رژیم صهیونیستی دارای 80 کلاهک هسته ای است/ برخورد دوگانه غرب در موضوع هسته ای

طبق آخرین گزارشات کارشناسان امریکایی رژیم صهیونیستی دارای حداقل 80 کلاهک هسته ای فعال است که تحت نظارت بین المللی نیز قرار ندارد.
کد خبر: ۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۳ - 17September 2013

رژیم صهیونیستی دارای 80 کلاهک هسته ای است/ برخورد دوگانه غرب در موضوع هسته ای

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در گزارشی که در بولتن "دانشمندان اتمی" امریکا توسط دو تن از کارشناسان برجسته تکثیر تسلیحات هسته ای امریکایی منتشر شد، تعداد کلاهک های هسته ای اسرائیل را همچنان در حال افزایش اعلام کرد و این امر در شرایطی است که فعالیت های اتمی و هسته ای این ؤزیم تحت نظارت نهادهای بین المللی مسئول قرار ندارد.

طبق ارزیابی های کارشناسان این گزارش، در حالی تعداد کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی به 80 عدد رسیده است که این رژیم توانایی و مواد کافی برای افزایش این کلاهک ها به تعداد 190 کلاهک را دارا می باشد. بدین نحو که توان افزایش دوبرابری کلاهک های هسته ای برای اسرائیل وجود دارد.

همچنین این گزارش با ذکر اطلاعات منتشر شده توسط "موسسه مطالعات بین المللی صلح استکهلم" سوئد، به شایعاتی در مورد توانایی اسرائیل در تجهیز زیردریایی های خود به موشک های هسته ای نیز اشاره کرده است.

شایان ذکر است رژیم صهیونیستی با وجود دارا بودن تسلیحات شیمیایی و هسته ای هرگز به هیچ یک از معاهدات بین المللی مربوط به این تسلیحات نپیوسته است. به نحوی که اسرائیل حتی در ماه دسامبر سال گذشته یک بار دیگر درخواست ها برای پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را رد کرد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در توجیه عدم پیوستن به کنوانسیون بین المللی در مورد تسلیحات شیمیایی ادعا کرده است اسرائیل ناچار به دفاع از خود با همه ابزارها است.

با وجود انتشار چنین گزارشاتی در مورد فعالیت های اتمی رژیم صهیونیستی و عدم پایبندی آن به معاهدات و نهادهای مسئول در این زمینه، مشاهده می کنیم که کشورهای مدعی غربی و حتی سازمان های بین المللی نه تنها واکنشی در محکومیت این فعالیت های اسرائیل از خود نشان نمی دهند بلکه با بی توجهی به تهدیدات ناشی از این رژیم برای جهان و به خصوص امنیت منطقه، با برخوردی دوگانه کشورهای دیگر نظیر ایران را متهم به تعقیب تسلیحات شیمیایی می کنند.

در این رابطه همچنین می توان به بحران اخیر شیمیایی سوریه و اتهامات کشورهای غربی علیه دولت سوریه اشاره داشت. بدین شکل که با بی توجهی به تسلیحات شیمیایی اسرائیل و خطرات آن برای منطقه، و در حالی که شواهد اولیه استفاده شورشیان سوریه از سلاح شیمیایی را تایید کرده اند، دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی نموده و متعاقب آن فشارهای زیادی را علیه آن اعمال کرده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار