علی‌اصغر جعفری خبر داد؛

بندرعباس میزبان اختتامیه «جشنواره ملی فانوس»/ کتاب حاتمی‌کیا رونمایی می‌شود

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ملی فانوس در بندرعباس از رونمایی کتاب ابراهیم حاتمی‌کیا با عنوان «فیلمساز دفاع مقدس» خبر داد.
کد خبر: ۳۱۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ - 17November 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری دومین جشنواره ملی فانوس صبح امروز با حضور علی‌اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و جواد قلی‌زاده دبیر جشنواره در سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار شد.

جعفری در این نشست با بیان اینکه جشنواره فانوس یکی از رویداد‌های فرهنگی مهم در حوزه دفاع مقدس است، اظهار داشت: این جشنواره مربوط به تولیدات هنری و سینمایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور است. نخستین دوره این جشنواره سال گذشته در ساری برگزار شد و دومین دوره آن از ۳۰ آبان تا دوم آذر همزمان باهفته وحدت در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم این جشنواره بتواند در راستای تقویت و تحکیم فعالیت‌های این حوزه نقش‌آفرینی داشته باشد. دوره دوم این جشنواره در شش بخش با رشد خوبی مواجه است به‌طوری که با یک هزار و ۷۰۳ اثر ۲۶۲ درصد رشد برنامه‌های دریافتی داشته‌ایم.

این مقام مسوول در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در این جشنواره شش بخش نمایشی، تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش آزاد و نگاه ویژه وجود دارد. بخش نگاه ویژه جشنواره به پوستر مدافعان حرم مربوط است و بخش آزاد نیز آثار هنرمندان خودجوش را مورد داوری قرار می‌دهد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس عنوان کرد: در برگزاری این جشنواره استانداری هرمزگان نقش ویژه‌ای داشت که با مشارکت شهرداری بندرعباس برگزار می‌شود.

جعفری افزود: ان‌شاءالله مجموعه هنرمندان حائز رتبه این جشنواره در روز دوم آذرماه با حضور مسوولین کشوری و لشکری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و پوستر جشنواره سوم و کتاب معرفی حاتمی‌کیا که از مجموعه کتاب‌های معرفی هنرمندان دفاع مقدس خواهد شد، رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: پوستر دومین کنگره شعر ترنم حماسه مربوط به شعر، ترانه و تصنیف‌های دفاع مقدس و همچنین ترنم فتح نیز رونمایی خواهد شد. کمک به ارتقا کیفی، شناسایی ظرفیت‌های هنری استان‌ها، شناسایی هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس و حمایت از آثار هنری، ارزیابی آثار سینمایی استان‌ها و معرفی استان‌های برتر از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از رشد ۲۶۷ درصدی این جشنواره نسبت به دوره اول آن خبر داد و افزود: استان‌ها در این دوره با هم رقابت کردند و هنرمندان استانی به شدت با کمک این جشنواره فعال شده‌اند و انگیزه هنرمندان بیشتر شده است. افزایش تعداد آثار نشان می‌دهد جشنواره موفقیت‌های خوبی داشته است.

این مقام مسوول در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: البته این جشنواره نقاط آسیب ما را نیز نشان می‌دهد. مثلا اینکه در بخش سینمایی سرمایه‌گذاری لازم را انجام نداده‌ایم. ما در جشنواره فانوس آن فیلم‌هایی که به طور مستقیم مورد حمایت ادارات کل استان‌ها قرار می‌گیرند را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

جعفری تاکید کرد: جشنواره فانوس باعث ایجاد موج بسیار خوبی در سراسر کشور شده به‌گونه‌ای که شاهد رقابت بین استان‌ها هستیم. ما به همه فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس از طرف نیرو‌های مسلح کمک می‌کنیم و تجهیزات لازم نظامی شامل تانک و هلی‌کوپتر و جهیزات نظامی را در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهیم که این اتفاقات را وظیفه خود می‌دانیم.

وی از رونمایی کتاب هنرمندان شاخص سینمای دفاع مقدس خبر داد و گفت: برای ثبت شناسنامه دقیق هنرمندان دفاع مقدس مجموعه کتاب‌هایی در حال تدوین است که اولین جلد این مجموعه به ابراهیم حاتمی‌کیا اختصاص دارد که در مراسم اختتامیه جشنواره رونمایی می‌شود.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس ادامه داد: ما در مراسم افتتاحیه و اختتامیه از پنج خانواده شهید ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و مدافعان حرم شامل شیعیان و برادران اهل سنت با توجه با هفته وحدت تجلیل ویژه خواهیم کرد. همچنین رونمایی از اثر فاخر موسیقی «فجر چهلم» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت.

گزارش از ولی منصوریان

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها