مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران خبر داد؛

شرکت ۵۴ هزار مازندرانی در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اجرای طرح چند دقیقه مطالعه در میز کتاب کتابخانه های استان، گفت: ۵۴ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی در استان شرکت کرده اند.  
کد خبر: ۳۱۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰ - 17November 2018

شرکت ۵۴ هزار مازندرانی در جشنواره کتابخوانی رضویبه گزارش دفاع پرس از ساری، «آرزو ولیپور» مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران امروز (شنبه) در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی شمار کتابخانه های استان را ۱۱۵ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۸۶ کتابخانه نهادی و ۲۹ کتابخانه مشارکتی و مستقل است.
 
وی از وجود ۱۱۰ هزار عضو فعال در کتابخانه های استان در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰۵ هزار جلد کتاب نیز امسال امانت داده شده است.
 
این مسئول شمار منابع موجود در کتابخانه های استان را یک میلیون و ۸۸۴ هزار و ۸۰ نسخه کتاب اعلام کرد و گفت: ۳۸ پروژه نیمه کاره کتابخانه ای در استان وجود دارد که برای تکیمل آن نیازمند حمایت خیرین است.
 
ولیپور یادآور شد: از سال قبل تاکنون هشت پروژه کتابخانه ای در استان افتتاح شده و دو پروژه نیز یک ماه آینده بهره برداری خواهد شد و این پروژه از محل کمکهای خیرین تکمیل و تجهیز شده است.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به برنامه های اجرا شده در استان اشاره و اضافه کرد: کودکان کتاب از جمله طرح هایی است که به صورت پایلوت در استان اجرا شده است و ۶۰ کودک در این طرح تحت پوشش قرار گرفته شدند.
 
وی افزود: با کمک خیران برای کودکان کتاب حساب بانکی ایجاد شده است و ماهانه طبق حضور در کتابخانه به حساب آنان وجه واریز خواهد شد.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندارن یادآور شد: طرح مطالعه و طرح تابستان در قالب طرح کتابرانه در استان اجرا شده و با استقبال خوبی مواجه شده است.
 
وی معرفی کتاب در زمینه فرهنگ انتظار و مشارکت سه هزار نفر در این طرح از دیگر اقداماتی انجام شده در استان بیان کرد و گفت: طرح چند دقیقه مطالعه در میز کتاب کتابخانه های استان نیز اجرا شده است و ۵۴ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی در استان شرکت کرده اند.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار