کارگردان فیلم داستانی «شهدای خان طومان» خبر داد؛

بازیگری 16 هنرمند مازندرانی در نقش 16 شهید خان طومان

کارگردان فیلم داستانی «شهدای خان طومان» از بازیگری 16 هنرمند مازندرانی در فیلم «شهدای خان طومان» خبر داد و گفت: ۱۶ بازیگر مشابه از لحاظ صدا، لحن و پیکر در نقش شهدای خان طومان انتخاب شدند.
کد خبر: ۳۱۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ - 18November 2018

بازیگری 16 هنرمند مازندرانی در نقش 16 شهید خان طومانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «رضا راعی» کارگردان فیلم داستانی «شهدای خان طومان» امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، به ارائه گزارشی از مراحل ساخت این فیلم در مازندران پرداخت و اظهار داشت: پیش تولید این فیلم شهریور 95 کلید خورد و پس از 2 سال تحقیق و پژوهش نگارش فیلمنامه آن آماده شد.

وی از صدور مجوز ساخت و تولید فیلم داستانی «شهدای خان طومان» در مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: با انجام فراخوان در شبکه های مجازی بیش از هزار هنرمند از استان های گلستان، مازندران، گیلان و سمنان برای تست بازیگری شرکت کردند و از بین آنها ۱۷۰ نقش اصلی انتخاب شدند که مراحل تمرین فیلم را می گذرانند.

راعی با اشاره به تقدیم ۱۶ شهید از مازندران در حماسه خان طومان، بیان داشت: ۱۶ بازیگر مشابه از لحاظ صدا، لحن و پیکر آنها و همچنین همسران، پدران و مادران برای بازی در نقش شهدای خان طومان انتخاب شدند.

کارگردان فیلم داستای «شهدای خان طومان» این فیلم داستانی را به عنوان اولین فیلم داستانی کشور بر شمرد که در آن به مدت 70 دقیقه به زندگی اجتماعی و فرهنگی ۱۶ شهید پرداخته می شود.

وی با اشاره به اینکه 60 دقیقه از فیلم زندگی روزمره شهدا را به تصویر می کشد، ادامه داد: همچنین 5 دقیقه از فیلم به زمان اعزام و 5 دقیقه دیگر نیز مربوط به نحوه شهادت شهدای مازندرانی خان طومان است که از طریق بی سیم نشان داده خواهد شد.

این کارگردان با بیان اینکه فیلمبرداری فیلم داستانی «شهدای خان طومان» در ۱۳ شهرستان، ۱۱ بخش و سه روستا انجام می‌شود، عنوان کرد: این فیلم به صورت سینمایی تولید شده و در سینماها و سالن های فرهنگی به نمایش گذاشته می شود.

وی فیلم داستانی «شهدای خان طومان» را بلندترین اثر هنری با موضوع ایثار و شهادت دانست که در مازندران تولید می شود و اضافه کرد: بیش از 100 هنرمند این استان در تولید، بازیگری و موسیقی آن  همکاری دارند.

راعی با عنوان اینکه هنرمندان مازندرانی از رامسر تا گلوگاه در این فیلم به ایفای نقش می پردازند، از اجرای حامد زمانی در این فیلم خبر داد و خواستار همکاری و مشارکت مدیران مازندرانی برای تولید این اثر هنری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار