سردار رحیمی خبر داد؛

انهدام ۴۵ باند تبهکار/ دستگیری خزانه‌دار شعبه مرکزی بانک پاسارگاد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۴۵ باند تبهکار که در سرقت منازل و خودرو به صورت مسلحانه شرکت داشتند، منهدم شدند و ۱۸۴ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۱۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ - 19November 2018

اندام ۴۵ باند تبهکار/ دستگیری  ۱۸۴ سارق حرفه‌ای و سابقه‌داربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: تمامی پایگاه‌های پلیس آگاهی اقدام به دستگیری سارقان کردند که تاکنون ۱۸۴ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار دستگیر شدند.

سردار رحیمی درباره تعداد باند‌های دستگیر شده گفت: در مجموع ۴۵ باند که در سرقت منازل و خودرو به صورت مسلحانه شرکت داشتند، منهدم شدند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: از موارد شاخص در این زمینه، دستگیری دو باند سارقان مسلح است که به همراه اموال مالباخته‌ها و سلاح آن‌ها کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: در بین این دستگیرشدگان اعضای یک باند پنج نفره وجود دارند که اقدام به سرقت از بانک و طلافروشی کرده بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: باند دیگری که ۱۱ نفره بودند در سرقت منازل بالای شهر که دارای دلار و ارز نیز بودند، دستگیر شدند که در مجموع ۱۷ سرقت منزل داشتند.

سردار رحیمی با اعلام خبر دستگیری خزانه دار شعبه مرکزی بانک پاسارگاد گفت: گروه شاخصی که دستگیر شدند، سارقان خزانه داری شعبه مرکزی بانک پاسارگاد بودند که سردسته این باند مسؤول خزانه داری این بانک بود. این شخص که از کشور خارج شده و به ارمنستان گریخته بود، با همکاری پلیس اینترپل دستگیر شد. در مجموع هفت و نیم میلیارد تومان از عوامل این سرقت که ۱۰ روز پیش صورت گرفته بود، کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: تا الان بالغ بر سه هزار سرقت توسط پلیس آگاهی تهران شناسایی شده است و بیش از ۹۰ نفر از این سارقان دستگیر شدند که سابقه دستگیری دارند و ۴۰ نفر نیز برای بار اول دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: بخشی دیگر از این سارقان، اعضای یک باند هفت نفره بودند که به قربانیان خود می‌گفتند شما در مسابقات تلفنی برنده شده‌اید و از مال‌باختگان می‌خواستند که از طریق کارت به کارت به حساب آن‌ها متصل شوند و از این طریق حساب آن‌ها را خالی می‌کردند. در بین این مالباختگان، خلبان، مهماندار و پزشک هم هست.

سردار رحیمی اظهار داشت: متاسفانه این نوع کلاهبرداری در تهران زیاد شده است و به مردم توصیه می‌کنیم که به راحتی به هر فردی اعتماد نکنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری کیف‌قاپ‌های خشن ادامه داد: این کیف‌قاپ‌های خشن که شکارشان بانوان بودند، دستگیر شدند که تا الان دو نفر از خانم‌های مالباخته به کما رفته‌اند و از نظر جسمی در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

وی در ادامه این نشست درباره طرح کاهش آلودگی هوا نیز گفت: علی‌رغم تذکر‌های پلیس و با توجه به هوای آلوده تهران و همچنین ایمنی خودرو‌ها از سوم آذرماه دوربین‌های راهنمایی و رانندگی سطح تهران تمامی خودرو‌های فاقد معاینه فنی را ثبت و جریمه می‌کنند.

سردار رحیمی افزود: خودرو‌هایی که از تاریخ تولیدشان چهار سال می‌گذرد، باید معاینه فنی داشته باشند. همچنین شهروندان از مراکز مجاز معاینه فنی برچسب مخصوص را دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار