استاندار تهران:

همه‌ مسئولین تلاش کردند اربعین خوبی برگزار شود

استاندار‌ تهران‌ گفت: در برگزاری راهپیمایی اربعین امسال شاهد برنامه‌ریزی و تقسیم کار بسیار خوبی بودیم.
کد خبر: ۳۱۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ - 15November 2018

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در نشست ستاد اربعین استان تهران در تشریح روند کاری انجام شده در نجف اشرف توسط عوامل استانداری تهران در برگزاری راهپیمایی اربعین 97 اظهار داشت: خدا را شاکریم که امسال این توفیق را پیدا کردیم که در راستای حضور میلیون‌ها نفر از مسلمانان جهان در کربلای معلی و نجف خدمتی به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) داشته باشیم.

وی افزود: اربعین به حرکتی جهانی برای جهان اسلام تبدیل شده، حرکتی که در نشان دادن وحدت مسلمانان می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. جمعیتی که از اقصی نقاط دنیا به کربلا می‌آیند و اگر شرایط راحت‌تر باشد ما شاهد حضور جمعیتی بیشتر در اربعین هستیم.

مقیمی ادامه داد: در راهپیمایی اربعین حسینی مسلمانانی که با یک ایده و هدف می‌آیند هیچ‌یک از آنها توقع اینکه کسی به آنها خدمت کند را ندارند و این به صورت خودجوش است که عهده‌ای توفیق پیدا می‌کنند به این زائرین خدمت کنند. از گذشته نیز این روند ادامه داشته به‌گونه‌ای که در زمان برخی خلفا برای زیارت امام حسین(ع)، عاشقان و مشتاقان در مسیر شکنجه‌ها و مشقت‌های بسیاری را تحمل می‌کردند.

استاندار تهران تاکید کرد: امروز این نعمتی که خداوند به ما داده که مردم ایران همراه مردم عراق و سایر نقاط دنیا به این سفر مشرف می‌شوند و می‌توانند زائر امام حسین(ع) در اربعین باشند را باید قدر دانست؛ لذا باید حداکثر استفاده معنوی را از این سفر برد و وحدت اسلامی را در این راهپیمایی به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه قطعا بحث‌های خدمات به زائرین از اهمیت بسزایی برخوردار است،‌ افزود: البته این مسائل قابل عبور هستند، اساس کار بر این است که این جمعیت متراکم‌تر شود و ما کمک کنیم که هر سال این راهپیمایی باشکوه و عظمت بیشتری برگزار شود. قطعا بسیاری دوست ندارند که این جمعیت شکل بگیرد. کسانی که با نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند ایراد را نه برای رفع ایراد بلکه برای اینکه اربعین پا نگیرد، عنوان می‌کنند.

مقیمی ادامه داد: باید به این موضوع توجه کنیم که این مراسم در یک کشور دیگر برگزار می‌شود و همه چیز دست ما نیست. با این حال در مراسم اربعین مسئولین و مردم عراق با زائرین امام حسین (ع) برخورد بسیار خوبی دارند و همین موضوع کمک می‌کند که وحدت اسلامی شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش کردند اربعین خوبی برگزار شود؛ البته در مرز مشکلاتی وجود داشت؛ اما نسبت به سال گذشته وضعیت بسیار بهتر شده بود. بی‌تردید طبخ 70 هزار غذا در هر وعده برای زائرین در یک کشور دیگر که توسط استانداری تهران انجام می‌شد کار بسیار سختی بود. در شرایطی که موکب‌ها برعکس کربلا در نجف تعدادشان اندک است و بیشتر زائرینی که در نجف توقف می‌کنند ایرانی هستند این شهر برای ما به لحاظ ارائه خدمات از اهمیت بسیاری برخوردار بود. تمامی افرادی که در استانداری تهران برای ارائه خدمات در نجف حضور داشتند با عشق و علاقه کار می‌کردند.

مقیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع وجود تجهیزات و عدم رسیدن مواد اولیه در شهر نجف اشاره کرد و افزود: ما بسیاری از دستگاه‌های تولید بطری آب معدنی را در نجف داشتیم؛ اما نتوانستیم مواد اولیه را از پتروشیمی برای این کار به نجف ببریم؛ لذا بازدهی کامل را نداشتیم که همین موضوع یکی از اشکالات کار ما بود که باید برای سال آینده این مشکل حل شود.

استاندار تهران تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که کارها به خوبی تقسیم شوند و هیچ‌کس احساس نکند که در این مراسم بزرگ کاری ندارد. شهرداری تهران در سال‌های گذشته کار خود را انجام می‌داد اما امسال با نزدیکی مدیریت شهری و استانداری تهران کمک بسیار خوبی انجام شد و اقدامات با هماهنگی بسیار خوبی به جلو رفت. امسال برنامه‌ریزی خوبی انجام شد و با نظارت، کارها به خوبی به پیش رفت و لازم است که این برنامه‌ریزی را برای سال‌های بعد حفظ کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها