رئیس سازمان بسیج عشایری:

عشایر امنیت بخشی از مرزهای کشور را بر عهده دارند

رئیس سازمان بسیج عشایری گفت: امروز عشایر در ایران نه فقط امنیت خودشان، بلکه امنیت بخش وسیعی از مرزهای کشور را نیز بر عهده دارند.
کد خبر: ۳۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷ - 22October 2014

عشایر امنیت بخشی از مرزهای کشور را بر عهده دارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ آزوغ رییس سازمان بسیج عشایری کشور در جلسه مشترک با تعدادی از عشایر اردن،که بنا بر درخواست سران عشایر این کشور برگزار شد، با بیان وضعیت کامل عشایر در قبل و بعد از انقلاب، به تشریح جزییاتی از فعالیت عشایر در ایران از جمله در دوران دفاع مقدس، پرداخت و در ادامه از اولین شهید دفاع مقدس به نام عشایر نام برد.

وی سپس به تشکیل  گردان بسیج عشایری در اوائل جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: اکنون عشایر در سراسر مرزها مستقر شدند و مشغول دفاع از کشور هستند.

آزوغ وضعیت عشایر را در حال حاضر بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد:به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در پی فرمایشات فرمانده معظم کل قوا، عشایر در چند محور عمده از جمله بهداشت، خدمات درمانی، مدرسه و برقراری امنیت، به صورت جدی در اولویت رسیدگی قرار دارند.

رییس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به اینکه به علت وجود مین در مناطق مرزی، هنوز هم عطر شهادت از عشایر به مشام می رسد، یاد آور شد: امروز در ایران ،عشایر نه فقط امنیت خودشان، بلکه امنیت بخش وسیعی از مرزهای کشور را به عهده دارند.

در این جلسه یکی از روسای مجلس عشایر اردن و سخنگوی عشایر آن کشور، در سخنانی ضمن تشریح وضعیت عشایر اردن، به نبودن مرجعیت دینی در این کشور اشاره کرد و تمام مشکلات کشورشان را از این ناحیه دانست.

وی در ادامه خواستار تشکیل کارگروه هایی بین عشایر دو کشور برای انتقال تجربیات انقلاب اسلامی و آموزش، جذب، سازماندهی و دیگر موارد شد.

سخنگوی عشایر اردن در این جلسه ضمن تشریح وضعیت نظامی، جفرافیایی، فرهنگ و آداب و رسوم عشایر اردن، برخورداری از آموزش توسط عشایر ایران را به خاطر قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی عنوان کرد و این هدف را باعث انگیزه در بین عشایر اردن دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات گروهک داعش اشاره کرد و افزود: این گروهک با وجود تبلیغات فراوان نتوانسته کسی از عشایر اردن را جذب کند زیرا تنفر عشایر اردن نسبت به این گروهک و آمریکا و رژیم صهیونیستی عمیق است.

در ادامه، افراد حاضردر جلسه که اغلب از چهره های تاثیر گذار عشایر اردن بودند، نظرات و دیدگاه های خود را مطرح کردند که سرهنگ آزوغ هم در پاسخ به نظرات آنها گفت: در صورت فراهم شدن زمینه های همکاری، سازمان بسیج عشایری برای عملی کردن درخواست های مورد نظر طرفین، آمادگی دارد./

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار