العربیه مطرح کرد؛

احتمال مخفی شدن ابوبکر البغدادی در «هجین» سوریه

شبکه العربیه با اشاره به اینکه اغلب فرماندهان تکفیری داعش در شهرک «هجین» سوریه مستقر هستند، از احتمال حضور خلیفه خودخوانده این گروه تروریستی در این شهرک خبر داد.
کد خبر: ۳۱۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ - 19November 2018

العربیه: «ابوبکر البغدادی» احتمالا در «هجین» سوریه پنهان شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، در حالی که تاکنون چندین بار خبر مرگ یا جراحت شدید «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش، منتشر شده است، برخی منابع از زنده بودن وی و اختفایش در سوریه خبر می‌دهند.

پایگاه خبری «شبکه «العربیه»، نوشت که مقامات مسؤول کُرد و همپیمانان آن‌ها در سوریه، همان‌گونه که اطلاعات مربوط به باند آدم‌ربایی موسوم به «بیتلز» داعش را که گروگان‌ها را ذبح می‌کردند، پنهان می‌کنند، از انتشار اخبار درباره سرنوشت البغدادی نیز خودداری می‌کنند.

پس از آنکه این خبر که نیرو‌های دموکراتیک سوریه مکان اختفای البغدادی را شناسایی کرده و آن را تحت نظر دارند، در یکی از رسانه‌های بریتانیایی منتشر شد، شبکه العربیه نیز این خبر را پیگیری کرد. یک مقام مسؤول کُرد بدون تایید یا رد این خبر به این شبکه گفت که آنچه منتشر شده و یکی از روزنامه‌نگاران به شما انتقال داده، اطلاعات به شمار نمی‌رود.

استقرار مهم‌ترین عناصر داعش در «هجین»

«کینو کبرائیل» سخنگوی رسوی نیرو‌های دموکراتیک سوریه این اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها را تکذیب کرد؛ اما منابع نظامی دیگر می‌گویند که به احتمال زیادی البغدادی در شهرک «هجین» سوریه واقع در نزدیکی شهر «دیرالزور» که به مرز‌های عراق نیز نزدیک است، حضور دارند.

«لیلوی العبدالله» سخنگوی رسمی شورای نظامی دیرالزور می‌گوید: اغلب عناصر داعش با تابعیت‌های مختلف در هجین و اطراف آن مستقرند و اغلب آن‌ها از مهم‌ترین رهبران این گروه از زمان تاسیس آن به شمار می‌روند؛ لذا احتمال دارد که البغدادی یا دست‌کم نزدیکان او در این منطقه باشند. نیرو‌های دموکراتیک سوریه، تحرکات اغلب عناصر داعش را که در هجین محاصره شده‌اند، تحت نظر دارند و آن‌ها به راحتی نمی‌توانند فرار کنند.

وی تاکید کرد: ما اکنون تلاش می‌کنیم تا داعش را به طور کامل در سوریه نابود کنیم و به مرز‌های عراق که آخرین پناهگاه آن‌ها است، برسیم. حمله علیه این گروه تروریستی پس از توقف حملات ترکیه به مناطق مسکونی، همچنان ادامه دارد. از زمان ازسرگیری این حملات، نیرو‌های ما عملیات‌های بزرگی علیه داعش انجام داده‌اند و مقر فرماندهی آن را از بین‌برده‌اند و ده‌ها نفر از اعضای آن را کشته‌اند.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه که یک ائتلاف گروه‌های کردی - عربی است و صد‌ها عنصر داعش و زنان و کودکان آن‌ها را تاکنون دستگیر کرده است، اخیرا 2 عضو مهم باند بیتلز را نیز بازداشت کرده است.

بنا بر این گزارش، تاکنون چندین بار خبر مرگ سرکرده داعش منتشر و سپس تکذیب شده است.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا در 20 می 2018، با تکذیب اخبار منتشر شده درباره مرگ البغدادی نوشت که وی زنده و در حال فعالیت در شرق سوریه است.

پیش از این نیز ادعا شده بود که البغدادی کشته شده است. وزارت دفاع روسیه روز 26 خرداد سال گذشته اعلام کرد در بمبارانی که در این ماه در حومه رقه انجام داده، احتمالاً خلیفه خودخوانده داعش کشته شده‌است.

گفته می‌شد که در حمله جنگنده‌های روسیه به یک نشست رهبران داعش که روز هفتم خردادماه (28 می) در حومه جنوبی رقه در سوریه برگزار می‌شد، 30 تن از رهبران رده میانی داعش و 300 تن از نفرات آن نیز کشته شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده، احتمالاً ابوبکر بغدادی در این نشست حضور داشته و کشته شده‌است.

البغدادی در طول سال‌های گذشته توانسته بار‌ها از حملات هوایی و یا لو رفتن محل اختفای خود جان سالم به در ببرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار