معصومه ابتکار:

کتاب‌خوانی و قصه‌گویی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی علیه ملت ایران گفت: با کتاب‌خوانی و قصه‌گویی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنیم و در برابر دشمن ایستادگی می‌کنیم.
کد خبر: ۳۱۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ - 15November 2018

کتاب‌خوانی و قصه‌گویی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، معصمومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در آیین گرامیداشت روز کناب، کتابخوانی و کتابدار که صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم با سیاست‌گذاری درست گام‌های موثری را برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوان و بازگشت کتاب به زندگی، مدرسه و خانواده داشته باشیم.

وی گفت: کتاب عمیقأ با باورهای دینی و مذهبی ما گره خورده است. قرآن که احسن القصص را در درون خود جای داده به شنیدن و مهارت‌های زندگی و موضوع قصه‌گویی تاکید دارد. امروز مسئله قصه‌گویی یک مهارت زندگی و حتی مدیریت موفق محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: الهام بخش بودن قصه و کتاب برای بحث مدیریت موفق تاثیرگذار است. پیوند دینی و مذهبی و ارتباط آن با مسایل روز مباحث بسیار مهمی است که در سیاست‌گذاری‌ها لازم است.

ابتکار به جنگ اقتصادی و روانی علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: در این شرایط باید آرامش روانی را برای زندگی با نشاط مردم در یک فضای سالم و آزاد ایجاد کنیم. این مسائل سیاست و رویکرد دولت است که کتاب در آن بسیار اهمیت دارد.

وی به آغاز طرح گفت‌وگوی ملی خانواده اشاره کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی و شرایط خاص نوین و اختلال ارتباط باعث شده تا این طرح را آغاز کنیم که با موضوع کتاب‌خوانی و قصه‌گویی ارتباط مستقیم دارد. براساس یک مطالعه بین‌المللی آدم‌هایی که توانسته‌اند با مشکلات خوب مواجه شوند آدم‌هایی بوده‌اند که قصه‌گویی و کتاب‌خوانی در خانواده‌هایشان رواج داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید براینکه هیچ وقت از مطالعه و قصه‌گویی و شنیدن بی‌نیاز نیستیم، گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت ایجاد فضایی برای حضور زنان در مدیریت کشور است، که فقط در دولت ۴۰ درصد از مدیران زنان هستند و بیش از ۷۰ درصد از تولیدات صنایع دستی به همت زن ایرانی توسط این قشر تامین می‌شود.

ابتکار اظهار داشت: نیازمند افق گشایی هستیم در کشور هستیم که با کتاب و کتابخوانی محقق می‌شود که در نهاد خانواده نیز اهمیت دارد. البته بدخواهان ایران می‌خواهد امید را از ما بگیرند که با کتابخوانی می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار