سرپرست استانداری مازندران:

ترویج کتاب و کتابخوانی راهبرد موثر دستیابی به توسعه و حل مشکلات جامعه است

سرپرست استانداری مازندران گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی از جمله راهبردهای موثر دستیابی به توسعه و حل مشکلات جامعه است.  
کد خبر: ۳۱۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲ - 14November 2018
ترویج کتاب و کتابخوانی راهبرد موثر دستیابی به توسعه و حل مشکلات جامعه استبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، «احمد حسین زادگان» سرپرست استانداری مازندران در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه با تلاش و خلاقیت می توان در حوزه های فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی به شکل موثری نقش آفرینی کرد، اظهار داشت: ترویج کتاب و کتابخوانی از جمله راهبردهای موثر دستیابی به توسعه و حل مشکلات جامعه است.
 
سرپرست استانداری مازندران بر انجام مطالعه به منظور ارزیابی دغدغه جامعه در خصوص کتابخوانی تاکید کرد و یادآور شد: باید خلاء های کتابخوانی را شناسایی و رفع کرد و برای آگاهی رسانی به جامعه در این راستا، اطلاع رسانی همه جانبه صورت گیرد.
 
حسین زادگان با بیان اینکه اطلاع رسانی هدفمند و بهره گیری از همه ظرفیت ها در ترویج کتاب و کتابخوانی بسیار موثر است، اظهار داشت: در حوزه های فرهنگی باید همگرا باشیم و در قالب یک سند جامع به صورت یکپارچه عمل کنیم و انجام هزینه ها در حوزه های فرهنگی باید بر اساس یک برنامه دقیق صورت گیرد.
 
سرپرست استانداری مازندران با عنایت به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی بر همراهی همه دستگاه ها به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای اطلاع رسانی در خصوص برنامه های این هفته تاکید کرد و افزود: شهرداری ها در پرداخت سهم نیم درصد کتابخوانی های عمومی استان نهایت اهتمام را مبذول دارند.
 
«آرزو ولیپور» مدیر کل کتابخانه های استان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های این نهاد، از رشد 17 هزار نفری اعضاء کتابخانه های عمومی استان در سال 97 نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: کتابخانه های عمومی استان هم اکنون 111 هزار عضو دارد.
 
وی یادآور شد: در هفته کتاب و کتابخوانی بالغ بر 840 برنامه در سطح استان برگزار می شود.
 
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها