معرفی کتاب؛

کتاب «ناگهان یوسف»، روایت‌گر زندگی‌نامه شهیدان «محب»

کتاب «ناگهان یوسف» روایت‌گر زندگی‌نامه شهیدان «محب» از رزمندگان استان فارس است که توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۱۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ - 15November 2018

کتاب«ناگهان یوسف»زندگی نامه شهیدان محب وارد بازارشدبه گزارش خبرنگار دفاع مقدس از شیراز، کتاب «ناگهان یوسف» بر اساس روایت‌هایی از خانواده شهیدان «محب» است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب که توسط انتشارات «بوی باران» به چاپ رسیده و به شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در اختیار علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

به قاب عکسش که نگاه می‌کنم، بیش از هر چیز به یاد پلنگ مغروری می‌افتم که هر تیری که از چله کمان رها شد، جایی از بدنش را زخمی و خونی کرد، اما مانع رفتنش نشد. غرور بی‌نظیری سوی چشم‌هایش را نگرفت، تن رنجیده‌اش را خسته نکرد و احساس سربلندی و استواری را از قلبش ندزدید؛ اما تیری که پرتاب شد بدجایی اصابت کرده بود. کشان کشان می‌رفت، اما می‌دانست دیگر توانی برای رفتن ندارد….

به گزارش دفاع پرس، شهیدان «محمد و مجتبی محب» از رزمندگان گردان «فجر» لشکر ۳۳ المهدی سال ۱۳۶۲ در عملیات «خیبر» و شهید «مرتضی محب» رزمنده گردان «فجر» لشکر ۳۳ المهدی سال ۱۳۶۷ در «شلمچه» به شهادت رسیدند.

همچنین «غلامحسین محب» جانباز عملیات «کربلا ۵» در منطقه شلمچه بوده و سال‌ها در سنگر رسانه ملی به عنوان قائم مقام صدا و سیمای مرکز فارس و رئیس صدا و سیمای مرکز لرستان به کشور اسلامی خدمت کرد و در هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده مردم شیراز انتخاب شد، اما در سانحه رانندگی به برادران شهیدش پیوست.

پدر این شهیدان حاج «محمد صادق محب» هم جانباز سال‌های انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار