رضا مهدوی:

آیین‌های دینی و ملی و مذهبی پتانسیل ساخت موسیقی و سرود دارند

یک کارشناس و پژوهشگر موسیقی با بیان اینکه چه ایرادی دارد سرود‌های ما با مضمون پیامبر (ص) باشد، گفت: در حالی که سرود در جامعه کم‌رنگ‌تر شده است، ما میراث‌دار بسیاری آیین‌های دینی، ملی و مذهبی هستیم که پتانسیل ساخت موسیقی و سرود دارند.
کد خبر: ۳۱۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ - 18November 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، رضا مهدوی کارشناس و پژوهشگر موسیقی در نشست خبری تشریح برنامه‌های «بهار مهربانی» ویژه برنامه‌های میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم اظهار داشت: موسیقی در هر سرزمینی جایگاه ویژه‌ای در نزد ادیان، مردم و حاکمان زمانه داشته است. خیلی از موسیقی‌دانان دوست ندارند که هنر یک ابزار برای انتقال مفاهیم معرفی شود، اما باید بدانیم موسیقی یک ابزار خوب برای نیل به کمال است.

وی به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: عدد چهلم در مبانی فلسفی نشانه جایگاه بلندی است که باید نگاه بلندتری داشته باشیم تا افق دید بهتری پیش‌‌رو داشته باشیم. امروز این جشنواره بزرگ به عنوان پیام رسان اهداف عالی برخاسته از خواسته مردم در سطح شهر تهران برگزار شود.

این کارشناس موسیقی افزود: موسیقی وقتی در کف خیابان آورده می‌شود مردم نیز از آن حمایت می‌کنند. اگر حاکمیت بخواهد حمایت کند، همانند حرکت‌های محرم و صفر که مردمی است، پیشرفت‌هایی را خواهیم داشت. خوب است ما به فکر برنامه‌های سور هم باشیم درحالی که رسانه ملی هنوز تکلیف خودش را نمی‌داند در حالی که مثلا باید برنامه تاج‌گذاری امام زمان (عج) را شاد باشیم.

مهدوی عنوان کرد: هر قدر موسیقی در دل مردم و در پارک‌ها، خیابان‌ها و ورزشگاه‌ها اجرا شود، قطعا هنرمندان نیز با امکانات بیشتر و هزینه‌های کمتر با دل و جان خواهند پذیرفت. من به خودم می‌بالم که چنین برنامه‌ای برای ائمه معصومین قرار است برگزار شود تا سایر مدیران نیز از آن الگو بگیرند.

وی بیان کرد: مستند‌هایی که از موسیقی انقلاب ساخته شده نشان می‌دهد بخش اعظم موسیقی‌های انقلاب همان سرود‌ها بوده‌اند. چه ایرادی دارد اکنون سرود‌های ما با مضمون پیامبر (ص) باشد در حالی که سرود در جامعه کم‌رنگ‌تر شده است. ما میراث‌دار بسیاری آیین‌های دینی، ملی و مذهبی هستیم پس باید اطلاع رسانی کنیم تا این برنامه به بهترین شکل انجام شود و هر ساله تکرار شود.

به گزارش دفاع پرس، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد جاودانی مدیرکل ارشاد استان تهران، رضا مهدوی کارشناس پژوهشگر موسیقی، مصطفی محدثی‌خراسانی شاعر و علی شیرازی هنرمند خوشویس در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار