نوسینده یزدی:

تحول در تولیدات دفاع مقدس سنگری برای مقابله با جنگ نرم است

«محبوبه زارع» روایت‌ها بدون خلاقیت لازم و تهاجم فرهنگی و شکاف بین نسل‌ها را از دلایل مشتاق نبودن نسل جدید به حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: ایجاد تحولات در تولید رمان‌ها و داستان‌های به‌روز و منطبق با زبان نسل جدید، می‌تواند سنگری برای مقابله با دشمن را ایجاد کند.
کد خبر: ۳۱۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ - 15November 2018

«محبوبه زارع» نویسنده یزدی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز فعالیت دارد، در گفت‌‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به آثار خود در حوزه ادبیات دفاع مقدس، اظهار داشت: تاکنون ۱۲ عنوان کتاب را با موضوعات ایثار، شهادت و جنگ نرم به بازار عرضه کرده‌ام.

این نویسنده خوش آتیه، ادامه داد: تنیدگی دفاع مقدس و روح جاری در این حوزه با مفاهیم آیینی و رسالتی که احساس کردم، مرا به نویسندگی در این عرصه کشاند.

«زارع» مخاطبان آثار دفاع مقدس را خاص خواند و افزود: هنوز فضایی که نسل جنگ را ندیده‌اند به خود جذب کند، ایجاد نشده است.

وی تکثر روایت‌ها بدون خلاقیت لازم، تهاجم فرهنگی و شکاف بین نسل‌ها را از دلایل مشتاق نبودن نسل جدید به حوزه دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: ایجاد تحولات در تولید رمان‌ها و داستان‌های به‌روز و منطبق با زبان نسل جدید، می‌تواند سنگری برای مقابله با دشمن را ایجاد کند.

تحول در تولیدات دفاع مقدس سنگری برای مقابله با جنگ نرم است

«زارع» با اشاره به ذوق و قریحه ذاتی خود در موضوع نویسندگی، اظهار داشت: سرودن غزل در زمینه ادبیات آیینی شروع کارم بود و نویسندگی در حوزه ایثار و شهادت هم آمیخته با روح ادبیات آیینی بود.

خاطرنشان می‌شود، «نامه‌ای برای سناتورها»، «زندگی به سبک اطلسی‌ها»، «تا هستم می‌مانم»، «مثلث‌های مستاصل»، «مرد پشت روزنامه»، «طوبی»، «مسافر ناتمام»، «بهشت نامردی» و... بخشی از کتب این نوسنده جوان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار