سردار فرحی در پاسخ به دفاع پرس:

سربازان حاضر در «طرح مهارت‌آموزی» مشوق دریافت می‌کنند

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در خصوص ارائه مشوق به سربازانی که در طرح مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند، گفت: ۳۴ مشوق نهایی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۱۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ - 19November 2018

سرباز یک ثروت عمومی و سرمایه ملی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «مهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح صبح دوشنبه در نشست خبری رونمایی از سامانه «سرباز ماهر» با تبریک اعیاد ماه ربیع الاول اظهار داشت: امروزه بحث سرباز ویژگی‌های خاصی دارد و دارای شایستگی شده است که می‌توان توجه ویژه‌ای به آن داشت.

وی افزود: کمیت و کیفیت سربازی و پیوستگی و گستره آن به قدری گسترده شده است که سرباز یک ثروت عمومی و سرمایه ملی محسوب می‌شود.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ادامه داد: سالیانه ۴۰۰ هزار سرباز داریم که ۴۹ درصد آن‌ها داری مدارج عملی و تحصیلات بالا هستند.

سردار فرحی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس در خصوص ارائه مشوق به سربازانی که در طرح مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند، گفت: جلسات متعددی در این خصوص برگزار و ۳۴ مشوق نهایی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این مشوق‌ها در کمیته مشوق‌ها در حال ویرایش است و فرآیند تکاملی دارد؛ یک سری مشو‌ق‌ها برای فرماندهانی که در طرح مهارت آموزی سربازان در نظر گرفته شده است؛ همچنین برای سازمان‌هایی که با ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص همکاری دارند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که در آینده اعلام خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه سعی می‌کنیم که مشوق‌ها به سمت کاهش خدمت نرود، افزود: در آینده ممکن است که کسر خدمت هم به عنوان یکی از مشوق‌ها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه ارتقای بهره‌وری سرباز در طول خدمت بسیار مهم است و باید زمینه اشتغال را پس از برای آن‌ها ایجاد کنیم، گفت: غنی‌سازی سربازان یکی از اولویت‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح است. زمان حین خدمت زمانی کافی برای غنی سازی سربازان نیست به همین دلیل سامانه سرباز ماهر راه‌اندازی شد تا بتوانیم از قبل از خدمت، با جوانان در ارتباط باشیم.

سردار فرحی با اشاره به اینکه این سامانه مختص جوانان ۱۵ سال به بالاست، بیان کرد: شرایط عضویت در این سایت راحت است و شخص باید تلفن همراه و کد ملی را وارد سامانه سرباز ماهر کند.

وی افزود: با ثبت نام در این سامانه ارتباط تعاملی با جوانان خواهیم داشت و یک سری مهارت‌ها به آن‌ها معرفی خواهد شد؛ در گام اول مهارت‌هایی که نیاز نیرو‌های مسلح است به شخص معرفی می‌شود، در گام دوم کشش بازار است و در گام سوم با همکاری وزارت کار در «طرح تکاپو» بسته به استان و شرایط جغرافیایی، بهترین مهارت به شخص معرفی می‌شود؛ در این سامانه حداقل پنج مهارت پس از روان‌شناسی شغل به جوانان ارائه خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه این سامانه فرصتی برای خانواده‌ها و جوانان است تا استعداد‌های خود را بشناسند، گفت: پس از ثبت نام، امتیازات و مشوق‌هایی به فرد داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: این سامانه می‌تواند به نیرو‌های مسلح در زمینه غربالگری سربازان و استفاده بهینه از آن‌ها کمک زیادی کند.

سردار فرحی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های ملی برای مهارت آموزی سربازان استفاده شده است، گفت: در این طرح ۱۶ ورارتخانه و ۱۴ نهاد در کنار ستاد کل نیرو‌های مسلح هستند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها