بشار الجعفری:

منطقه «جولان» را پس می‌گیریم

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: تصویب قطعنامه محکومیت اشغال جولان سوریه پیام واضح و مشخصی برای رژیم صهیونیستی دارد.
کد خبر: ۳۱۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ - 17November 2018

منطقه «جولان» سوریه را چه با جنگ و چه مسالمت آمیز پس می‌گیریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنیک، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنان خود در نشست کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: رأی اکثریت شرکت کنندگان در مجمع عمومی به نفع قطعنامه محکومیت اشغال بلندی‌های جولان سوریه پیام مشخصی را برای اسرائیل دارد و آن این است که اشغال جولان اقدامی مردود و نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: ساکنان بلندی‌های اشغالی جولان اقدامات اشغالگران اسرائیلی را در یهودی سازی این منطقه از طریق برگزاری شورا‌های محلی ناکام گذاشتند.

الجعفری تاکید کرد: اقدام آمریکا در رأی منفی علیه قطعنامه محکومیت اشغال بلندی‌های جولان نشان داد که این کشور آن طور که ادعا می‌کند ناظر صلح در خاورمیانه نیست. جولان بخشی از خاک سوریه است و آن را چه از طریق جنگ و چه به صورت مسالمت آمیز پس می‌گیریم.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه با اکثریت آراء قطعنامه‌ای را در محکومیت اشغال بلندی‌های جولان سوریه از سوی رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

این قطعنامه با رای موافق ۱۵۱ کشور، ۲ رای مخالف (ایالات متحده آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل) و ۱۰ رای ممتنع به تصویب رسید.

آمریکا به این قطعنامه رای منفی داد و نخستین بار از رویه خود در این زمینه که رای ممتنع می‌داد، فاصله گرفت.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار