فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز:

بسیج مردمی ایران الگوی سوریه و عراق است

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: امروز سوریه و عراق با الگو قرار دادن سیستم بسیج مردمی در ایران توانسته‌اند بر دشمنان خود پیروز شوند.
کد خبر: ۳۱۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ - 19November 2018

بسیج مردمی ایران الگوی سوریه و عراقبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، سردار «سید یوسف مولایی» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به تشریح برنامه های بسیج و سپاه در هفته بسیج پرداخت.

مولایی با بیان اینکه بسیج فارغ از دیدگاه ها و سلیقه های مختلف و مصداق جامعی برای وحدت جامعه است، اظهار داشت: بسیج از مذاهب، قومیت ها و اقشار گوناگون تشکیل یافته که حول یک محور در حال فعالیت هستند و طبق وعده قرآن اگر جمعیتی در یک محور و متحد باشند شکست نخواهند خورد و خداوند یاور آنان است. بسیج نیز تمام تفرقه ها را در دوران دفاع مقدس کنار زد و آیینه وحدت در جامعه شد.

مولایی افزود: بسیج در استان البرز نیز همراه با سایر استان های کشور این هفته را به نحو مطلوب گرامی خواهد داشت و برنامه‌های فراوانی در طول یک هفته در استان اجرا می شود که برخی از اهم این برنامه‌ها به این شرح است: 29 آبان روز بسیج فرهنگ و مسجد محوری است. اعتقاد ما این است که بسیج از مسجد برخواسته و در آن عمل کرده و به بلوغ رسیده است. مسجد محور هر محله و پایگاه مردم خواهد بود و خارج از آن معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه خدمات مختلف پزشکی، فرهنگی و سایر خدمات با محوریت مسجد در محلات مختلف استان انجام خواهد گرفت، گفت: 30 آبان روز بسیج و اقتصاد مقاومتی، خدمت رسانی و سازندگی نام گذاری شده است. در این روز افتتاح چند طرح روستایی در سطح استان البرز و نیز بهره‌برداری از چند واحد منزل مسکونی در منطقه سرپل ذهاب را در دستور کار داریم. ضمناً اتوبوس حامل تیم پزشکی به صورت سیار در این ایام در سطح روستاهای استان البرز فعالیت خواهد کرد.

مولایی تصریح کرد: اول آذرماه روز بسیج و اقتدار دفاعی و امنیتی نام گرفته است. یکی از عرصه های فعالیت بسیج تکمیل و توسعه زنجیره امنیت و خط دفاعی کشور در داخل و مرزها است. با همکاری نیروی انتظامی «گشت محله» در برخی محلات که نیاز به تامین امنیت بیشتری در طول شب‌ها داشته‌اند راه‌اندازی شده که توسط پایگاه های بسیج اداره می‌شود.

فرمانده سپاه امام حسن (ع) البرز با بیان اینکه بسیج با تکیه بر عقبه معنوی خود به حیاتش ادامه داده است، ابراز داشت: در وهله اول از بسیج توقع فعالیت نظامی نمی‌رود. بلکه مبحث معنویت، اخلاق و اخلاص بسیج همیشه پررنگ‌تر خواهد بود و بسیجیان استان در روز جمعه 2 آذرماه که با عنوان بسیج، معنویت و انتظار نامگذاری شده در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه شرکت خواهند نمود. زیرا نگاه بسیج به آینده و زمینه سازی ظهور است.

مولایی افزود: 3 آذرماه روز بسیج، جهاد کبیر و تقویت روحیه استکبار ستیزی و عدم پذیرش حاکمیت کفر و نفاق در جامعه و جهان است. در این ایام کمپین و اجتماعات مختلف در حمایت از مردم مظلوم یمن راه‌اندازی می شود و کاروان‌های راهیان نور با هدف بصیرت افزایی جوانان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.

وی بیان داشت: در روز 4 آذرماه فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت روشن کردن افکار جامعه با محوریت مطالبات مقام معظم رهبری و نیز افزایش بصیرت قشر جوان در همایش‌های مختلف تبیین خواهد شد.

مولایی متذکر شد: در روز 5 آذرماه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در سطح جامعه مطرح و معرفی خواهد شد. امروز سوریه و عراق با الگو قرار دادن سیستم بسیج مردمی در ایران توانسته‌اند بر دشمنان خود پیروز شوند. این دستاوردها و افتخارات باید به نسل جوان معرفی شود، زیرا تفکر بسیج و دستاوردهای پرافتخار آن برای تمام دنیا و نسل ها قابل استفاده خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار