناشران غرب هم‌افزایی و هم‌پوشانی حتی به شکل نانوشته‌ای دارند؛ اما وقتی به وضعیت حوزۀ نشر جهان اسلام می‌نگریم، اثری از ارتباط و هم‌پوشانی نیست.»

وی دربارۀ این نشست‌ نیز تأکید کرد: «بر همین اساس بود که به فکر افتادیم ارتباطی وسیع‌تر با ناشران و ادبای جهان اسلام برقرار کنیم. در این رابطه اولین اجلاس را با حضور ناشران 32 کشور برگزار کردیم و در سال 91 نیز اجلاس دوم را داشتیم که نهایتاً منجر به تشکیل اتحادیۀ ناشران جهان اسلام گردید.»

زارعی نجف‌دری اعتقاد داشت: «متأسفانه عمق غربت بین نویسندگان، بیش از چیزی بود که در ابتدا فکر می‌کردیم؛ اما هم‌اکنون جای خوشبختی دارد که همۀ ناشران و اندیشمندان مسلمان به دنبال آشنایی، هم‌افزایی ارتباطات و هم‌پوشانی با همدیگر هستند.»

وی بیان داشت که هم‌اکنون چند دیدگاه در ارتباط با حوزۀ نشر وجود دارد و بدین شکل افزود: «دسته‌ای معتقدند که حوزۀ نشر غرب این‌قدر جلو رفته که نمی‌توان به آن رسید. برخی دیگر معتقدند که اگر بتوانیم خودمان را پیدا کنیم، به آن‌ها هم خواهیم رسید. اما با تحقیقی که انجام شد، نتیجۀ سومی گرفته شد مبتنی بر اینکه جهان اسلام به پشتوانۀ داشته‎ها و محتوای غنی خود حتی می‎تواند جلوتر از غرب باشد؛ به شرطی که بخواهیم.»

 رئیس اتحادیۀ ناشران جهان اسلام ابزار داشت: «نه‌تنها باید خودمان را باور کنیم و دست به عمل بزنیم، بلکه به لحاظ سخت‌افزاری زمینۀ رسیدن به این قله را باید فراهم کنیم که در این زمینه دولت و حکومت‌ها نقش اساسی دارند. دیگر اینکه نویسندگان جهان اسلام باید دغدغه‌مندانه روی موضوعاتی که جهان اسلام لازم دارد کار کنند. تحقق این موضوع کاملاً شدنی است و خوشبختانه پذیرفته شده است.»

دشمن با واژه‌ها روحیۀ ملت‌ها را به‌هم می‌ریزد/ ما نیاز مبرمی به اقدام فرهنگی و رسانه‌ای داریم

سیدصادق الشرفی، از فعالان نشر کشور یمن، در نشست «هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» گفت: «متأسفانه برخی حکومت‌های اسلامی مسئلۀ فلسطین را از خودشان دور کرده‌اند و این مایۀ تأسف است. اما مسئلۀ امیدوارکننده این است که تصور ما در پیروزی بر دشمن است.»

وی با تأکید بر اینکه در فلسطیین شاهد پیروزی‌های روزافزونی هستیم، اضافه کرد: «این پیروزی‌ها به خوبی از طریق شعارهایی که رزمندگان ما می‌دهند مثل مرگ بر آمریکا و استکبار و اسرائیل به خوبی نمایانگر است؛ اگرچه فلسطینی‌ها باسردادن این شعارها بهای سنگینی را با خونشان پرداخت می‌کنند.»

الشرفی خطاب به دیگران گفت: «من به ناصر ابوشریف و همکارانم می‌گویم که به‌عنوان عضوی از نیروهای مقاومت در کشور یمن تا آخرین قطرۀ خون با شما هستیم و هیچ‌وقت از شعارهایی که علیه استکبار می‌دهیم، دست برنخواهیم برداشت.»

این فعال حوزۀ نشر کشور یمن عنوان کرد: «امروز می‌بینیم که اندیشمندان و کسانی که با رسانه سروکار دارند، با تجاوز وحشیانۀ اسرائیل به مردم فلسطین، آثار نوشتاری خود را در زمینۀ حمایت از فلسطین به درستی بیشتر و بیشتر کرده‌اند.»

به اعتقاد الشرفی، هیچ تفاوتی میان آمریکا و عوامل آنان در منطقه در کشتار مردم یمن وجود ندارد. باید همۀ مسلمانان همچنان که در برابر آمریکا و رژیم اسرائیل ایستاده‌اند، مقابل این رژیم‌های دست‌نشانده هم بایستند و از کلمۀ حق دفاع نمایند. همچنان که ملت ایران روشی را این بار در پیش گرفته که همان راه و روش حضرت علی(ع) است.

وی دربارۀ وظیفۀ اهالی فرهنگ تذکر داد: «ما نیاز مبرمی به اقدام فرهنگی، ادبی و رسانه‌ای منظم و منسجم برای اهدافمان داریم. همچنین باید هدفمند و حکیمانه آن را اجرا کنیم. چه‌بسا دشمن می‌تواند با واژه‌ها تأثیر منفی و نامطلوبی بر روحیۀ ملت‌ها بگذارد. بنابراین برای این همایش متعالی و مثبت آرزوی موفقیت دارم.»

ناشران باید شرایط را برای قیام و مقاومت فراهم سازند/ با یک رمان هم می‌توان پرده از تهدیدها برداشت

دکتر حسین اکبری، رئیس مرکز مطالعات پژوهشی مجمع جهانی بیداری اسلامی، در این نشست عنوان کرد: «تهدیدی جدی با عنوان افراط‌گرایی علیه بشریت و جهان اسلام سازماندهی شده است. در رأس این نگرش رژیم اسرائیل قرار دارد که می‌خواهد از منظر خودش دنیا را خطاب قرار دهد و غیرستیزی کند.»

اکبری ادامه داد: «این‌ها معتقدند که باید دیگران را کشت و حق حیاتی هم برای دیگران قائل نیستند. در بحث مطبوعات لابی قوی دارند و حتی سیاست‌های آمریکا را منفعل از منافع و سیاست‌های خودشان کرده‌اند. رؤسای آمریکا معتقدند که برای ماندگاری اسرائیل باید تلاش کنند و این را اولویت اصلی سیاست خارجی آمریکا در همۀ دوره‌ها قرار می‌دهند.»

وی در این رابطه اضافه کرد: «در این نگاه پرافراط، هیئت حاکمۀ آمریکا خودشان را مأموران خدا می‌دانند و در جهت اهداف مشترک با اسرائیل می‌خواهند برای آخرالزمان تلاش و جهاد کنند. آنان نیز بحث غیرستیزی را برای میل به خواست‌ها و موعودگرایی خودشان دنبال می‌کنند.»

رئیس مرکز مطالعات پژوهشی مجمع جهانی بیداری اسلامی تأکید کرد که همه جور حمایتی از اسرائیل، این خلق نامشروع و کودک‌کش می‌کنند. بنابراین چون توان مقابله با این رژیم را نداشتند، با استفاده از ابزارهای حقوق بین‌الملل می‌خواستند به ظاهر حقوق فلسطین را جور دیگری تأمین کنند که البته این اقدام فقط سراب است؛ وگرنه هفتاد سال زمان را سپری کردند؛ بی‌آنکه نتیجه‌ای برای فلسطین داشته باشد.

اکبری در این راستا اذعان داشت: «امروز این جبهۀ مقاومت است که در جهت افشای اقدامات و نیات آنان برخواسته است تا رژیم غاصب را منفعل کنند و کرده‌اند. امیدی میان مردم فلسطین ایجاد شده و به آنان این حقیقت را قبولانده که می‌توان با همین امکانات محدود مقابل این رژیم هم ایستاد.»

وی با بیان اینکه وجود جریانات تکفیر و افراط‌گرایی چیزی جز مایۀ تأسف نیست، گفت: «حتی کشورهای عربی از همین منظر به موعود نگاه می‌کنند و این غیرستیزی را در فعل و ادبیات تکفیری‌ها تا اسرائیل و هیئت حاکمۀ آمریکا می‌بینیم. این تهدید اساسی علیه همۀ بشریت و با تمرکز جهان اسلام است. مقابله با این‌ها راهی جز مبارزه و مقاومت ندارد؛ وگرنه سازش را کسانی دنبال کرده‌اند که در این هفتاد سال هم پیش گرفته بودند.»

به گفتۀ اکبری، امروز ابزار رسانه در اختیار جهان افراط‌گرایی است و همچنین قدرت نظامی و پولی و...؛ پس ملتی که مجبور است مقاومت کند، نه‌تنها پراکندگی دارد، بلکه دارای ابزار محدودی است. با این حال این مقاومت است که موجب پیروزی در سوریه و عراق و یمن و غیره شده است. هرجا ایستادند پیروز شدند. پس باید مقاومت کرد و ابزار رسانه را به‌کار گرفت.»

رئیس مرکز مطالعات پژوهشی مجمع جهانی بیداری اسلامی، یکی از ابزارهای ماندگار در مقاومت را گردهمایی اهالی ادب و ناشران دانست و توضیح داد: «گاه با یک کتاب می‌توان از سیاست پنهان و تهدید علیه بشریت پرده برداشت. تولیدات خوبی در حوزۀ ادبیات انجام می‌شود؛ اما به هرحال نیازمند ناشران متعهدی هستیم که شرایط را برای قیام و مقاومت بیشتر فراهم کنند.»

حسین اکبری در پایان گفت: «امروز می‌خواهند فلسطین را از حداقل امتیازات خود محروم کنند و سیاست‌های نژادپرستانۀ اسرائیل را در کناره‌گیری فلسطینی‌ها از سرزمینشان محقق سازند. آن‌ها به دنبال فلسطین دیگر در یمن هستند همچنان که می‌خواستند این پدیده را در عراق و سوریه هم ایجاد کنند. امروز گفتمان مقاومت در یک جبهۀ قدرتمند شکل گرفته و شاهد شکست سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در برابر مقاومت هستیم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار