سردار ساجدی‌نیا خبر داد؛

برگزاری نشست سراسری یگان‌های تکاوری ناجا

معاون عملیات ناجا از برگزاری نشست سراسری یگان‌های تکاوری ناجا خبر داد و گفت: یگان‌های تکاوری دستاورد‌های مطلوبی در حوزه ماموریتی دارند.
کد خبر: ۳۱۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ - 17November 2018

برگزاری نشست سراسری یگان‌های تکاوریبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «حسین ساجدی‌نیا» معاون عملیات ناجا از برگزاری نشست سراسری یگان‌های تکاوری ناجا در روز یک‌شنبه (27 آبان‌ماه) خبر داد و اظهار داشت: بررسی ماموریت‌ها، شرح وظایف و ساختار سازمان، انسجام‌بخشی و ایجاد وحدت رویه در اجرای ماموریت‌های یگان‌های تکاوری از اهداف برگزاری این نشست یک‌روزه است.

وی افزود: تشریح و تبیین برنامه‌های آتی معاونت عملیات ناجا در رابطه با ماموریت‌های یگان‌های تکاوری و تقویت آن نیز محور اصلی این نشست است.

معاون عملیات ناجا در ادامه در تشریح سوابق و تاریخچه تشکیل یگان‌های تکاوری بیان کرد: پس از تشکیل قرارگاه مرصاد در سال 73 در شرق کشور در استان کرمان، یگان‌های تکاوری نیز با استعداد 18 گردان تشکیل و راه اندازی شد که در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی در راستای مبارزه با اشرار مسلح و گروهک‌های معاند، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سوخت و کالا به اجرای مأموریت پرداختند.

سردار ساجدی نیا ادامه داد: در سال 84 با تشکیل قرارگاه حضرت رسول اکرم (ص) یگان‌های تکاوری در تابعیت این قرارگاه قرار گرفته و فعالیت خود را تداوم بخشیدند و در سال‌های بعد نیز نیرو‌های این یگان به صورت واکنش سریع در نقاط آلوده مناطق مرزی و انتظامی به اجرای عملیات و تأمین امنیت مبادرت کردند.

این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: در راستای تدابیر هیئت رئیسه ناجا مبنی بر بکارگیری یگان‌های تکاوری در مأموریت‌های برون‌شهری، در ساختار سازمانی این یگان‌ها بازنگری و 11 یگان تکاوری مرزی و شش یگان تکاور دریایی در تابعیت فرماندهی مرزبانی ناجا قرار گرفته و همچنین با تشکیل 2 قرارگاه عملیاتی ابوذر و عمار در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، 23 یگان تکاوری انتظامی در استان‌های شرقی، جنوب شرق و حاشیه کویر، مأموریت‌ها را دنبال و اجرایی می‌کنند که دستاورد‌های مطلوبی در حوزه ماموریتی داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، نشست سراسری و یک‌روزه یگان‌های تکاوری با حضور معاون عملیات ناجا، فرماندهان قرارگاه عملیاتی عمار (سیستان و بلوچستان) و ابوذر (کرمان) یگان‌های تکاوری، معاونان عملیات فرماندهی انتظامی استان‌های دارای یگان تکاوری و مدیران رده‌های تخصصی معاونت عملیات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها