نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

امروز بیش از پیش نیازمند وحدت بین شیعه و سنی هستیم

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد گفت: امروز بیش از پیش نیازمند وحدت بین شیعه و سنی هستیم تا این وحدت یک جامعه واحده شکل دهد، نباید اجازه دهیم گروه‌هایی مثل شیعه انگلیسی که بسیار تندرو هم هستند تفرقه‌اندازی کنند.
کد خبر: ۳۱۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳ - 16November 2018

امروز بیش از پیش نیازمند وحدت بین شیعه و سنی هستیمبه گزارش دفاع پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد، ضمن اشاره به شهادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار داشت: ایشان امامی مظلوم بودند که در شدیدترین و سخت‌ترین فضای امنیتی عمر سپری کرد تا اگر فرزند موعود ایشان به دنیا بیاید نور وجود ایشان را خاموش کنند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد افزود: دشمنان همیشه تلاش داشتند نور وجودی ائمه را از بین ببرند، آن‌هایی که حرم امامین عسگرین (ع) را منفجر کردند قصد داشتند کاملاً این حرمین شریفین را از بین ببرند تا جایی که حتی اثری از بدن‌های مطهر هم باقی نماند اما اراده خداوند چیز دیگری است.

وی با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین مکاتب مختلف شرکت دارند و از چهره‌های مختلف دعوت می‌شود تا این شکوه عظیم حسینی را ببینند، ادامه داد: این‌ها همه عرصه‌هایی برای ظهور منجی عصر امام زمان (عج) است.

نکونام با تأکید بر اینکه باید از همین الان شرایط حضور در راهپیمایی عظیم اربعین در سال آینده را فراهم کنیم تا سال آینده بدون دغدغه در این مسیر گام برداریم، عنوان کرد: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور منجی عصر است بنابراین باید به سمت عدالت برود تا جایی که بتوانند از آنچه که هست بهره‌مند شوند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به ضعف دشمن و سنگ‌اندازی آن از روی ناچاری اشاره و خاطرنشان کرد: برای نمونه می‌توان به جنگ دو روزه غزه اشاره کرد، رژیم صهیونیستی با همه ادعایی که دارد نتوانست دو روز در برابر یک گروه کوچک در فلسطین مقاومت کرده و ناچار شد بلافاصله آتش‌بس را قبول کند.

وی اضافه کرد: همچنین آمریکا که این همه درباره تحریم علیه ایران مانور داد به کجا رسید؟ می‌بینیم که کشور به سمت ثبات بیشتر پیش می‌رود، البته در این مسیر مسئله تدبیر و مدیریت مهم است، گاهی تلاطم در بازار، عدم ثبات قیمت‌ها، پایین آمدن ارزش پول ملی و... را شاهد هستیم که به سوء مدیریت بازمی‌گردد و مدیران اقتصادی کشور باید در راه مدیریت صحیح گام بردارند.

نکونام با اشاره به دوازدهم ربیع‌الاول، آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت رسول (ص)، بیان کرد: امروز بیش از پیش نیازمند وحدت بین شیعه و سنی هستیم تا این وحدت یک جامعه واحده شکل دهد، نباید اجازه دهیم گروه‌هایی مثل شیعه انگلیسی که بسیار تندرو هم هستند تفرقه‌اندازی کنند، این قبیل کارها آب به آسیاب دشمن ریختن است.

امام‌جمعه شهرکرد گفت: دو ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم، علی‌رغم نگاه بعضی‌ها که متأسفانه این ماه‌ها را ایام حزن می‌دانند اما نگاه مؤمن این‌گونه نیست بلکه حزن برای مؤمنان راه‌، کار و اقدامی است که انسان را جهنمی کند.

وی عنوان کرد: عده‌ای می‌گویند بعدازاین دو ماه عزاداری باید جشن‌های آن‌چنانی به پا کنیم، متأسفانه این روزها می‌بینیم که مجالس شادی، عزا، مساجد و هر مجلس دیگری شده ساز و دهل که البته پول‌های هنگفتی هم برای آن هزینه می‌شود بعد هم اسم آن را موسیقی محلی می‌گذارند.

نکونام با بیان اینکه متولیان امر باید مراقب باشند تا با ترویج این قبیل مراسم فرهنگ جامعه به سمت و سوهای منحرفی نرود، ادامه داد: البته برخی آهنگ‌هایی که مجوز شرعی دارند نه مجوز از دستگاه‌هایی که چندان مرجع تشخیص نیستند بلامانع است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بعضی موسیقی‌ها از صدا و سیما پخش می‌شود که بسیار تند هستند و کم از آهنگ‌های زمان طاغوت ندارند، باید این‌ها از هم تفکیک شود تا جامعه آلوده نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها