فرمانده سپاه امام رضا (ع):

جمهوری اسلامی خاستگاه تفکر بسیجی است

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: ما مفتخر هستیم که خاستگاه تفکر بسیج در جهان اسلام، ایران اسلامی است و بسیج در کشورمان رشد پیدا کرده و این نهال مقدس در همه جوامع تکثیر شده است.
کد خبر: ۳۱۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ - 19November 2018

جمهوری اسلامی خاستگاه تفکر بسیجی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» امروز در نشست خبری ویژه برنامه‌­های هفته بسیج که در مجتمع فرهنگی آیه­‌ها برگزار شد، اظهار داشت: اکنون در آستانه 39 سالگی شجره طیبه بسیج هستیم. 39 سال از حکم و فرمان الهی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین می­‌گذرد و ما در آستانه ورود به 40 سالگی این شجره طیبه هستیم.

وی ادامه داد: بسیج در طول 39 سال حیات خود، جملات پربار امام خمینی (ره) را عینیت بخشیده است و ثمره آن را در طول این مدت شاهد بوده‌ایم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تأکید کرد: امروز جغرافیای بسیج در حوزه فکری و اجرایی صرفاً محدود به ایران اسلامی نیست بلکه اندیشه بسیج متأثر از تفکر انقلاب اسلامی امروز نه تنها جوامع اسلامی را در برگرفته است بلکه این تفکر در حال گسترش در همه جوامع بشری است. بر اساس همین تفکر است که ملت­‌ها به پا خواسته‌­اند و انقلاب­‌ها در برابر ظلم و ستم استکبار شکل گرفته‌­اند.

این مسئول تصریح کرد: جبهه مقاومت در «لبنان»، «فلسطین»، «سوریه»، «یمن»، «بحرین» و دیگر ممالک اسلامی مبتنی بر اندیشه بسیج شکل گرفته است.

نظری تأکید کرد: ما مفتخر هستیم که خواستگاه تفکر بسیج در جهان اسلام، ایران اسلامی است که به فرمان معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد. افتخار می­‌کنیم بسیج در این کشور رشد پیدا کرده و این نهال مقدس در همه جوامع تکثیر شده است.

وی گفت: رشد بسیج فقط در تفکر کلی و جغرافیا نبوده بلکه بسیج در اغلب عرصه­‌ها به خصوص علمی و نظامی ثمردهی بسیار خوبی داشته؛ لذا قدرت کنونی کشور در عرصه نظامی و امنیتی، نتیجه تفکر و اندیشه بسیجی است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در بخش دیگر از سخنانش به تشریح ویژه برنامه­‌های هفته بسیج در استان خراسان رضوی پرداخت و بیان داشت: هفته بسیج از سه‌­شنبه 29 آبان‌­ماه با شعار «بسیج، فرهنگ و مسجد محوری» آغاز می­‌شود. اجرای طرح جهادی «کلاس خدمت»، مانور فرهنگی پایگاه‌های منتخب خواهران، خدمت یک هزار پزشک در یک هزار مسجد و نشست مشترک ائمه جماعات با فرماند­هان پایگاه‌­ها مهمترین برنامه‌­های پیش‌­بینی شده برای اولین روز از هفته بسیج است.

سردار نظری با بیان اینکه 30 آبان ماه دومین روز از هفته بسیج با شعار «بسیج، اقتصاد مقاومتی خدمت‌­رسانی و سازندگی» نام­گذاری شده است، گفت: ویژه برنامه‌های این روز شامل اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، افتتاحیه طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی، اجرای طرح میز خدمت توسط بسیج کارکنان، آغاز طرح جهاد روشنایی و اجرای مسابقات در دانشگاه­‌ها و پارک­‌های علم و فناوری است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: پنجشنبه یکم آذرماه مصادف با سومین روز از هفته بسیج که «اقتدار دفاعی و امنیتی» نام گرفته است علاوه بر فعال شدن گشت‌­های بسیج مردمی در محلات، مراسم تجدید پیمان با شهدا با حضور بسیجیان در گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

نظری به ویژه برنامه­‌های چهارمین روز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: چهارمین روز از هفته بسیج که مصادف با جمعه دوم آذرماه است بسیجیان با شعار «معنویت و انتظار» حضور گسترده‌­ای در مصلی­‌های نماز جمعه سطح استان خواهند داشت.

وی اضافه کرد: به مناسبت پنجمین روز از هفته بسیج که «بسیج، جهاد کبیر و استکبارستیزی» نامگذاری شده  برنامه‌هایی همچون تجمع واحدهای دانشجویی، راه‌اندازی تجمع­‌های مردمی و راه‌اندازی کمپین حمایت از مردم «یمن» پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه شعار ششمین روز از هفته بسیج «جهاد روشنگری و تبیین» است ابراز داشت: این شعار بر اساس مطالبات رهبری انتخاب شده است. در این روز مراسم افتخار به 40 سالگی انقلاب اسلامی و همچنین گردهمایی ائمه جمعه و جماعت برگزار خواهد شد.

وی دوشنبه 5 آذرماه را مصادف با آخرین روز از هفته بسیج عنوان کرد و گفت: بسیجیان نواحی مقاومت در آخرین روز هفته بسیج برنامه حماسه حضور برگزار خواهند کرد و در این روز پایانی جشنواره رسانه‌­ای «ابوذر» با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود.

شعار امسال هفته بسیج «بسیج، محضر ایستادگی، وحدت، پیشرفت و خدمت» انتخاب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار