مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران تأکید کرد؛

ضرورت مشارکت دستگاه‌های مازندران در ساخت فیلم «شهدای خان طومان»

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بر ضرورت مشارکت دستگاه‌های استان در ساخت فیلم «شهدای خان طومان» تأکید کرد.
کد خبر: ۳۱۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ - 18November 2018

ضرورت مشارکت دستگاههای مازندران در ساخت فیلم «شهدای خان طومان»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با اشاره به تأیید سند ملی راهیان نور توسط مقام معظم رهبری و سران سه قوه، اظهار داشت: در این سند که وظایف دستگاه‌ها و ادارات مشخص شده است، اداره کل حفظ آثار هر سه ماه یک بار به ارائه گزارش عملکرد می پردازد.

ملکی با اشاره به آغاز راهیان نور دانش آموزی، سپاه کربلا و اداره کل آموزش و پرورش را دو بازوی بسیار قوی استان در این امر مهم و حساس عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه های ما این است که مشکلی برای دانش آموزان پیش نیاید.

وی با اشاره به اردوی یک روزه استانی در آینده نزدیک، از استقرار ستاد مرکزی راهیان نور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خبر داد و افزود: در این طرح که توسط این اداره کل و با همکاری سازمان اردویی سپاه کربلا صورت می گیرد، راهیان نور از پروژه های مختلف این مرکز و نمایشگاه دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه در بحث راه اندازی نمایشگاه، 220 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: برای تکمیل آن نیازمند کمک 100 میلیون تومانی دستگاه‌ها و ادارات استان هستیم.

وی با اشاره به ساخت فیلم داستانی «شهدای خان طومان» و با بیان اینکه پرداخت این فیلم از نگاه نظامی مطرح نیست، گفت: در موضوع خان طومان دو اصل مطرح است که در خان طومان تعداد 16 شهید داریم که 13 شهید در حماسه خان طومان به شهادت رسیدند و 3 شهید قبل از این حماسه به شهادت رسیدند که باید مقاومت آنها برای انتقال به نسل های آینده به ثبت برسد.

ملکی با عنوان اینکه متولی ساخت این فیلم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، خواستار همکاری نهادها و دستگاههای استان برای معرفی شخصیت حقیقی این شهدا شد.

وی از فرماندهان سپاه و فرمانداران شهرها به عنوان دو محور و قطب قوی شهرهای استان یاد کرد و گفت: دریافت اعتبار برای ساخت این فیلم یک بخش کار است و بخش دیگر مربوط به همکاری ادارات است که باید مورد توجه باشد.

ملکی همچنین با اشاره به ساخت فیلم سی و ششمین روز زمستان، متذکر شد: این فیلم در 6 قسمت تولید و به روی آنتن رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار