زنگنه در پاسخ به سوال ساری:

85 پروژه عام‌المنفعه در اهواز و کارون با اعتبار 295 میلیارد اجرا شده است

وزیر نفت گفت: طرح‌های متعددی تنها برای اهواز و بابویه در نظر گرفته‌ایم که 85 پروژه عام‌المنفعه با بودجه‌ای بالغ بر 295 میلیارد تومان به مرحله اجرا رسیده است.
کد خبر: ۳۱۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ - 18November 2018

//به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، بیژن زنگنه وزیر نفت در جلسه علنی امروز( یکشنبه 27 آبان ماه) که برای پاسخ گویی به سوال علی ساری نماینده اهواز درباره علت عدم پاسخگویی مدیران نفت، عدم توزیع مناسب خدمات اجتماعی و عدم اعطای مالیات شهرداری‌ها حضور یافت، اظهار داشت: در وزارت نفت مباحث مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی را بسیار مورد بررسی قرار داده‌ایم، اگر تعامل بدی بین مدیران نفت و نمایندگان وجود دارد تقصیر بنده بوده و  از شما عذرخواهی می‌کنم.

وی با اشاره به آلودگی هوا و سوخت گازهای همراه نفت در استان خوزستان اظهار کرد: آلودگی هوا به دلیل سوخت گازهای همراه نفت وضعیت خوبی در اهواز ندارد، اما با برنامه‌های ما ظرف دو سال آینده هیچ گازی در اطراف اهواز سوخته نخواهد شد و دیگر این آلایندگی وجود نخواهد داشت.

وزیر نفت ادامه داد: همچنین طرح بزرگ NGL در غرب کارون ظرف دو سال آینده به اتمام می‌رسد، ما طرح‌هایی را برای غرب و شرق کارون برای 5 سال آینده در نظر گرفته‌ایم که برای پروژه‌های مربوط به غرب بالغ بر 500 میلیارد تومان و پروژه‌های شرق کارون 1200 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ما از هر طرح 4 درصد از کل مبلغ بودجه را برای کارهای اجتماعی منطقه تخصیص داده‌ایم گفت: طرح‌های متعددی تنها برای اهواز و بابویه در نظر گرفته‌ایم، 85 پروژه عام‌المنفعه با بودجه‌ای بالغ بر 295 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این در حد توان ما است، البته نمایندگان اهواز می‌دانند که ما مشکل مالی داریم.

زنگنه تاکید کرد: 2 هزار میلیارد تومان صورت وضعیت پیمانکاران هنوز پرداخت نشده و وزارت نفت با وجود مشکلات بسیار تلاش دارد تا با پیگیری و توان خود این مسائل را حل کرده و همیشه نیازمند کمک مجلس هستیم.

وزیر نفت اظهار کرد: دوستان ما در مناطق نفت‌خیز و بعضا مردم تصور می‌کنند پول نفت در اختیار شرکت نفت بوده و حق آنها را نمی‌پردازد، اما در حقیقت پول نفت تا ریال آخر به خزانه ریخته شده و در مجلس برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: تنها مبلغ کمی از آن برای بهره‌برداری هزینه می‌شود که البته کارهای خوبی از لحاظ اجتماعی انجام شده است، مانند آموزش حرفه‌ای 250 کارآموز در منطقه غرب کارون که برای این موضوع سه میلیارد تومان هزینه شده است.

زنگنه خاطرنشان کرد: از سال 96 کلاس‌های کنکور در منطقه عسلویه و غرب کارون با محوریت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد که 200 دانش‌آموز از اول مرداد 96 تا 97 تحت پوشش این کلاس‌ها قرار گرفته و حتی 9 نفر از آنها توانسته‌اند رتبه پایین‌تر از 1000 به دست بیاورند.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار