مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

نباید از نقش بی‌بدیل شهید چمران در آزادسازی سوسنگرد غافل شویم

سردار علیپور گفت: از نقش بی‌بدیل شهید چمران در آزادسازی سوسنگرد غافل شویم، ایشان جنگهای چریکی را آموزش دیده بود و همین تجربه ایشان باعث شد در عملیات آزادسازی سوسنگرد فرماندهی عملیات را بر عهده بگیرد و این پیروزی ارزشمند را رقم بزند.
کد خبر: ۳۱۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ - 16November 2018

نباید از نقش بی بدیل شهید چمران در آزادسازی سوسنگرد قهرمان غافل شویمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، سردار «محمد علیپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد قهرمان اظهار داشت: بی شک اگر مقاومت جانانه و بی نظیر مردم خوزستان و بویژه عشایر عرب دشت آزادگان و سوسنگرد قهرمان نبود، معلوم نمی شد سرنوشت جنگ به چه سرانجامی می رسید.

سردار علیپور افزود: از نقش بی بدیل شهید چمران نباید در این رخداد مهم تاریخی غافل شویم، ایشان جنگهای چریکی را آموزش دیده بود و هشت سال نیز در جنگهای چریکی جنوب لبنان حضور داشت. ایشان اولین کسی بود که تانکهای اسرائیل را در "بنت الجبیل" به آتش کشیده بود و همین تجربه ایشان باعث شد در عملیات آزادسازی سوسنگرد در 26 آبان 1359 فرماندهی عملیات را بر عهده بگیرد و این پیروزی ارزشمند را رقم بزند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان بر اهمیت توجه و معرفی بیشتر به این رخداد دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: نسل جوان و کنجکاو ما باید حقایق تلخ و شیرین جنگ را بدانند و متوجه باشند که این موفقیت ها به سادگی و البته بدون توکل و ایمان قوی میسر شدنی نبود و این انتقال تاریخی وظیفه ما را دوچندان می کند که نسبت به ارائه مستندات و گفتن حقایق سخت ولی شیرین آن دوران طلایی تمام همت خودمان را به کار بگیریم.

سردار علیپور، فرمان و تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب، فرماندهی و درایت شهید چمران، وفاداری و شهامت عشایر عرب منطقه، همراهی و همت همه رزمندگان و بخصوص خوزستانی های غیور و ایمان واخلاص به ذات احدیت را گوشه ای از معجزات و دلایل این موفقیت بزرگ و حیاتی دانست و سوسنگرد قهرمان را سندی تاریخی قلمداد کرد که نشان افتخار و اقتدار فرزندان این مملکت در مقابله با دشمنان تا دندان مسلح آنزمان بود.

خاطر نشان می شود؛ شهر سوسنگرد یکی از شهرهای تابع شهرستان دشت آزادگان است که در اوایل جنگ کنترل آن به دست دشمن بعثی افتاد ولی با توجه به اینکه این شهر برای تصرف شهر اهواز که هدف اساسی عراق در جنگ بشمار میرفت بسیار مهم و حیاتی بود و خارج شدن آن از دست دشمن برای رزمندگان ایرانی بسیار حائز اهمیت بود و سرانجام با شجاعت، درایت و شهادت بسیاری از فرزندان رشید اسلام و انقلاب، این شهر در 26 آبان ماه سال 1359 از دست دشمن خارج شد و اینگونه رویای تصرف مرکز خوزستان از سوی عراقی ها با فداکاری سربازان ایرانی نقش بر آب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار