روحانی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس خبر داد؛

رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در آینده‌ای نزدیک/ ۳۶ عنوان کتاب دیگر نیز در دست تألیف است

حجت‌الاسلام تیموری از رونمایی از ۱۰ جلد کتاب از تألیفات خود در آینده نزدیک خبر داد و با بیان اینکه ۳۶ کتاب نیمه‌کاره نیز در دست اقدام دارم، گفت: به‌خاطر فرصت کم، نبود اسناد دست اول، فوت برخی از همرزمان شهدا، بُعد مسافت، کهولت سن پیشکسوتان دفاع مقدس و فراموشی برخی از خاطرات، بعضی از کارهایم نصفه نیمه مانده‌ است، اما به مرور زمان در حال اصلاح و تکمیل آن‌ها هستم.
کد خبر: ۳۱۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ - 17November 2018

رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در آینده‌ای نزدیک/ ۳۶ عنوان کتاب دیگر نیز در دست تألیف استحجت‌الاسلام «رمضان تیموری» نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد، با بیان این‌که هر کاری که در حوزه دفاع مقدس صورت بگیرد، در مقابل ایثار و رشادت‌های شهدا ناچیز است، اظهار داشت: با علاقه‌ای که به کار نویسندگی و پژوهش دارم، به لطف خدا و تلاش خودم، تاکنون ۹۷ عنوان کتاب را در سه حوزه دین و مذهب، دفاع مقدس و ادبیات بومی تألیف کرده‌ام.

وی با بیان این‌که ۴۷ اثر از تألیفاتی که تاکنون به رشته تحریر درآورده، مرتبط با دفاع مقدس است، افزود: اولین کتابی که از بنده چاپ شده است، کتاب «زورق معرفت» نام دارد.

حجت‌الاسلام تیموری از رونمایی از ۱۰ جلد کتاب از تألیفات خود در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: «خلبانان شهید»، «زنان شهیده لرستان»، «رخنه در افلاک»، «ولایت ناب»، «خاطرات سردار شهید قاسم مدهنی» و کتاب‌های شعر «واژه‌های خونین» و «رجعت واژه ها»، عنوان برخی از آثاری هستند که آماده رونمایی است و که امیدوارم مورد قبول شهدا و مردم قرار بگیرند.

این محقق لرستانی عنوان کرد: محتوای عمده آثاری که در حوزه دفاع مقدس نوشته‌ام، پرداختن به زندگی‌نامه و خاطرات شخصیت‌های تأثیرگذار در مبارزات انقلابی و هشت سال جنگ تحمیلی، توجه به مکان‌هایی مانند مساجد، حوزه‌های علمیه، حسینیه‌ها که نقش مهمی در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و جذب جوانان به میادین نبرد داشته‌اند، است.

وی با بیان اینکه ۳۶ کتاب نیمه‌کاره نیز در دست اقدام دارم، گفت: به‌خاطر فرصت کم، نبود اسناد دست اول، درگذشت و فوت برخی از همرزمان شهدا، بُعد مسافت به دلیل مهاجرت بعضی از خانواده‌های شهدا به شهر یا استان‌های دیگر، کهولت سن پیشکسوتان دفاع مقدس و گذشت ۳۰ سال از آن دوران که باعث فراموشی برخی از خاطرات و اتفاقات آن زمان شده است، بعضی از کارهایم نصفه نیمه مانده‌اند، اما به مرور زمان در حال اصلاح و تکمیل آن‌ها هستم.

این روحانی پژوهشگر و نویسنده لرستانی، کار پژوهشی را نیازمند یک پروسه زمانی طولانی مدت دانست و عنوان کرد: پژوهش‌هایی که در طی چند سال در کل استان به‌ویژه شهرستان خرم‌آباد داشته‌ام، امروزه با سامان‌دهی و بررسی مجدد، به تألیف در آمده‌اند.

وی با اشاره به شیوه‌های گردآوری اطلاعات مورد نیاز برای چاپ آثار خود، گفت: با ۲ رویکرد پژوهش - توصیف و مراجعه به اسناد و اشخاص و خانواده‌ها و همرزمان شهدا، مطالب مورد نیاز را گردآوری کرده‌ام، که امروز در قالبی به نام تاریخ شفاهی خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام تیموری با تشکر از ادار‌ه‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به‌خاطر حمایت از چاپ برخی از این کتاب‌ها، خاطرنشان کرد: برخی از نهاد‌ها و ارگان‌ها نیز قول همکاری و حمایت از چاپ و نشر تألیفاتم را داه‌اند.

وی یادآور شد: مهم‌ترین نکته که پس از رونمایی و انتشار آثارم برایم شیرین و لذت‌بخش است، ابراز محبت نسل جوان و خواننده‌هایی است که برخی از آن‌ها علاقه درونی خودشان را به شهدا، بعد از مطالعه انعکاس می‌دهند که نشانگر تأثیرپذیری از مطالعه و مظلومیت شهدای لرستان است؛ چرا که با وجودی که نیرو‌های انقلابی و سلحشور لرستانی از همان ابتدای جنگ تحمیلی در میادین نبرد حاضر بوده‌اند و با دلیری و رشادت، جانانه با دشمن بعثی و منافقین کور دل جنگیده‌اند، ولی آن‌طور که باید و شاید دلاورمردی‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های‌شان ثبت و ضبط نشده است.

این روحانی پژوهشگر و نویسنده لرستانی، گفت: برخی از مخاطبین و خوانندگان وقتی که تألیفاتم را مطالعه می‌کنند، به محض دیدار با بنده، با اشک شوق و آرزوی موفقیت بیشتر، مشوق من در ادامه دادن به این مسیر پربرکت که مزین به نام و یاد شهداست هستند.

وی با بیان این‌که در ابتدا سیستم مدونی برای مراجعه خانواده‌های شهدا و همرزمان آنان برای گردآوری خاطرات دفاع مقدس تعریف نشده بود، یادآور شد: در سال‌های اخیر گام‌های خوبی برای تدوین و تألیف خاطرات مرتبط به جنگ تحمیلی بر داشته شده است که آمار بالای کتاب‌های منتشرشده در این سال‌ها گواه این مدعاست.

حجت‌الاسلام تیموری با تأکید براین‌که در آینده کسی عارف است که امروز بیشتر در حالت شهدا تأمل و تعمق داشته باشد، یادآوار شد: جوانان باید برای جا نماندن از قافله اصحاب سید و سالار شهدا امام حسین (ع) گام‌های اولیه را برای پژوهش در سیره عملی شهدای جنگ تحمیلی بر دارند تا نظر لطف شهدا شامل حال‌شان شود؛ چرا که آن‌ها شاهد و ناظر اعمال همه ما هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار