نقوی حسینی در گفتگو با دفاع پرس:

ایرادات CFT غیرقابل اصلاح است/ این لایحه در راه مجمع تشخیص مصلحت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات کمیسیون متبوعش برای بررسی زوایای لایحه CFT گفت: ایرادات وارده به این لایحه درست بوده و به هیچ وجه قابل رفع نیست.
کد خبر: ۳۱۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ - 20November 2018

غیرقابل رفع بودن ایرادات CFT/ این لایحه به مجمع ارسال می‌شودسید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به ایرادات وارد شده به لایحه CFT از سوی شورای نگهبان این ایرادات را  درست و چشم‌پوشی از آن‌ها را خلاف قوانین کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: طراحان کنوانسیون‌های بین‌المللی قطعا چیزی را در این کنوانسیون‌ها دنبال می‌کنند که باب میل خودشان باشد؛ لذا پذیرفتن آن را به طرق مختلف به کشورها تحمیل می‌کنند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه پذیرفتن کنوانسیون‌های بین‌المللی وحی منزل نیست، افزود: به عضویت درآمدن کشورمان در FATF به این معنا نیست که مشکلات کشور به میزان قابل توجهی کم می‌شود؛‌ کما اینکه در برجام هم شاهد رونق و رشد اقتصادی نبودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته که ایرادات شورای نگهبان به CFT درست است، تصریح کرد: متاسفانه کسانی که بر تصویب و اجرایی شدن این لوایح پافشاری دارند، هنوز از عملکرد اروپایی‌ها در توافق برجام عبرت نگرفته‌اند.

نماینده مردم شهرستان ورامین در مجلس با اشاره به جلسات کمیسیون امنیت ملی برای بررسی زوایای لایحه CFT و رفع ایرادات آن گفت: ایراداتی که شورای نگهبان بر CFT وارد دانسته، غیرقابل رفع است، چراکه متن FATF به گونه ای تهیه و تنظیم شده که غربی‌ها تصمیم‌گیر و صاحب‌اختیار باشند.

وی یادآور شد: منتقدان و مخالفان CFT همچنان بر مواضع خود تاکید دارند و این لایحه برای تصمیم‌گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار