آیت‌الله اراکی:

کشوری به نام «اسرائیل» وجود ندارد/ جریان «وحدت‌گرا» در آستانه پیروزی حتمی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد؛ زیرا کشوری می‌تواند رسمیت پیدا کند که از سه مقوله زمین، ملت و حاکمیت برخوردار باشد، در حالی که رژیم صهیونیستی هیچ‌کدام از این سه ویژگی را ندارد.
کد خبر: ۳۱۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ - 17November 2018

کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد/ عربستان لیاقت رهبری جهان اسلام نداردبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، آیت‌الله «محسن اراکی» دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح شنبه در نشست خبری سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: در دهه‌های گذشته شاهد یک توطئه عمومی در سراسر جهان برای ایجاد دشمنی، تفرقه و ستیز در جامعه اسلامی بودیم؛ توطئه ای که دامن اقوام را نیز گرفت.

آیت الله اراکی گفت: ما در منطقه شاهد جنگ‌های گسترده‌ای در منطقه بودیم و هستیم؛ اما امروزه در نقطه ای قرار داریم که بسیاری از این توطئه‌ها با تلاش رزمندگان محور مقاومت و نیروهای وحدت‌گرا در سراسر جهان به شکست قطعی و حتمی کشیده شد.

وی با تاکید بر اینکه جریان وحدت‌گرا، جمهوری اسلامی ایران و سایر گروه‌های همگرا با محور مقاومت در آستانه پیروزی حتمی و گسترده قرار دارد، افزود: این پیروزی را در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی جشن خواهیم گرفت و در این کنفرانس اعلام خواهیم کرد که در جهان اسلام صفحه جدیدی ایجاد شده است و شاهد غلبه جریان وحدت‌گرا بر جریان تفرقه انگیز هستیم.

آیت الله اراکی بیان کرد: اگر جبهه استکبار به رهبری ترامپ تلاش می‌کند علیه محور مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران اتحادی ایجاد کند که نمونه آن گردهمایی ۵۰ کشور در عربستان سعودی است؛ در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی نمایندگان ۱۰۰ کشور از نخبه‌های فکری، رسانه‌ای و هنری این کشورها حضور می‌یابند تا اعلام کنند که جبهه آزادی‌خواه در جهان با محوریت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: برگزاری سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی به منزله اعلام شکست برنامه‌های ایالات متحده آمریکا در تحریم ملت ایران است.

وی در پاسخ به این سوال که سخنران اصلی افتتاحیه کنفرانس چه شخصیتی است، بیان کرد: رئیس جمهوری در افتتاحیه کنفرانس سخنرانی خواهد کرد و اسماعیل هنیه نیز اگر اجازه خروجش توسط مصری‌ها صادر شود، حضور پیدا می‌کند؛ اما اگر اجازه خروج ندادند، به صورت ویدیوکنفرانس حضور خواهد یافت.

آیت الله اراکی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد؛ چرا که کشوری که قرار است، رسمیت پیدا کند که باید از سه مقومه زمین، ملت و حاکمیت برخوردار باشد که اسرائیل هیچ کدام از این سه ویژگی را ندارد.

وی  گفت: کنفرانس سی و دوم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی است که می‌گویند ایران منزوی است. اکنون ایران یک جریان دشمن‌شکن به راه انداخته که در سراسر جهان نماینده دارد و این اجماع به معنای شکست دولت آمریکا و اعلام پیروزی ایران و جبهه مقاومت در برابر استکبار و محور آمریکایی صهیونیستی است.

آیت الله اراکی با اشاره به شکست اخیر صهیونیست‌ها افزود: ما در حالی این اجلاس را برگزار می‌کنیم که شاهد فروپاشی رژیم صهیونیستی هستیم. مقاومت چنان مشت محکمی بر دهان صهیونیست‌ها کوبید که ظرف ۴۸ ساعت نه‌تنها در جبهه نظامی، بلکه در جبهه سیاسی نیز باعث ایجاد شکاف در داخل سرزمین‌های اشغالی شد.

دبیرکل مجمع جهاتنی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی از جبهه مقاومت و آرمان قدس در شرایط تحریمی نیز دفاع می‌کند، تصریح کرد: اجلاس امسال با هدف دفاع از ملت فلسطین شکل می‌گیرد. جبهه یمن و فلسطین یکی شده است؛ اگر امروز شاهد پیروزی در فلسطین هستیم، به ‌زودی شاهد پیروزی یمن نیز خواهیم بود.

وی گفت: زمان پیروزی مقاومت آغازشده است. میزبانی ما در این شرایط سخت اقتصادی از 350 میهمان خارجی از 100 کشور نشان‌دهنده این است که ما همچنان در حمایت از مقاومت ایستاده‌ایم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: میهمانان خارجی این اجلاس با وجود اینکه ترامپ مدعی شده  است، کسانی‌که به ایران سفر می‌کنند از ویزای آمریکا محروم می‌شوند، با صراحت اعلام کرده‌اند که ما ویزای ایران را به ویزای آمریکا ترجیح می‌دهیم.

وی در توضیح برنامه‌های کنفرانس وحدت اسلامی امسال تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ویژه کنفرانس امسال، سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران است. برگزاری جشن میلاد در آستان حرم عبدالعظیم و برگزاری شب شعر نبوی از دیگر برنامه‌های وحدت اسلامی امسال است. امسال مانند سال‌های گذشته ۱۰ کمیسیون داریم که سه کمیسیون آن مربوط به فلسطین و قدس است. همچنین میهمانان کنفرانس، روز دوم دیدار با رهبری خواهند داشت و در روز سوم هم به زیارت مرقد امام راحل می‌روند و پای سخنرانی یادگار امام می‌نشینند.

آیت الله اراکی در پایان از حمایت ارکان حاکمیت از برگزاری این همایش تقدیر کرد و گفت: از رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم که با حمایت‌ها و هدایت‌های خود باعث شدند بتوانیم این نماد اقتدار جهانی را در ایران به نمایش بگذاریم.  از دولت و ملت ایران نیز تشکر می‌کنیم که با حمایتشان این فرصت را به ما دادند تا این همایش دشمن‌شکن را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار