علی زارعی نجفدری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«جایزه ادبی فلسطین» به دنبال تقویت حوزه نرم‌افزاری مقاومت و فلسطین است

دبیر کل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان گفت: در حوزه سخت‌افزاری جهت مبارزه مستقیم با رژیم صهیونیستی کارهای زیادی صورت گرفته است، اما در حوزه نرم‌افزاری کاری نشده بود؛ لذا «جایزه ادبی فلسطین» به دنبال تقویت حوزه نرم‌افزاری مقاومت و فلسطین است.
کد خبر: ۳۱۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ - 16November 2018

«علی زارعی» نجفدری دبیر کل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به برگزاری نشست «جایزه ادبی فلسطین» و تاکید بر ضرورت برگزاری این اتفاق فرهنگی اظهار داشت: ضرورت نشست صاحب‌نظران و فرهیختگان کشورهای مسلمان برای ایجاد جایزه بین‌المللی آزادی فلسطین، از بدیهیات است؛ بدین معنی که فلسطین کلیدواژه مقاومت در دنیاست.

وی افزود: با توجه به نوید مقام معظم رهبری درباره نابودی رژیم صهیونیستی تا کمتر از 25 سال آینده، این انگیزه در جهان اسلام و در بین کشورهای جریان مقاومت برای رسیده به مقصود بیشتر شد.

دبیر کل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان خاطرنشان کرد: معمولاً در دنیا برای هر پدیده بزرگی در حوزه ادبیات، سیاست، فرهنگ و سایر حوزه‌ها مجالس بزرگداشتی برپا شده و جوایزی اهدا می‌شود تا انگیزه افراد در آن جهت بیشتر شود.

زارعی نجفدری ادامه داد: نویسندگان در حوزه‌های مختلف درباره فلسطین به عنوان نقطه ثقل مقاومت در دنیا آثاری را خلق کرده‌اند که کارهای بسیاری خوبی است؛ اما تاکنون امکان اینکه این آثار تولید شده مورد ارزیابی قرار گیرند تا بهترین‌ اثر به مردم عرضه شود، وجود نداشت و ایجاد یک جایزه ادبی برای این آثار یک اقدام موثر در این راستا بود.

وی تاکید کرد: ایجاد این جایزه بسیار لازم بود. ما در ارتباط با بحث مقاومت و مشخصاً فلسطین یک حوزه سخت‌افزاری و یک حوزه نرم افزاری داریم. در حوزه سخت افزاری جهت مبارزه مستقیم با رژیم صهیونیستی کارهای زیادی صورت گرفته است، اما در حوزه نرم‌افزاری کاری نشده بود؛ البته کارهایی صورت گرفته بود، اما در حوزه انسجام نرم‌افزاری اقدام جدی نداشتیم؛ لذا این جایزه به دنبال این است که حوزه نرم‌افزاری مقاومت و فلسطین را تقویت کند.

دبیر کل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان ادامه داد: در این جایزه، آثاری را که در این رابطه خلق می‌شود و بیشتر در حوزه نوشتاری و ادبیات است، جمع‌آوری می‌کنیم و به بهترین اثر جایزه اهدا خواهد شد. نوع نگاه همه اندیشمندان آزادی‌خواه درباره اینکه فلسطین باید از زیر یوغ رژیم غاصب صهیونیست‌ها آزاد شود، مثبت است. هدف کلان ما این است که فلسطین نقطه ثقل مقاومت در جهان اسلام قرار گیرد و باید به این نقطه ثقل رسید.

زارعی نجفدری عنوان کرد: همه اندیشمندان و آزادی‌خواهان در هدف کلان خود نگاه یکسانی نسبت به فلسطین دارند؛ اما وقتی در اهداف خرد وارد می‌شویم، نوع نگاه‌ها کمی تغییر پیدا می‌کند که این طبیعی است؛ اما چون نوع نگاه کلان یکی است، می‌توانیم هماهنگ باشیم و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار