سعید اوحدی:

برنامه‌های متنوع شهرداری تهران برای شادی مردم در ولادت پیامبر (ص)/ سینماها نیم‌بها می‌شوند

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌هایی متنوع به مناسبت ولات پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: فیلم محمد رسول‌الله (ص) به طور رایگان و سینماهای تهران در این ایام نیم‌بها خواهند بود.
کد خبر: ۳۱۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ - 18November 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست رسانه‌ای تشریح ویژه برنامه‌های میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) که صبح امروز در موزه قصر برگزار شد، اظهار داشت: تقارن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با میلاد پیامبر (ص) موجب شد جلساتی که با خلاقیت و به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود را شکل دهیم. محور اسامی مورد تاکید وزیر محترم این بود که بتوانیم در این دوران حساس که پیروزی‌هایی را در محور مقاومت در پی داشته است، این پیروزی‌ها را جشن بگیریم.

وی گفت: رویکرد جشن‌های مهربانی مردمی برگزار کردن این جشن‌هاست. کمتر درباره میلاد پیامبر اسلام (ص) در سال‌های گذشته برنامه داشته‌ایم و اعتقاد داریم هر کار خوبی از جایی شروع می‌شود. این جشن‌ها به عنوان دوران شادی و نشاط در سرتاسر کشور انجام خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های شهرداری تهران عنوان کرد: در مجموعه ۱۵ عنوان برنامه در ستاد تهران در قالب «جشن‌های بهار مهربانی» خواهیم داشت که سه کمیته محتوایی، برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی دارد تا از ۲۹ آبان ماه تا ۱۷ ربیع، یک‌شنبه چهارم آذر شاهد اجرای این برنامه‌ها باشیم.

اوحدی افزود: در مجموع ۱۵ برنامه با محوریت مردم در ۱۰ ایستگاه مهربانی برگزار خواهیم کرد. مردم را برای حضور در این ۱۰ ایستگاه دعوت می‌کنیم. میدان آزادی، اراضی عباس آباد و پارک قیطریه، باغ موزه قصر، فرهنگسرای بهمن، فرهنگسرای ولا، دریاچه شهدای خلیج فارس، پارک اشراق با ۱۵ برنامه از جمله اماکن برگزاری جشن هاست. با کمک و همفکری مردمی، بیش از ۴۰۰ اجرا در طول این شب‌ها به همراه نور افشانی در ۱۲ میدان خواهیم داشت که در دوشنبه شب ۲۹ آبان، جمعه شب و شب ربیع‌الاول نیز این مراسم ادامه پیدا خواهد کرد.

این مقام مسوول در شهرداری تهران تاکید کرد: نگاه ما در این برنامه‌ها ترویج سیره، اخلاق و حس نوع دوستی پیامبر (ص) است آن هم در شرایطی که دنیای استکبار تلاش می‌کند ارزش‌ها پیامبر (ص) را از بین ببرد. در شب یکشنبه یک هزار و ۴۴۰ فانوس به عنوان نماد سال ۱۴۴۰ هجری قمری را خواهیم داشت و مردم دلنوشته‌هایشان را در کنار این فانوس‌ها به آسمان می فرستند. جشنواره «کاروان گل» را با کمک معاونت خدماتی شهرداری‌ در شش پهنه شهرداری برگزار خواهیم کرد. این برنامه‌ها در ایستگاه‌های مهربانی پس از نماز مغرب به مدت ۲ ساعت اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: برنامه بسیار زیبایی با عنوان «تلاوت باران» در فرهنگسرای اندیشه و ایوان انتظار برگزار می شود. تجلیل از برخی از شاعران و برنامه «هزار دف» به عنوان یکی از برنامه‌های سنتی در نظر گرفته شده اند. با هماهنگی معاونت هنری وزارت ارشاد با حضور مهمانان از چهار کشور جشنواره موسیقی خواهیم داشت. همچنین از شش استان اجرا‌های مختلفی را در ۱۰ ایستگاه مترو برگزار می کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: همه جشنواره‌های ما از جمله جشنواره غذا همگی با حمایت مردم اجرا می شوند، چون رویکرد ما مردمی کردن برنامه‌هاست. برنامه «به وقت مهربانی» برای ترویج فرهنگ خدمت صلواتی با حضور پزشکان، مشاوره‌ها و آموزش‌های فرهنگی و هنری اجرا صورت خواهد گرفت. در ایستگاه‌های هنری در ۱۰ ایستگاه مهربانی هنرمندان برنامه خواهند داشت.

اوحدی به برنامه‌های حوزه سینما اشاره کرد و گفت: در حوزه تئاتر و سینما نیز اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. تهیه کننده فیلم سینمایی حضرت محمد رسول الله (ص) همکاری کردند تا این اثر سینمایی در ۱۴ مرکز در قالب سینماسیار به صورت رایگان نمایش داده شود. به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی سه نمایشگاه ۴۰ «مشق صلوات»، ۴۰ «تصویر ادیان» و ۴۰ «تصویرسازی» و سه پویش مجازی را به طور گسترده در کنار تهرانگردی خواهیم داشت.

وی از امضای تفاهم‌نامه فرهنگی با موسسه فرهنگی اکو خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور سفیران کشورهای اکو برگزار می‌شود. بنیاد بین‌المللی یاوران صلوات نیز مراسم اختتامیه این جشنواره را برگزار خواهد کرد و سه روز نیز به طور نیم‌بها سینما‌ها و موز‌ه‌ها به مردم خدمات می‌دهند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار