معاون هماهنگ کننده سپاه استان لرستان خبر داد؛

هزینه بیش از ۵ میلیارد تومانی بسیج در مناطق محروم لرستان

«علی حسین پازدار» گفت: در حوزه سازندگی و پروژه‌های عمرانی ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به تعداد ۳۸۰ پروژه در مناطق محروم استان لرستان توسط بسیج کار شده که شامل مسجد، احداث جاده روستایی، خانه عالم و مرکز آموزشی و درمانی است.
کد خبر: ۳۱۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ - 19November 2018

در همه شهرهای لرستان اجتماع بزرگ بسیجیان را خواهیم داشتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «علی حسین پازدار» معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه‌ای است که حضرت امام خمینی (ره) فرمان تشکیل آن را صادر کردند و در امتداد آن مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بسیج را موهبت الهی می‌دانند و بر این باور هستند که بسیج باید تقویت شود.

وی با اشاره به این‌که امسال سی نهمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین است، افزود: همه ساله برنامه‌های هفته بسیج با هدف تجلیل از رشادت‌های بسیجیان و معرفی این سازمان برگزار می‌شود؛ چراکه بسیج در همه حوزه‌ها و در عرصه‌های مختلفی همچون فرهنگی، اقتصادی، علمی و جهاد فعالیت دارد.

پازدار با بیان این‌که سیاست‌های هفته بسیج تقویت روحیه جهادی و تبیین نقش بسیج در اقتصاد است، عنوان کرد: امسال هفته بسیج با شعار «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» از ۲۹ آبان‌ماه آغاز می‌شود و رویکرد در هفته بسیج این است که در همه فعالیت‌هایی که داشته‌ایم و نقش خود را در راستای اقتصاد مقاومتی تبیین کنیم.

وی برنامه‌هایی که قرار است در هفته بسیج در لرستان اجرا شوند را تشریح و خاطرنشان کرد: روز نخست هفته بسیج، دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه استان و جمعی از بسیجیان با نماینده ولی فقیه در لرستان را در برنامه داریم و همایش تجلیل از ورزشکاران بسیجی مقام‌آور در مسابقات المپیک و پارالمپیک آسیایی نیز برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، نشست جمعی از نخبگان رده‌های قشری با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) را برنامه روز دوم هفته بسیج اعلام کرد و گفت: همایش مشترک بسیج دانشجویی و بسیج طلاب نیز در این روز برگزار می‌شود.

پازدار تصریح کرد: در روز سوم هفته بسیج، عطرافشانی قبور شهدا، همایش «شکوه هجرت» و تجلیل از جهادگران عرصه خدمات‌رسانی، دیدار فرماندهی سپاه استان با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای بسیج انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال در روز چهارم هفته بسیج، کارکنان و تعدادی از فرماندهان در نماز جمعه شرکت می‌کنند و مسئولان سپاه استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخنرانی می‌پردازند و مهم‌ترین موضوعی که در این سخرانی به آن پرداخته می‌شود مسئله «یَمن» است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان لرستان، برنامه روز پنجم هفته بسیج را برگزاری اجتماع بسیجیان اقشار مختلف اعلام کرد و افزود: پنجم آذرماه اجتماع بزرگ بسیجیان در همه شهرستان‌های استان در مصلی‌ها، سالن‌های بزرگ و ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود، در شهرستان خرم‌آباد نیز این اجتماع سوم آذر در حسینیه «ثارالله» برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

پازدار همایش تجلیل از خادمان بسیج و جشنواره جهادگران علم و فناوری را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج برشمرد و یادآور شد: در هفته بسیج اردو‌های فرهنگی و تربیتی برای محلات محروم و مردم برگزار می‌شود و تاکنون توانستیم تعداد قابل توجهی از بار اولی‌ها (کسانی که تاکنون زیارت نرفته‌اند) را به مکان‌های زیارتی اعزام کنیم.

وی با اشاره به این‌که در هفته بسیج تهیه جهیزیه برای نوعروسان در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در این هفته پروژه‌های محرومیت‌زدایی افتتاح و کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی، دانشجو، طلبه و یادواره‌های شهدای محلات نیز برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان لرستان به اعزام تیم‌های امدادی و خدماتی به مناطق محروم استان خبر داد و افزود: نشست مشترک ائمه جماعات و فرماندهان برگزار و روایت‌گری دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه، مدارس و مساجد اجرا می‌شود.

پازدار با اشاره به عملکرد سپاه استان لرستان در حوزه بسیج، بیان کرد: در حوزه سازندگی و پروژه‌های عمرانی ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به تعداد ۳۸۰ پروژه در مناطق محروم استان کار شده که شامل مسجد، احداث جاده روستایی، خانه عالم و مرکز آموزشی و درمانی است.

وی عنوان کرد: برای هفته بسیج، ۱۰۰ برنامه به شهرستان‌های استان ابلاغ‌شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان لرستان به کمک‌های انجام شده در بسیج مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: نخستین استانی که به این موضوع ورود پیدا کرد لرستان بود که توانستیم ۱۲ روستای خرابه را با همت بسیج سازندگی و کمک‌های مردم لرستان آباد کنیم.

سرهنگ پازدار با اشاره به اینکه به ۱۱۰ نوعروس به طور میانگین ۱۵ قلم جنس دادیم، افزود: در بخش درمان نیز ۲۲ تیم عمومی و پزشکی تخصصی از لرستان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شد.

وی با اشاره به این‌که در طرح «شهید رهنون» فعالیت‌ها، منسجم و سازمان‌یافته هستند، تصریح کرد: اعزام ۱۵۰ تیم در قالب این طرح به مناطق محروم استان لرستان به‌ویژه مناطق محروم بخش‌های «پاپی»، «چگنی»، «بروجرد» و «کوهدشت» و نیز برپایی ۴ بیمارستان صحرایی یک روزه از فعالیت‌های انجام شده در طی یک سال گذشته سپاه لرستان بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان لرستان، اعزام تیم‌هایی به کربلا، نجف و مهران در برای برپایی موکب و خدمت به زائران اربعین را از دیگر فعالیت‌های انجام شده برشمرد و افزود: امسال برای پنجمین سال بود که در کربلا و نجف موکب برپا کردیم، به‌طوری که هفت موکب در کربلا و سه موکب در نجف مستقر شد.

پازدار با بیان این‌که در موکبی که در مهران برپا شده بود، به حدود ۲۰۰ هزار نفر غذای گرم توزیع شد، عنوان کرد: به همت بسیج، مردم و سپاه استان همزمان در سه شهر الیگودرز، بروجرد و خرم‌آباد نیز موکب بر پا کردیم و توانستیم خدمات خوبی به زائران ارائه دهیم و در موکب‌های استان میزبان زائرانی از کشور‌هایی مانند، هند، افغانستان و پاکستان بودیم.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان به مناطق جنوب و غرب کشور اعزام شده‌اند و این اقدام فرهنگی، تربیتی و بصیرتی در دستور کار است و هم‌اکنون نیز گروه‌هایی در این مناطق حضور دارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان لرستان گفت: اقدام بسیار بزرگی که امسال انجام شد، برگزاری سلسله رزمایش‌هایی در استان با حضور گردان‌های بیت‌المقدس بود که ۱۸ شهریور‌ماه صورت گرفت و از همه گردان‌های بیت‌المقدس به‌کارگیری شد.

پازدار با بیان این‌که با استقرار گروه‌های جهادی، به حاشیه شهر‌ها خدمات خوبی ارائه شد، خاطرنشان کرد: اجتماع ۲۵ هزار نفری بسیجیان را در ۱۲ مهر‌ماه داشتیم که کار بسیار سنگین و ارزشمندی بود و بر اساس قضاوت بازرسان سپاه در این زمینه جزو استان‌های برتر بودیم.

وی اظهارداشت: خدمت‌رسانی به کاروان‌های راهیان نور خارج از استان را در برنامه داریم و اردوگاهی در اختیار راهیان نور قرار گرفته است تا کاروان‌هایی که خارج از استان وارد می‌شوند در آن اتراق کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان لرستان یادآور شد: از آن‌جا که سرانه ورزش در استان لرستان قابل توجه نیست، در این زمینه نیز به کمک آمده‌ایم و به سرانه ورزش مقداری اضافه شده است و سالن‌های «صالحین» و «۹ دی» آماده شده‌اند تا برای ارائه خدمات در اختیار بسیجیان و غیربسیجیان قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها