آیت‌الله علم‌الهدی:

رسالت فرماندهان بسیج کادرسازی مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز مسئولیت فرماندهان بسیج کادرسازی مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۱۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ - 19November 2018

دیدار آیت الله علم الهدی با فرماندهان بسیج///رسالت فرماندهان بسیج کادرسازی مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس است/ شکل‌گیری نهضت‌های آزادیخواهانه جهان اسلام مبتنی بر تفکر بسیج استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن هفته بسیج جمعی از فرماندهان رده‌­های مختلف بسیج و مسئولان حوزه‌‌های نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) امروز با آیت‌الله «سیداحمد علم‌­الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار کردند.

علم‌الهدی در این دیدار با گرامیداشت هفته وحدت و هفته بسیج اظهار داشت: ما در تحلیل جوامع اسلامی از روز بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) تا کنون هیچ جامعه‌­ای به اهمیت جامعه خود پیغمبر اسلام (ص) نداشته‌­ایم.

وی افزود: علت این اهمیت علاوه بر وجود نبی مکرم اسلام (ص)، باورداشتن مردم به خدا، معاد و اسلام بود. جامعه زمان حیات حضرت رسول(ص)، جامعه باور بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس موقعیت­‌هایی که خود شما از آن خاطره دارید و شاهد ایثارگری رزمندگان بودید زیر بنای مجاهدتشان باور بود و با باورمندی مجاهدت می‌­کردند.

این مسئول ادامه داد: مشکل امروز جامعه این است که باور ما مشکل پیدا کرده است. خود‌باوری در همه شئون زندگی باعث کنترل انسان می­‌شود و باعث می­‌شود که در همه عرصه­‌ها مجاهدت داشته باشیم.

علم‌­الهدی تصریح کرد: آنچه در انقلاب ما مهم است همین باور است. اگر در طول تاریخ انقلاب شاهد ریزش­ دانه درشت­‌ها بودیم علتش تغییر و تحول در باور بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نحوه شکل­‌گیری بسیج اشاره کرد و گفت: در طول دفاع مقدس تمام مجاهدت‌­ها توسط بسیجیان صورت گرفت. فرماندهان ارشد ما در ابتدای امر بسیجی بودند و بعدها به کسوت پاسداری در آمدند.

این مسئول افزود: بسیج به عنوان ملاک همه پیروزی­‌ها در همه عرصه­‌های نظامی، فرهنگی و علمی حضور داشته و بزرگترین پایگاه مردمی به شمار می­‌رود.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: امروز بسیج به جایگاهی رسیده که در سازماندهی به یک جریان عظیمی تبدیل شده است. هر جریان دفاعی دینی که در هر نقطه از جهان اسلام سازماندهی می­‌شود از نسخه بسیج ایران اسلامی الگو برداری شده است. «عراق»، «سوریه»، «یمن» تمام جریان دفاعی­‌شان مبتنی بر تفکر بسیج است.

وی با تأکید بر غنی ساختن محتوای بسیج ادامه داد: در کشورمان تشکیلاتی مردمی به قدرتمندی و نیرومندی بسیج نداریم. ما بسیج را می­‌خواهیم تا به فریاد اسلام برسد.

علم‌الهدی اضافه کرد: امروز مسئولیت شما فرماندهان بسیج کادرسازی است. شما باید تک تک افراد را تربیت کنید. برای افراد وقت بگذارید و برای پرورش و تربیت آنها کار کنید و محتوای بسیج دوران دفاع مقدس را در بسیج امروز نهادینه کنید. اصل این مسئولیت متوجه علما است و در ادامه فرماندهان بسیج باید این رسالت را به انجام برسانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: بسیجی امروز، باید با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و بینش عمیق پا در میدان جنگ نرم و جنگ سیاسی بگذارد.

امام جمعه مشهد در پایان متذکر شد: باید در بسیج نیروهای متعهد و معتقد به مبانی اسلام و انقلابی پرورش داده شوند و با همان باورهای دفاع مقدس رشد و تعالی پیدا کنند که این کار خیلی ارزشمندی است. اگر برای تحقق این مهم گام برداشتیم می‌­توان گفت که در جهت غنا بخشیدن به محتوای بسیج قدمی برداشته‌­ایم.

در ابتدای این دیدار سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیجیان در استان خراسان رضوی ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار