مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد:

کانون پیام آوران عاشورا در گیلان راه اندازی می‌شود

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از راه‌اندازی کانون پیام آوران عاشورا در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹ - 19November 2018

کانون پیام آوران عاشورا در گیلان راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از گیلان، سمیه اقدامی با اشاره به برنامه‌های حوزه زنان دفاع مقدس از تشکیل کانون پیام‌آوران عاشورا در استان خبر داد و گفت: این کانون با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ثبت، حفظ، نشر و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های مشارکت خواهران شهدا در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود.

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ادامه داد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در ارائه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در خانواده برگرفته از فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت و پایداری خواهران شهدا در ابعاد ملی ـ منطقه ای و بین المللی، برنامه‌ریزی در جلب مشارکت و بهره‌مندی از توان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در حفظ و نشر ارزش‌های خواهران شهدا در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از دیگر اهداف تشکیل این کانون است.

وی با تأکید بر استقرار مدیریت دانش با تأکید بر نقش خواهران شهدا در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اظهار کرد: در قالب این کانون، همایش پیام آوران عاشورا ویژه خواهران شهدای استان همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب همزمان با سراسر کشور در 22 دی ماه در گیلان برگزار می‌شود.

اقدامی بر ضرورت الگوسازی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر مبنای سبک زندگی مادران، همسران و خواهران شهدا تأکید کرد و افزود: متأسفانه علی رغم تلاش های وافر در زمینه جمع آوری و شناسایی افراد شاخص در حوزه زنان استان گیلان کارهای کم و ناچیزی انجام شده که جهت تسریع و پیشبرد اهداف مورد نظر نیازمند همراهی بیشتر مسئولین ، خانواده های معظم شهدا ،جامعه ایثارگران و مردم شهید پرور استان هستیم.

وی خواستار معرفی زنان رزمنده و ایثارگر  استان ونقش آفرینی آنان در دوران دفاع مقدس به جامعه شد و بیان کرد: نسل کنونی و آینده  این کشور باید با این رشادت ها آشنا شوند که این امر مستلزم جمع آوری آثار و ثبت و ضبط خاطره ، عکس، دست نوشته، فیلم، مستند ، المان و سردیس... زنان دلیر و حماسه آفرین  گیلان باشد.

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت خبر داد و گفت: ششمین دوره این جشنواره همزمان با ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید سیره شهدا در جامعه نهادینه و پیاده شود اذعان کرد: باید دنباله‌رو اهداف و آرمانهای والای شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم  بوده و برای زنده نگه داشتن یاد و نام آنها حتی با نوشتن یک  صفحه شعر، خاطره، فیلم نامه، نقاشی و ... و همچنین انعکاس آن در فضاهای مجازی، رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب در جامعه کنونی و آینده از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

اقدامی با تأکید بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی جوانان و نوجوانان و کارگاه‌های آموزشی دانش‌افزایی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های راهیان نور که تحت عنوان «حس پروانگی» نامگذاری شده ، طرح سلاله ها ویژه کودکان و نوجوانان با بهره گیری  از سیره عملی شهدا ، نقد فیلم و کتاب های دفاع مقدس جهت بحث و تبادل نظر پیرامون نقش زنان در چهل سالگی انقلاب اسلامی ،دیدار با صاحب نظران و پیشکسوتان زن و گفتگو پیرامون موضوعات فرهنگی زنان، راه اندازی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی ،چاپ کتاب و تولید فیلم و مستندو پروژه‌های تحقیقاتی پیرامون موضوعات  فرهنگی و اجتماعی زنان از دیگر اقدامات در حوزه زنان دفاع مقدس استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار