در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد؛

اقدام پیش‌دستانه ایران در عملیات نامنظم فتح ۳

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی جزئیات عملیات نامنظم فتح ۳ را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۱۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ - 16November 2018

اقدام پیش‌دستانه ایران در عملیات نامنظم فتح ۳سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خراسان شمالی، در خصوص عملیات فتح ۳ اظهار داشت: این عملیات یکی از عملیات‌های نامنظم و برون‌مرزی در منطقه غرب کشور بود که در کردستان عراق انجام شد.

وی افزود: عملیات فتح ۳ با هدف ضربه زدن به نیرو‌های عراق در عمق خاک دشمن در کردستان عراق توسط سپاه پاسداران انجام شد.

امیری با اشاره به اینکه قرارگاه رمضان در آن زمان به تازگی شکل گرفته بود، گفت: ماموریت قرارگاه رمضان در آن منطقه برای اجرای عملیات‌های برون مرزی بود؛ لذا این عملیات به فرماندهی قرارگاه رمضان انجام گرفت و همه نیرو‌های تحت امر قرارگاه رمضان عملیات‌ها و ماموریت‌های خود را در منطقه کردستان عراق انجام دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: ما عملیات فتح ۳ را در زمانی انجام دادیم که بنا بود جلال طالبانی در کردستان عراق رهبر حزب میهنی کردستان شود و چون جلال طالبانی با ایران در ارتباط بود بنا داشتیم ارتباطمان را با وی بیشتر کنیم تا آمریکا نتواند در آن منطقه سلطه پیدا کند و در نهایت علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی انجام دهد؛ لذا ما در عملیات فتح ۳ یک حرکت پیش‌دستانه و پیش‌گیرانه در کردستان عراق انجام دادیم تا کردستان عراق را با ایران هماهنگ کنیم.

وی افزود: در عملیات فتح ۳ که در منطقه‌ای معروف به زاخو و دهوک عراق انجام گرفت، ضربه‌ای در عمق خاک عراق به دشمن وارد کردیم که حدود ۵۰۰ نفر از نیرو‌های دشمن کشته و زخمی شدند و نهایتا توانستیم این عملیات را با موفقیت انجام دهیم.

امیری عنوان کرد: تمامی عملیات‌های فتح با هدف اجرای عملیات برون مرزی در داخل خاک عراق بود و همه این عملیات‌ها به فرماندهی قرارگاه رمضان در آن زمان انجام گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عملیات نامنظم فتح ۳ در ۲۴ آبان ماه ۱۳۶۵ در شرایط سختی انجام شد؛ در شرایطی که هم کردستان ایران و هم کردستان عراق پوشیده از برف بود؛ لذا از یک جهت جو منطقه کمک‌حال ما بود؛ چون می‌توانستیم دشمن را غافل‌گیر کنیم و از طرفی نیز برای نیرو‌های خودی سخت بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار