«محفوظ المنور»:

مقاومت فلسطین برای مقابله با هر نوع حمله دشمن آماده و هوشیار است

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مقاومت همیشه بیدار است و برای ناکام گذاشتن هرنوع تجاوز و حمله صهیونیست ها در هر سطحی آمادگی دارد و در صورت حمایت همه جانبه، وضعیت به نفع مقاومت تفاوت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۱۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ - 17November 2018

مقاومت فلسطین برای مقابله با هر نوع حمله دشمن آماده و هوشیار استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در التهاب مرزی ایجادشده بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که با تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه غزه آغاز شد، با پیروزی مقاومت به پایان رسید که متعاقب آن وزیر جنگ اسراییل از سمت خود استعفا داد.

نیروهای مقاومت فلسطین در همین راستا در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی با گلوله‌های خمپاره و موشک به سرزمین‌های اشغالی حمله کردند. این اتفاق پس از آن انجام شده که رژیم صهیونیستی با تجاوز به نوار غزه عملیاتی را در منطقه خان‌یونس انجام داد که در نتیجه آن تعدادی از عناصر مقاومت به شهادت رسیدند. یک افسر عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی نیز در این عملیات هلاک شد و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد افسر اسرائیلی که شامگاه یکشنبه در درگیری با رزمندگان گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس کشته شد، درجه سرهنگ‌دو داشته و پست مهم و حساسی در یگان نخبه (ویژه) ارتش رژیم اسرائیل داشته است.

در همین رابطه و برای بررسی بیشتر این موضوع با «محفوظ المنور» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین و مسئول روابط خارجی این جنبش در لبنان گفت‌وگو کردیم که شرح آن از نظر می گذرد.

طی روزهای اخیر شاهد تقابل و مبارزه نیروهای رزمنده فلسطینی با متجاوزان صهیونیستی بوده ایم. پاسخ های قاطعانه گردان های مقاومت فلسطین به حملات اسرائیل را چگونه ارزیابی می کنید و پیام آن به کسانی که به دنبال سازش با این رژیم هستند، چیست؟

مقاومت همیشه بیدار است و برای ناکام گذاشتن هرنوع تجاوز و حمله صهیونیست ها در هر سطحی آمادگی دارد

نوار غزه مکانی نیست که دشمن حتی یک ساعت نیز در آن آسوده باشد و دشمن صهیونیستی طی روزهای اخیر این موضوع را متوجه شد؛ زیرا مقاومت درس مبارزه و مقابله را به آن داد و همین امر موجب شد که نظامیان رژیم صهیونیستی از تمام تشکیلات نظامی و جنگنده های خود کمک بخواهند تا نیروهای یگان ویژه شان را که برای ماموریتی به غزه نفوذ کرده و محاصره شده بودند، از محاصره خارج کنند.

شکست این عملیات امنیتی دشمن توسط نیروهای مقاومت چند پیام دارد؛ نخست اینکه مقاومت همیشه بیدار است و برای ناکام گذاشتن هرنوع تجاوز و حمله صهیونیست ها در هر سطحی آمادگی دارد. مقاومت در تمامی عرصه ها و زمینه ها در برابر نقشه های دشمن بیدار و هوشیار است.

مقاومت هستند، عناصر اصلی اینگونه مبارزه مقاومت رزمندگان فلسطینی چیست؟

تصور کنید اگر نیروهای مقاومت مورد حمایت یکپارچه جهان عرب و امکانات گسترده امت اسلامی باشند، وضعیت چگونه خواهد شد؟

اتحاد تمام تشکیلات مقاومت، پایگاه مردمی آن و آمادگی برای جانفشانی و فداکاری عناصر اصلی مقاومت و ایستادگی برای حفاظت از مردم ما و پروژه مقاومت است.

خطاب به کسانی که در امکان شکست دادن دشمن شک دارند، اعلام می کنم از خوابتان بیدار شوید. این دشمن هر روز توسط دلاوران تحت محاصره غزه شکست می خورد.

تصور کنید اگر نیروهای مقاومت مورد حمایت یکپارچه جهان عرب و امکانات گسترده امت اسلامی باشند، وضعیت چگونه خواهد شد؟ اگر چنین امکاناتی برای مقاومت فراهم می شد، امت ما از مدت ها پیش پیروز شده بود و سرزمین مان را به همراه مقدساتمان از لوث اشغالگران آزاد می کرد.

حضور گسترده مردم فلسطین در مراسم تشییع شهدای حملات اخیر صهیونیست ها به غزه، یک نوع همه پرسی از پایبندی ملت فلسطین به مقاومت و استقبال از آن با وجود جانفشانی ها و هزینه های بسیار بود.

پاسخ های پیاپی و قاطعانه مقاومت فلسطین، سران رژیم صهیونیستی را مستاصل کرده است. این پاسخ ها نشانگر چه موضوعی است و تا چه زمانی ادامه دارد؟

عملیاتی که دشمن در روزهای اخیر انجام داد، یک ماموریت امنیتی بود و مقاومت حق سخن گفتن از آن را برای خود محفوظ می داند اما باید سوال کرد که آیا دشمن به صورت مستقل دست به این عملیات زد یا اینکه طرف های مسئول در توافق آرام سازی وضعیت غزه نیز در آن نقش داشتند؟

شاید آنها فکر می کردند و اعتقاد داشتند که مقاومت در حال ضعف و استراحت قرار دارد ولی این مقاومت در سخت ترین شرایط برای دفاع از وجود و مردم و آرمان خود فعال بوده و اقدام کرده است.

درباره پاسخ های مقاومت نیز باید عرض کنم که مقاومت در ابتدا اقدام به تقابل با یگان نفوذکرده دشمن کرد و پس از آن با گروه هایی که برای شکستن محاصره وارد عمل شدند، درگیر شد. دشمن از تمام توان نظامی خود استفاده و اقدام به ویران کردن منطقه تحت محاصره کرد. مقاومت نیز تصمیم به واکنش گرفت و از داخل فلسطین مناطق صهیونیست نشین پیرامون غزه را هدف قرار داد.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها