مختارپور:

تعداد کتابخانه‌ها طی ۴۰ سال انقلاب ۹ برابر شده است

مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور با اشاره به پیشرفت انقلاب اسلامی در حوزه کتاب و کتابداری گفت: در سال ۵۷ کشور دارای ۳۷۳ کتابخانه عمومی بوده که این تعداد امروز به ۳۴ هزار کتابخانه عمومی رسیده؛ یعنی چیزی حدود ۹ برابر افزایش داشته البته هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل فاصله داریم.
کد خبر: ۳۱۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ - 15November 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، علیرضا مختارپور مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور صبح امروز در مراسم روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه ما در سال چهلم پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی ما که در گذشته طفل لاغری بود در قامت یک پهلوان در جهان هنرنمایی می‌کند. از روز پیروزی انقلاب توطئه‌های مختلف و تهدید‌های متعددی علیه ما ایجاد کردند، اما امروز این نظام به کمال رسیده و نشان دهنده این است چراغی را که ایزد برفروزد با هیچ ترفندی خاموش نمی‌شود.

وی گفت: در سال ۵۷ جمعیت کشور ۳۵ میلیون نفر بوده و امروز این جمعیت به ۸۰ میلیون نفر رسیده است؛ از سوی دیگر در سال ۵۷ کشور دارای تنها ۳۷۳ کتابخانه عمومی بوده که این تعداد امروز به ۳۴ هزار کتابخانه عمومی رسیده؛ یعنی چیزی حدود ۹ برابر افزایش داشته است؛ البته هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل ایجاد و دسترسی همگانی به کتاب فاصله داریم.

مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور به اتفاقاتی که از سال ۱۳۹۳ در این نهاد رخ داده اشاره کرد و افزود: سند اخلاق حرفه‌ای کتابداران، نظام جامع آماری، نظام جامع خدمات کتابخانه و نظام آمایش سرزمین انجام شده تا اگر قرار باشد فعالیتی انجام دهیم، مبتنی بر فعالیت علمی باشد تا فعالیت‌ها دارای شاخص‌های ارزیابی باشند.

مختارپور ادامه داد: تبدیل کتابخانه‌ها از محل امانتداری به تبدیل شدن به حوزه کانون‌های اجتماعی رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است. ورود به عرصه سلامت اجتماعی اتفاق دومی است که نهاد کتابخانه‌ها در طول ۹ ماه گذشته به آن ورود پیدا کرده و اتفاقات خوبی در این زمان کم رخ داده که تا آخر سال به هشت شهر دیگر نیز ادامه پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار