مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

برگزاری مراسم شعر نبوی با حضور شاعران مازندران

«محمود شالویی» از برگزاری شعر نبوی با حضور شاعران استان و به راه انداختن کارناوال در سه روز منتهی به ١٧ ربیع‌الاول در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۱۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ - 15November 2018

برگزاری مراسم شعر نبوی با حضور شاعران مازندرانبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، «محمود شالویی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در جلسه‌ای با عنوان «جشن بهار مهربانی» که با حضور دستگاه‌های مرتبط با برگزاری برنامه‌های هفته «وحدت» برگزار شد، اظهار داشت: هنر باید در جهت تبلیغ و رسالت پیامبر (ص) به کار گرفته شود و صرف سخنرانی برای پیغمبر گرامی اسلام، چندان جاذبه ندارد، بلکه با المان‌های هنری نظیر شعر، تئاتر و سرود به معرفی آن حضرت پرداخته شود.

وی گفت: ستاد جشن‌های بهار مهربانی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه تشکیل شد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، از اعضای این ستاد هستند و دبیرخانه استانی این ستاد نیز در ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور مستقر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: بر مردمی برگزار شدن این جشن تاکید شده است و در واقع ستاد مورد اشاره بیشتر نقش پشتیبان و هماهنگ‌کننده دارد و قرار بر برگزاری برنامه‌های جشن توسط مردم است.

شالویی گفت: زندگی مردمی و سراسر پرمهر پیامبر مهربانی امروز ناشناخته مانده است، در حالی که زندگی امروز ما به شدت به این معیار و سبک زندگی نیازمند است.

شالویی اظهار کرد: زندگی، روش و سبک پیامبر (ص) مورد غفلت قرار گرفته و باید در این شادی به این موارد بیشتر تاکید شود.

وی بیان کرد: زندگی ما باید با زندگی پیامبر (ص) پیوند بخورد و به‌درستی، معارف احمدی به جامعه معرفی شوند.

خاطرنشان می‌شود، برگزاری شعر نبوی با حضور شاعران استان و به‌راه انداختن کارناوال در سه روز منتهی به ١٧ ربیع‌الاول، برنامه‌های مورد تصویب در این جلسه بود.

همچنین بهره‌گیری از مناسبت‌های دینی برای ترویج شادی در جامعه، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه‌های مردمی از جمله هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان حوزه فرهنگ از اهداف این جشن سراسری است.

جشن‌های بهار مهربانی از ١٢ تا ١٧ ربیع الاول (٢٩ آبان‌ماه تا ٤ آذرماه) برگزار می‌شود. در این طرح سعی شده تا از ظرفیت‌های محلی، آیینی، سینمای سیار، نمایش‌های خیابانی، موسیقی اقوام، هنر‌های تجسمی، برنامه‌های مذهبی، جشنواره غذا و... با هدف ایجاد فضای نشاط در جامعه بهره کافی برده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها