تروریست‌ها در ادلب انبار سلاح شیمیایی ایجاد کرده‌اند

تروریست‌ها که مقادیر زیادی سلاح شیمیایی در منطقه عاری از سلاح ادلب در اختیار دارند، در تلاش هستند از هر منطقه‌ای که ارتش سوریه قصد پاسخ به تجاوزات آنان را داشت، از سلاح شیمیایی استفاده کنند.
کد خبر: ۳۱۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ - 17November 2018

تروریست‌ها در منطقه «عاری از سلاح» در ادلب انبار سلاح شیمیایی ایجاد کرده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، همزمان با افزایش تنش توسط تروریست‌ها در منطقه موسوم به «کاهش تنش» در ادلب که با حملات پیاپی به مواضع ارتش سوریه صورت می‌گیرد، گزارش‌های خبری از تلاش عناصر تروریستی به ویژه «جبهه النصره» برای حمله شیمیایی در این منطقه حکایت دارد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که تروریست‌ها قصد دارند از هر منطقه‌ای که ارتش سوریه به حملات آنان پاسخ می‌دهد، دست به حمله شیمیایی بزنند تا بتوانند موجب مداخله غربی شوند تا خود را با این ترفند نجات دهند.

گزارش‌های واصله از ادلب نشان می‌دهد که در اطراف منطقه عاری از سلاحی که بر اساس توافق سوچی حدود و ثغور آن مشخص شد، عناصر النصره به سایر گروه‌های تروریستی سلاح شیمیایی داده‌اند.

منابع خبری 18 آبان ماه جاری گزارش دادند که عناصر النصره و تروریست‌های «الحزب الترکستانی» چهار کپسول حاوی گاز کلر را از اطراف بیمارستان «جسر الشغور» واقع در استان ادلب (شمال غرب سوریه) خارج کرده و به شهرک‌های «الزیاره و المنصوره» واقع در شمال غرب استان حماه انتقال دادند.

گفته می‌شود که عناصر النصره و تروریست‌های موسوم به «کلاه سفید» قصد دارند مجموعه انبار‌های کوچک حاوی مواد شیمیایی در نوار جغرافیایی ایجاد کنند که داخل منطقه عاری از سلاح قرار دارد.

کلاه‌سفید‌ها یک گروه تروریستی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.

کلاه‌سفید‌ها و عناصر النصره از این طریق، ابزار‌های لجستیکی خود را برای انجام حملات ساختگی شیمیایی در جبهه‌های مختلف حلب، حماه و ادلب در اختیار دارند تا به محض هر گونه تحرک ارتش سوریه از این سلاح استفاده و ارتش سوریه را متهم کنند.

سانا در ادامه گزارش خود اعلام کرد که سناریوی استفاده از سلاح شیمیایی توسط تروریست‌ها و تیم‌های اطلاعاتی حامی آنان همچنان روی میز بوده و منطقه عاری از سلاح در برابر آزمون واقعی قرار گرفته است؛ زیرا تروریست‌ها با حملات پیاپی خود به ارتش سوریه، دست به نقض توافق سوچی می‌زنند.

بنا بر این گزارش، تداوم تحرکات تروریست‌ها و اقدامات تنش‌زای آنان با دستور حامیانشان و بر اساس یک نقشه حساب شده انجام می‌گیرد تا شاید این حملات به درگیری با ارتش سوریه منجر شود و پس از فراهم شدن زمینه، ارتش سوریه را به انجام حمله شیمیایی متهم کنند.

علاوه بر گزارش‌های وزارت دفاع روسیه مبنی بر تدارکات تروریست‌ها برای انجام حمله شیمیایی در حلب، هجدهم ماه گذشته میلادی نیز در یکی از کارگاه‌های تروریستی در شهرک «ترمانین» در 15 کیلومتری مرز‌های ترکیه یک انفجار مهیب رخ داد.

در یکی از بخش‌های این کارگاه، با نظارت کارشناسان ترکیه‌ای، انگلیسی و چچنی مواد منفجره و مواد شیمیایی درست می‌شد که در پی آن 9 کارشناس خارجی به همراه دو عنصر کلاه سفید کشته شدند.

در همین راستا، روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» جمعه (روز گذشته) گزارش داد که سران سوریه با توجه به نقض چندباره توافق سوچی توسط گروه‌های مسلح به ویژه جبهه النصره و حراس الدین تصمیم گرفته‌اند که واقعیت میدانی ادلب را تغییر دهند و دست به عملیات نظامی بزنند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها